Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-04, 17:04
  #1
Avstängd
iamqueensblvds avatar
Blir så jävla förbannad på alla gymnasieelever och kärringar som ska leva loppan i Turkiet i en vecka varje vinter. Jag har varit där en gång och det var en gång för mycket. Vart man än går i en turkisk stad så blir man förhörd av turkiska säljare som vill tvinga på en massa stöldgods till hutlösa priser. Många naiva svenska kvinnor går ju på deras skitsnack och köper således deras skit och går sedan vidare till näste turk.

Så vad är det egentligen som lockar folk till Turkiet? För det finns ju verkligen ingenting att se där som är speciellt märkvärdigt.
Citera
2013-09-04, 17:09
  #2
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Just när det gäller tjejer & deras resor till Turkiet så har detta avhandlats uttömmande tidigare här på Flashback:
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Semestersexet: det börjar med en hårig turk i Alanya och slutar i en bajshydda på en strand i Ghana.

Till Alanya åker Sveriges sladdertackor för att snaska kotte och knulla, inget annat.
Citera
2013-09-04, 17:11
  #3
Medlem
Prisvärt, bra väder, inte föör lång flygresa. Kleopatrastranden i Alanya är toppen. Side aptrist dock...
Försäljare och annat skit är d vart man än åker runt medelhavet...
Citera
2013-09-04, 17:19
  #4
Moderator
najass avatar
Är man det minsta naturintresserad/biolog så är ju östra Medelhavet mycket spännande och Turkiet en av de mest diversa länderna. Det är helt suveränt att köra genom landet på jakt efter smultronställen.

Vill du bara ligga vill poolen och gå och harva på shoppinggatorna kan du väl för fan åka till vilken playa som helst i Medelhavet det är ju samma skit överallt.
Citera
2013-09-04, 23:22
  #5
Medlem
Har ingen aning .. finns såå mkt finare platser nära medelhavet och i europa
Citera
2013-09-04, 23:54
  #6
Medlem
Att gymnasieelever och kärringar lever loppan en vecka varje vinter var nytt för mig. Jag trodde dom flesta som åkte dit för att leva loppan gjorde det på sommaren. Folk som åker till Turkiet på vintern brukar inte vara charterresenärer.

Förstår inte hur du kan bli förbannad för att folk åker dit. Måste alla tycka dom du?
__________________
Senast redigerad av Sindacco 2013-09-04 kl. 23:56.
Citera
2013-09-06, 04:07
  #7
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-sux
Prisvärt, bra väder, inte föör lång flygresa. Kleopatrastranden i Alanya är toppen. Side aptrist dock...
Försäljare och annat skit är d vart man än åker runt medelhavet...

Mja, lika lång flygresa till Rhodos, till Alanya så var transfern fan lika lång som flygresan.
Försäljare finns överallt ja, men mer påflugna än turkar eller egyptier får man fan leta efter.

Om Alanya:
Men trots det, god mat och taurusbergen var ju mäktiga. Shoppingen på atatürk var inte illa heller - om man nu gillar sånt.

2 stränder att välja att flanera på. Jag bodde i mitten på berget men jävlar vilken backe...

Slutsats:
Vissa gillar det andra inte, just nu skulle jag inte återvända - men egentligen var det väl inte så mycket fel på Turkiet. Finns bara så mycket mer roligt i SOA.
Citera
2013-09-06, 10:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Mja, lika lång flygresa till Rhodos, till Alanya så var transfern fan lika lång som flygresan.
Försäljare finns överallt ja, men mer påflugna än turkar eller egyptier får man fan leta efter.

Om Alanya:
Men trots det, god mat och taurusbergen var ju mäktiga. Shoppingen på atatürk var inte illa heller - om man nu gillar sånt.

2 stränder att välja att flanera på. Jag bodde i mitten på berget men jävlar vilken backe...

Slutsats:
Vissa gillar det andra inte, just nu skulle jag inte återvända - men egentligen var det väl inte så mycket fel på Turkiet. Finns bara så mycket mer roligt i SOA.

Ja, transfers till Alanya på 2 timmar med obligatoriskt stopp på svindyra supermarketen som alla resebolag har en deal med suger...men Rhodos...stenständernas paradis...dit skulle jag aldrig åka för badsemester...
Citera
2013-09-07, 00:05
  #9
Medlem
Spyrrans avatar
Är det så svårt att ens försöka acceptera att folk är olika? Så bara för att det finns jobbiga säljare i Turkiet så finns det verkligen inget att se och göra i Turkiet? Trådskaparen tycks tro det i alla fall.
Citera
2013-09-10, 18:17
  #10
Medlem
kezz89s avatar
Du verkar ju helt klart efterbliven. Bor du ensam i skogen?

Jag äger två lyor i turkiet, en i alanya & en i antalya. Kanonstäder att åka till. Ser faktiskt inte ditt problem, men åk du till köpenhamn och rök braj eller något om det känns bättre...

Förövrigt har jag aldrig varit med om att säljarna har varit "på" när man gått vid marknader osv.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2213078

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback