Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-12-04, 10:44
  #1
Medlem
Ta ifrån ålderspensionärerna rösträtten!

Jag tycker tamejfaan inte att det är rätt att dom skall kunna påverka framtiden för unga människor genom att få rösta.

Dom har gjort sitt och förtjänar att få bra pensioner efter att ha jobbat
ett helt liv, men....


Hur tror ni valutgången hade sett ut om dom rösterna inte funnits?


Kommentarer?
Citera
2002-12-04, 10:59
  #2
Medlem
SD skulle varit ännu längre från riksdagen och centern skulle aldrig kommit in. Låter som en bra idé. Men vafan, problemet löser sig själv med tiden
Citera
2002-12-04, 11:59
  #3
Medlem
En kristdemokrat från Jokkmokk berättade i P1-morgon hur snacket kunde gå bland de äldre:
Jag tycker egentligen att du har rätt (syftande på kd'aren) men far skulle vrida sig i graven om jag inte röstade på socialdemokraterna :roll:
Inte konstigt att socialdemokraterna lyckas hålla sig kvar i makten val efter val med sådana väljare. Men jag håller med Herr M, det löser sig med tiden.
Citera
2002-12-04, 14:57
  #4
Medlem
Giuseppes avatar
Låt gamlingarna vara. De har gjort rätt för sig och förtjänar att kunna påverka sina pensioner o.d..
Citera
2002-12-04, 23:52
  #5
Medlem
Re: Rösträtt?

Citat:
Ursprungligen postat av Sexkungen
Ta ifrån ålderspensionärerna rösträtten!
Alla som har arbetat i Sverige i minst 25 år FÖRTJÄNAR rösträtt, det ska vi yngre inte ta ifrån dom !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback