Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-02, 08:51
  #217
Medlem
Ok, några dumma frågor.

Fattar inte om det är en eller två vätskor som ska blandas. Glycerol man kan köpa typ var som helst och något annat? Eller är det bara glycerol? /( Om det är en andra vätska vad heter den exakt och var köper man den i butik?)

I og post så skrivs ju att man även kan använda e-juice man köper i tobaksaffären.

Spelar det någon roll vilket av dom två man använder? Om priset inte är en faktor?

Tack på förhand
Citera
2018-11-12, 14:01
  #218
Medlem
Vilken e-cigg skulle ni vilja påstå är bäst för dagligt bruk?
Funderar på https://o2vape.com/product/ceramic-v...tage-vape-pen/ tillsammans med ett gäng av dessa: https://o2vape.com/product/glass-vape-cartridges-1ml/

Tror ni detta blir bra eller vad skulle ni säga är optimalt för dagligt bruk och hålla länge?
__________________
Senast redigerad av yungdiqhead 2018-11-12 kl. 14:19.
Citera
2018-11-13, 09:05
  #219
Medlem
Har olja som redan är färdigblandad med e-juice. Det borde väl underlätta en aning att få i de?
Citera
2018-11-13, 09:22
  #220
Avstängd
Rotschildjugends avatar
Har stött på detta tidigare verkar fenomenalt
Citera
2018-11-13, 13:15
  #221
Medlem
Ni som kokat egen. Hur potent tycker ni det blir? Hur många bloss behöver ni?

Tog 3 g och värmde i ugn 100 grader i 30 min. Sen blanda med 30 ml Glycerol i burk i vattenbad.
Småkokade i 3 h. Lät svalna och silade sen i kaffefilter.

Tycker jag får väldigt liten effekt i pennan. Går inte att jämföra med co2 kapslar eller röka.

Om vattenbadet är för varmt kan man fucka upp då? Min vätska blev också brunaktig och inte grönaktig.

Tack för svar.
Citera
2018-11-15, 23:55
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj
Såna har jag hundratals kapslar av alltid för e-cigg, tar hit från Canada och kör ut i min lilla coffe shop för nära och i 20-pack till kranar.
Jag älskar att hantera weed och den biten av det här kommer alltid vara det roligaste men om man ska hårddra det för vuxna så är egentligen de enda riktiga farorna med weed/hasch att tända eld på det och dra ner 1000 ämnen mer än de vi är ute efter i lungorna... samt de juridiska problem som doften i slutänden kan bli anledningen till. Och ofta blir.
Både och löses lätt med THC-kapslar ^^

Går att använda var som helst nästan de flesta skulle inte misstänka cannabis primärt om man så blåser ångan i ansiktet på dem, bara fråga ad man smaksatt juicen med.
Nikotinet försvinner också, med cleanare high som resultat samt att det är möjligt att skilja på om man vill ha weed för att kroppen får nikotin, eller för att man vill blejza lite. DET ser jag personligen som en stor positiv grej för det är helt omöjligt att skilja ut annars rent objektivt och jag vill veta att jag och min kropp inte har hemligheter för varandra som tillfredställs via manipulation.

http://geekpic.net/pm-F92GU7.html

Jag spår att detta blir det vanligaste sättet att inta cannabis i framtiden här i väst
Vilken hemsida beställer man dessa kapslar från, som du köper? Måste testas inför nya året
__________________
Senast redigerad av Uniik 2018-11-15 kl. 23:57.
Citera
2018-12-02, 22:42
  #223
Medlem
habalabas avatar
Läste den här guiden tidigare https://vaporblog.org/guides/advance...-liquid-guide/ , där använder de en vätska som heter "EJ Mix".
Någon som vet om man kan köpa den eller någon liknande i Sverige?
Citera
2020-04-10, 16:06
  #224
Medlem
SwedishPsych0s avatar
Jag vill köpa en vape som man kan lägga cannabis i direkt och vapea, min kompis hade en och jag blev bäng på 4 puffar av en liten bud, men hans kosta typ 1500 kr, nån som har förslag på billigare alternativ?
Citera
2020-04-11, 11:06
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Jag vill köpa en vape som man kan lägga cannabis i direkt och vapea, min kompis hade en och jag blev bäng på 4 puffar av en liten bud, men hans kosta typ 1500 kr, nån som har förslag på billigare alternativ?

Tittat här? Den stora tråden om vaporizers! [FAQ/Diskussion]

Mitt tips är en Vapcap. Så nöjd med min.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback