2013-09-04, 13:19
Medlem
Gjorde en "rensning" med Combofix men blev lite orolig i efterhand. Ingenting känns konstigt med datorn, men jag läste på lite om Combofix som gjorde att jag ångrar mitt val. Ska tillägga att jag använder Win7 64.

Jag använder en "crackad" version av Windows först och främst. Jag körde ett program för att ta bort Combofix, och då försvann loggen också... Men jag sparade vad den tog bort.

Sakerna den tog bort:

c:\programdata\ntuser.dat
C:\RunDLL32.exe
c:\users\Dator\AppData\Roaming\msregsvv.dll
c:\windows\msvcr71.dll
c:\windows\SysWow64\frapsvid.dll
c:\windows\SysWow64\hookdll.dll
I:\autorun.inf

Efter skannen har jag en mapp som ligger i C: som heter 32788R22FWJFW. Går jag in på den kommer jag bara till den här datorn. Men det står ändå 32788R22FWJFW uppe i adressfältet?! En annan sak som hände var att en av mina hårddiskar helt plötsligt hade ca 30gb mer i utrymme, samt att den mapp som heter $RECYCLE.BIN har poppat upp som ändrades samtidigt som jag körde programmet.

Kan den ha tömt hårddiskens recyclebin?

Tack
Citera
2013-09-04, 13:52
Medlem
På denna sida http://www.bleepingcomputer.com/comb...x-ska-användas står det att den gör just det samt en del annat t.e.x temp fil`s vilket skulle kunna förklara de 30gb`na .
Lite diskrensning m.a.o så om det inte är nåt du gjort på...väldigt länge så är det nog förklaringen .

Hur länge hade den varit borta som popade upp ?...
Citera
2013-09-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
På denna sida http://www.bleepingcomputer.com/comb...x-ska-användas står det att den gör just det samt en del annat t.e.x temp fil`s vilket skulle kunna förklara de 30gb`na .
Lite diskrensning m.a.o så om det inte är nåt du gjort på...väldigt länge så är det nog förklaringen .

Hur länge hade den varit borta som popade upp ?...

Ah, där ser man!

Vilken syftar du på? Mappen under "Den här datorn" eller papperskorgen i en av hårddiskarna?

Mappen tog jag bort efter att ha konsulterat med google, den andra vet jag inte. Har aldrig sett den innan om jag ska vara ärlig.
Citera
2013-09-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musicmusicmusic
Ah, där ser man!

Vilken syftar du på? Mappen under "Den här datorn" eller papperskorgen i en av hårddiskarna?

Mappen tog jag bort efter att ha konsulterat med google, den andra vet jag inte. Har aldrig sett den innan om jag ska vara ärlig.

Jag syftar på den du själv sa hade poppat och som du undrade över .

Om den försvann nyligen i samband med den andra skiten och nu kom tillbaka så är det ju inga problem men om den försvann för länge sen och kom tillbaka först nu så kan man ju undra .
Därav min fråga
Citera
2013-09-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Jag syftar på den du själv sa hade poppat och som du undrade över .

Om den försvann nyligen i samband med den andra skiten och nu kom tillbaka så är det ju inga problem men om den försvann för länge sen och kom tillbaka först nu så kan man ju undra .
Därav min fråga

Ah jag förstår. Jag har inte lagt märke till den innan, men nu är den där. Som om den har varit dold och att jag inte har visat dolda filer.
Citera
2013-09-04, 14:49
Medlem
Ok .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här