Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-06, 00:36
  #1
Avstängd
Hej finns det några andra här på FB som pantar burkar/pet/glas flaskor som en livsstil?

Själv lever jag för panten!
Citera
2013-09-06, 00:39
  #2
Medlem
Är det som en hobby för särskilda? En seriös sysselsättning mer än en nödvändighet typ?
Citera
2013-09-06, 00:44
  #3
Medlem
david.johnson.wisconsins avatar
Går du runt och rotar i papperskorgar och skit bara för skojs skull?
Hur kan det vara en livstil?
Citera
2013-09-06, 00:48
  #4
Medlem
revodnebs avatar
Jag har en släkting som sysslar med det, Drar in runt 1200-1600/månad på det. Personen är singel och det täcker dennes matkonto med råge. Kan ju inte säga att jag är speciellt glad för det, men det funkar. Har erbjudit mig att betala dennes matkonto men fått en avfräsning som svar... Vad gör man?
Citera
2013-09-06, 00:49
  #5
Avstängd
Det är som en livsstil!! Jag sade upp mig från mitt jobb så att jag ska kunna leta burkar och flaskor på heltid!! Det gör mig glad! Ångrar inte det en sekund! Tror också att brudarna tänder på det!
Citera
2013-09-06, 00:53
  #6
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kan ju inte säga att jag är speciellt glad för det, men det funkar. Har erbjudit mig att betala dennes matkonto men fått en avfräsning som svar... Vad gör man?

Varför är du inte glad över det?
Citera
2013-09-06, 00:55
  #7
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Varför är du inte glad över det?

Jag tycker det är lite sunkigt att springa runt efter tomburkar.
Citera
2013-09-06, 00:58
  #8
Avstängd
Varför tycker du det?? Det är som vilket jobb som helst! Jag ser det som att gör både en tjänst för sin egna ekonomi och en stor tjänst för miljön när man pantar!! Var stolt alla pantare!!
Citera
2013-09-06, 01:00
  #9
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker det är lite sunkigt att springa runt efter tomburkar.

Okej. Personligen förstår jag inte varför man tycker så.
Personer som springer efter tomburkar bedriver en viss miljövård och får en slant för det, en bra deal enligt mig.
Citera
2013-09-06, 01:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rusiako
Varför tycker du det?? Det är som vilket jobb som helst! Jag ser det som att gör både en tjänst för sin egna ekonomi och en stor tjänst för miljön när man pantar!! Var stolt alla pantare!!

Kör hårt, brudarna lär digga det.

Förövrigt, lär dig att citera så man vet vem du pratar med ditt troll.
Citera
2013-09-06, 01:06
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Kör hårt, brudarna lär digga det.

Förövrigt, lär dig att citera så man vet vem du pratar med ditt troll.

Oooops, ursäkta för att jag glömde att citera. Du jag är inget troll och det är sant att jag sade upp mig från mitt jobb för att kunna leva för mitt livs största intresse och det är att panta och återvinna burkar och flaskor! Jag tjänar ihop drygt 1500-2000 kr i månaden och det klarar jag mig på gott och väl.

Plus brudarna gillar att jag har ett annorlunda yrke. Sist jag fick leka med musen var nu senast i helgen! Så ja om man letar pant som yrke så kan man också få fruntimmer på kroken med!
Citera
2013-09-06, 01:14
  #12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Okej. Personligen förstår jag inte varför man tycker så.
Personer som springer efter tomburkar bedriver en viss miljövård och får en slant för det, en bra deal enligt mig.

Personen ifråga är inte fattig utan miljonär, det hela blir lite konstigt då (för mig)! Miljövården kan jag köpa, men det åberopas icke!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback