Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-04, 23:09
  #1
Medlem
Hej!

Jag har under senare året blivit frälst av NBA och jag tänkte att det kunde vara kul att börja lira på riktigt. Så har lite frågor till er som spelar eller ev. Har spelat:

Hur många divisioner finns det? Bor i göteborgsområdet.

Är det bara kontakta ett lag och fråga om provträning eller hur fungerar det?

Jag är relativt lång, 1.98 så tänkte att jag kanske var lite över medel utav basketutövarna i Sverige. Därför tänkte jag att det kunde vara kul och testa. Just nu lirar jag fotboll och har alltid varit fysiskt aktiv, kasst bara att basket är så litet här i Sverige...
Citera
2013-09-04, 23:18
  #2
Medlem
Absolut, brukar stå på klubbars hemsidor vad de har för lag. Mer eller mindre seriösa. Att du är så lång kan vara fördel inte bara i att plocka returer och blocka skott utan lagen kan ha brist på långa snubbar och tar därför gärna in en ganska oerfaren spelare. Tråkigt att basketen inte är större håller jag med om men kul med Em o sånt nu iaf.
Citera
2013-09-04, 23:35
  #3
Medlem
Kolla upp Fysiken Idrottsanläggning, där har de flera olika pass man kan boka. finns pass för nybörjare.
Citera
2013-09-10, 10:41
  #4
Medlem
Mer info här, http://iof1.idrottonline.se/SvenskaB...om/Borjaspela/
Basket är dom fattigas spel, så fattiga är man inte i Sverige.
Citera
2013-09-10, 13:04
  #5
Medlem
S-cups avatar
Kan tillägga att jag testat på:
bandy, ishockey, fotboll, handboll, judo och luftgevärsskytte (:P) och basket.

Basket var utan tvekan tillsammans med skyttet (var visserligen barn då jag sköt) den i särklass roligaste sporten.
Citera
2013-09-10, 18:01
  #6
Medlem
Var i Sverige vill bor du?
Citera
2014-01-03, 02:36
  #7
Medlem
Ville också börja men fanns inget lag i mitt område där jag bor. Enbart juniorlag mellan 13-18 ungefär.. är 23 så tyckte det var jävligt trist... Inte ens ett lag att träna med runtom här..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback