Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-27, 19:59
  #13
Medlem
Aldrig har aldrig hört talas om det vanligt så dör man av lung cancer inte inflammation .

Det krävs jävligt mycket att man skall dö kroppen är starkare än vad du tror annars så hade miljarder människor dött varje dag pga av en förkylning
Citera
2016-03-10, 02:26
  #14
Medlem
Förlåt för att jag skriver i en ett år gammal tråd men ville ställa en fråga som har någorlunda med det här att göra.

Förra året så dog min pappa av lunginflammation och även om det här är väldigt svårt att svara på så vill jag fråga om ni tror att han dog en rätt så lugn död? Tror ni han hade ont de sista timmarna? Har tänkt mycket på det där de senaste dagarna och vill gärna veta om hans sista timmar var någorlunda ok eller om det var hemska.
Citera
2016-03-16, 19:34
  #15
Medlem
miffomiffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superior
Förlåt för att jag skriver i en ett år gammal tråd men ville ställa en fråga som har någorlunda med det här att göra.

Förra året så dog min pappa av lunginflammation och även om det här är väldigt svårt att svara på så vill jag fråga om ni tror att han dog en rätt så lugn död? Tror ni han hade ont de sista timmarna? Har tänkt mycket på det där de senaste dagarna och vill gärna veta om hans sista timmar var någorlunda ok eller om det var hemska.

Vad ledsamt att din pappa gick bort. Jag vet att lunginflammation brukar kallas "old man's friend", just för att det är en rätt "bra" död. Jag googlade lite på uttrycket nu och hittade citatet: "Pneumonia is called the old man's friend because, left untreated, the sufferer often lapses into a state of reduced consciousness, slipping peacefully away in their sleep, giving a dignified end to a period of often considerable suffering."
Citera
2016-06-21, 22:28
  #16
Medlem
OBS !

Har man haft Lunginflammation orsakade av pneumokocker (en bakteriesort) bör man låta vaccinera sig https://www.pneumokocker.se/fakta-om...u-i-riskzonen/

Förlåt om jag upplevs spamma, kände att det var en viktig sak att upplysa om. Det var svårt att hitta en helt relevant tråd.

Mod kan ju ta bort/flytta mitt inlägg om det anses helt opassande.
__________________
Senast redigerad av Harr. 2016-06-21 kl. 22:50.
Citera
2016-09-02, 02:38
  #17
Medlem
snoamers avatar
Man kan dö av lunginflammation, men oftast bara om man är 0-10 år eller gammal och svag, och man inte fått penecilin. Förut fram till början av 1900 talet dog ju väldigt många i lunginflammation, oftast de som var små eller gamla, iochmed att de inte hade tillgång till just penecilin. I dödsböcker har det bara stått "lunginflammation" men i själva verket har det handlat om att inflammationen lett till komplikationer som lett till andra skadade/infekterade organ. Är man så pass sjuk så febern inte går ner efter några dagar, eller att man inte klarar att få ner vätska ska man alltid kontakta läkare. Även om man inte dör så kan man få besvär med andra organ och det kan hålla i sig väldigt länge. Tror du att du har lunginflammation, åk in till en doktor.
Citera
2016-09-03, 11:12
  #18
Medlem
Afrolovers avatar
Innan pencilinet var dödligheten i lunginflamation hög. Tyvärr slår naturen tillbaka och alltfler stammar av bakterier utveklar resisans mot pencilin. Om så kan läkarna inge göra något - och det kan gå snabbt - två tre dygn.

Tre av mina vänner har avlidit äv den orsaken på senare åt
Citera
2016-09-03, 17:43
  #19
Medlem
oryxocrakes avatar
En bekant dog för några år sedan i lunginflammation, hon var 17 då. Hon fick ingen behandling. Tror det tog några dagar.
Citera
2018-05-26, 21:43
  #20
Medlem
fellowvessels avatar
Jag har haft lunginflammation i 10 år, bara varit lite extra snorig, är jag ensam om att vara immun mot pneumonia?
Citera
2018-05-27, 05:54
  #21
Medlem
fellowvessels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Jag har haft lunginflammation i 10 år, bara varit lite extra snorig, är jag ensam om att vara immun mot pneumonia?
Klarifiering : Jag blev röntgad för en annan sak då syntes det enligt läkare, fick då antibiotika ett tag men det påverkade inget.
Citera
2018-06-28, 08:50
  #22
Medlem
fellowvessels avatar
Jag lever än. jag borde forskas på.. står klart och tydligt pneumoni och de gav mig antibiotika, jag är kanske som han som räddat tusentals människor med sitt ovanliga blod. verkar vara svalt intresse för mig här, gillar ni inte odödliga eller.
Citera
2018-06-28, 19:03
  #23
Medlem
Vad jag vet så är lunginflammation bara väldigt farligt om man är gammal, är man ung och vanligtvis frisk så är lunginflammation i princip inget farligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback