Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-06, 13:22
  #1
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Introduktion

Jag skulle vilja berätta lite om det absolut bästa som jag någonsin har upptäckt i cannabis-väg!

Det är såhär att jag nyligen skaffade en ordentlig e-cigg eftersom jag ville sluta röka tobak. Då började jag fundera över om det möjligtvis skulle gå att röka cannabis i en e-cigg. Jag läste runt en massa på internet - det visade sig att det är möjligt, men alla hade olika uppfattningar om hur det hela skulle utföras och jag fick forska mycket och länge innan jag kom fram till vad jag skulle göra.

Nu ska jag beskriva min metod, som är väldigt enkel, tar kort tid och ger en POTENT cannabisvätska till en e-cigg som dessutom inte luktar ALLS. Det luktar till och med mindre än en vaporizer.

Fördelar med cannabis i e-cigg
  • Helt luktfritt!
  • Mindre skadligt än till exempel joint/pipa.
  • Kan användas var som helst - det är ju bara en e-cigg!
  • Du kan smaksätta det precis hur du vill.
  • Det blir väldigt enkelt att fylla på när man känner att den mysiga känslan är på väg att försvinna - bara att trycka på knappen och ta någon puff till!

E-ciggen

För det första så måste ni ha en ORDENTLIG e-cigg för att få bäst resultat. Alltså ska det inte vara en av de där pissiga små sakerna som ser ut som en vanlig tobak-cigarett, utan helst ska det vara en kraftfull, manuell (med knapp) e-cigg.

Själv använder jag en eGO-W.

Vad behövs?
  • E-juice, billigaste jag har hittat finns på: http://e-bloss.se/
  • Cannabis, såklart.
  • En liten konserveringsburk. Något i den här stilen skulle fungera bra.
  • Något att filtrera med, till exempel ett kaffefilter. Det bästa är dock att använda en ostduk, jag köpte en på City Gross.
  • (FRIVILLIGT) En långsamkokare/crock pot. Den billigaste jag kunde hitta är den här, men det går nog att hitta billigare i någon köksbutik. Ni kan köra utan crock pot, men då kommer processen ta två månader istället för 8-10 timmar.

Hur gör man?

Bestäm först och främst hur mycket cannabis du vill ha i. Jag rekommenderar att göra en liten batch först, för att se om man överhuvudtaget gillar den här intagsmetoden.

Smula er cannabis så gott ni kan. Gör det gärna genom en grinder.

Släng ner rökat i konserveringsburken. Efter att ni har gjort detta ska ni tillsätta e-juicen. Hur mycket man har i beror helt och hållet på hur potent man vill att vätskan ska vara, men som minimum så ska man fylla på tillräckligt mycket för att allt rökat ska "sjunka ner" i vätskan, så att cannabinoiderna faktiskt kan absorberas.

Själv använde jag cirka 3g röka på 30ml vätska. Tänk på att en del av vätskan kommer avdunsta senare i processen om ni använder en crock pot, vilket innebär att potensen kan bli högre än ni väntat er.

Om ni inte vill använda en crock pot, skippa bara den här delen och låt vätskan stå i cirka två månader och skaka den varje dag.

Stäng konserveringsburken och skaka den så att rökat fördelas och sjunker ner i vätskan. Sätt sedan konserveringsburken i er crock pot. Fyll även er crock pot till 1/2 eller 3/4 med vatten så att konserveringsburken hamnar i ett "vattenbad".

Sätt locket på er crock pot och sätt igång den på "High". Låt stå i 8-10 timmar. Stäng sedan av er crock pot.

Efter detta så rekommenderar jag att ni bara låter det stå ett tag, minst några timmar. Detta eftersom vätskan behåller värme väldigt bra och ni kan bränna er om ni försöker plocka ur konserveringsburken för tidigt.

När vätskan har kylts ner, ta av locket från konserveringsburken, täck över öppningen med kaffefilter/ostduk/vad ni nu använder för filtrering och droppa ner i någon annan behållare. På det här sättet så filtreras allt rökat ut.

Ni kan sedan hälla över vätskan i en behållare för e-juice, förslagningsvis den behållaren som den ursprungliga e-juicen kom ifrån. Jag använde en pippet för detta, men det går säkert bra att bara hälla i lite försiktigt.

Sen är det bara att fylla på med vätskan i e-ciggen, trycka på knappen och dra några bloss!

Här har ni en bild på hur slutresultatet kan se ut: http://imgur.com/FSVuXfZ

Smakar mentol med en hint av cannabis och luktar inte ett dugg!

Lycka till, och om ni har några frågor så är det bara att ställa dem.
__________________
Senast redigerad av AngelusDiaboli 2013-09-06 kl. 13:26.
Citera
2013-09-06, 13:39
  #2
Medlem
RingInteSnutens avatar
Fan vad nice, gick ju faktiskt och funderade pa hur jag skulle fixa att gora detta imorse pa vag till jobbet.

Tack som fan for detta!
Citera
2013-09-06, 15:16
  #3
Medlem
blodes avatar
Framtiden är här. Spännande!
Citera
2013-09-06, 15:33
  #4
Medlem
mak1s avatar
Detta diskuteras på bl.a. R/trees. Spännande!

Dock gäller det ju att få rätt tjocklek, lär ju klogga igen rätt snabbt?

Bör ju även innebära att om du har nikotin i så får du den härliga kombon CB/nikotin.

Att grinda till ett fint pulver går att göra med en enkel kaffekvarn med blad i, finns på tex Ica, coop mm för runt 200-300 kr.

Skall testa med citrus-smak

En croc pot går utmärkt att använda till cannacaps också! Skulle säga att det är ett grymt värt köp.
__________________
Senast redigerad av mak1 2013-09-06 kl. 15:39.
Citera
2013-09-06, 15:44
  #5
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mak1
Dock gäller det ju att få rätt tjocklek, lär ju klogga igen rätt snabbt?
Mycket möjligt, jag är ingen expert på ämnet då det här är min första batch och jag är ingen kemiker precis.

Skulle vara bra om folk med mer kunskap/erfarenhet inom ämnet kunde säga till om det finns något att förbättra i min metod, så kan jag uppdatera första posten löpande!
Citera
2013-09-06, 16:56
  #6
Medlem
mak1s avatar
Vet inte om man får länka till andra forum, MEN, detta hade varit för långt för att skriva ned, håll till godo! http://forum.grasscity.com/vaporizer...how-canna.html

Här kommer även ett intressant inlägg från r/trees:
http://www.reddit.com/r/trees/commen...days_about_to/
__________________
Senast redigerad av mak1 2013-09-06 kl. 17:24.
Citera
2013-09-06, 19:08
  #7
Medlem
haha låter riktigt nice
frågan är hur effektivt det är?
Citera
2013-09-06, 19:56
  #8
Medlem
creteks avatar
annars kan du ju bara köpa cb olja och refilla, det funkar ju också. samt att det är enklare, funderar på att testa detta någon gång i framtiden.
Citera
2013-09-06, 21:00
  #9
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av composure
haha låter riktigt nice
frågan är hur effektivt det är?
Jag är inte säker, men jag tycker att det faktiskt känns mer effektivt än något annat jag har provat.

Citat:
Ursprungligen postat av cretek
annars kan du ju bara köpa cb olja och refilla, det funkar ju också. samt att det är enklare, funderar på att testa detta någon gång i framtiden.
Njae, inte riktigt. Det finns speciella e-ciggar som är gjorda för detta ändamålet, men de är ganska dyra har jag för mig. Om du skulle göra detta med en vanlig e-cigg så skulle den gå sönder efter 1-2 användningar.
Citera
2013-09-07, 08:43
  #10
Medlem
kyrass avatar
mycket mek men blir det mer eller mindre en vaporizer då?
Citera
2013-09-07, 09:18
  #11
Medlem
mak1s avatar
Ni som inte provat en ecigg, beställ och prova. Ni kan bli kvitt tobaksrökning på 1-2 dagar med en sådan.

Och ja, det blir en vaporizer. Det ligger en liten spole innuti eciggen som ger ett visst motstånd, genom den flyter det ström, varpå spolen uppnår en sådan temperatur att den förångar innehållet.
__________________
Senast redigerad av mak1 2013-09-07 kl. 09:20.
Citera
2013-10-06, 17:15
  #12
Medlem
tolchockers avatar
TACK så jääääkla mycket!

Har själv slutat röka tack vare EGO (som är super!) och även om jag har uppehåll nu, har jag gått och funderat hur de möjligt att lösa detta..

Enda kom tänka på olja, så tack som faaaa-aan för detta

Så fort jag börjar röka knätch igen så äre denna metod jag kommer köra på
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback