Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-10, 11:45
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Hur fan kan du jämföra sex med en kvinna med att bygga om en toalett?
Du har avslöjat dig inom kategorin "empatistörd med känslomässiga svårigheter".
Tack för den.
Sex gillar alla men att jobba gillar inte alla så bara för att nån ger pengar till en annan så blir sex så in i helvete fult .sen dom som väljer att sälja sex har inte en sån förvriden hjärna som dig
Citera
2014-01-10, 22:14
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Ja visst är det så att i många fall är det mer synd om den sexköpande mannen än kvinnan som säljer sex. Det mesta du skriver är inte bara faktoider utan faktiskt rent nonsens. Det verkar som om du grundar många av dessa påstående på vad du läst här på forumet. Det finns andra forum än flashback som ger en mer nyanserad bild av hur det fungerar, kanske framförallt forum där topicen inte i huvudsak handlar om etik och moral. Många av de som köper sexuella tjänster saknar vare sig empatisk förmåga eller förnekar för sig själva vad dom är eller varför dom köper sex. Kvinnosynen skiljer sig inte heller avsevärt från mäns syn på kvinnor generellt. Svårigheter med relationer och närhet har naturligtvis alla som inte kan få till sådana på en naturlig väg, vilket en stor del av de som köper sex inte kan få. Risken för att såras för en man som inte kan träffa en kvinna utan att betala för det, är naturligtvis även då lika med noll. En mans värde mäts turligt nog inte enbart i kukstorlek eller potens, utan även i plånbokens tyngd, kompetens, styrka, risktagande beteenden och utseende.

En mans värde mäts i första hand inte i vare sig pengar, kukstorlek eller fysisk styrka utan i hur pass empatisk och socialt kompetent han är. Det är de två sistnämnda faktorerna han behöver jobba på istället för att tycka synd om sig själv och ta denna självömkan som intäkt för att det är ok att betala trasiga/fattiga/vilsna tjejer för att göra någonting med honom som han gillar men inte dem.

Självklart utgår jag ifrån männen på Flashback. Det är ju det som är styrkan med detta forum, inte sant? Att det är ärligt, helt pk-befriat snack. Sanningen från dem det berör helt enkelt. Ett tvärsnitt av sexköparen i Sverige med andra ord. Kan nog inte få en bättre urvalsgrupp skulle jag tro.

Menar du på allvar att män som köper sex har en jämställd syn på kvinnor?
Citera
2014-01-10, 22:24
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Hade jag som kille kunnat sälja mig till en tjej, som man träffar på krogen för kanske 1000-2500 kr känns det ju inte allt för avlägset att acceptera. Jag förstår inte riktigt stigmat här.

Man säger ju att kvinnor och män är exakt likadana i Sverige, om man frågar män om de skulle kunna tänka sig sälja sex för 1000-2500 kr vid själv valt tillfälle till kvinna vad tror ni svaret skulle vara? Fatta vilka summor detta är.

Sammanfattningsvis tycker jag att lagstiftningen kring prostitution är en överreglering. Det är en affär mellan två vuxna och att tjäna 200 000 kr per månad skulle vissa ge sin högra arm för.

Din människosyn är alltså att sex mellan två individer är frikopplat från känslor och mer kan likställas med en handelsvara, eller kanske mer träffande: ett toalettbesök där man tömmer och går, och det gäller både dig själv och andra?

Du har alltså inga problem med att sälja dig ca 5 ggr per dag till feta, oattraktiva kvinnor som älskar att leka med strapons, alternativt spänna upp ditt stjärthål för välbeställda herrar på en pissoar då och då för några tusingar?

Jag bara undrar följande:
1. Hur skulle du få upp kuken utan kemiska hjälpmedel?
2. Hur spännande skulle sex vara efter ca ett år i branschen tror du?
3. Hur skulle din syn på människor vara efter ett år i branschen?
4. Hur skulle ditt stjärthål må?

Men det är klart... det är ju "bara" sex, och de som köper sex av dig skulle du självklart ha den största respekt för. De gör dig ju en tjänst, eller hur?!
Citera
2014-01-10, 22:51
  #220
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Din människosyn är alltså att sex mellan två individer är frikopplat från känslor och mer kan likställas med en handelsvara, eller kanske mer träffande: ett toalettbesök där man tömmer och går, och det gäller både dig själv och andra?

Du har alltså inga problem med att sälja dig ca 5 ggr per dag till feta, oattraktiva kvinnor som älskar att leka med strapons, alternativt spänna upp ditt stjärthål för välbeställda herrar på en pissoar då och då för några tusingar?

Jag bara undrar följande:
1. Hur skulle du få upp kuken utan kemiska hjälpmedel?
2. Hur spännande skulle sex vara efter ca ett år i branschen tror du?
3. Hur skulle din syn på människor vara efter ett år i branschen?
4. Hur skulle ditt stjärthål må?

Men det är klart... det är ju "bara" sex, och de som köper sex av dig skulle du självklart ha den största respekt för. De gör dig ju en tjänst, eller hur?!
Det är jättestor skillnad på att sälja sex till kvinnor eftersom kvinnor har lite andra krav, det är därför Gambia funkar bra för kvinnor då det blir som en semesterromans istället för en 20 min omgång

Jo varför jag svarar, jag tror nog många nån gång har vaknat efter en blöt kväll med en mindre attraktiv dam det är det som jag kommer att tänka på när jag läser dina punkter det finns ett uttryck i stil med "vem som helst kan knulla en snygg tjej men för att knulla en kossa krävs en riktig man". Nog många som varit med om det fast inte så många som skulle erkänna det

Egentligen tycker jag det är grymt mot afrikanska män när gamla kvinnor flyttar dit och har romanser, inte pga att de har sex för pengar men för att de slösar flera år av de här männens liv på sin egen egoism

ursäkta OT jag har inte läst tråden så noga
Citera
2014-01-11, 00:44
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
En mans värde mäts i första hand inte i vare sig pengar, kukstorlek eller fysisk styrka utan i hur pass empatisk och socialt kompetent han är. Det är de två sistnämnda faktorerna han behöver jobba på istället för att tycka synd om sig själv och ta denna självömkan som intäkt för att det är ok att betala trasiga/fattiga/vilsna tjejer för att göra någonting med honom som han gillar men inte dem.

Självklart utgår jag ifrån männen på Flashback. Det är ju det som är styrkan med detta forum, inte sant? Att det är ärligt, helt pk-befriat snack. Sanningen från dem det berör helt enkelt. Ett tvärsnitt av sexköparen i Sverige med andra ord. Kan nog inte få en bättre urvalsgrupp skulle jag tro.

Menar du på allvar att män som köper sex har en jämställd syn på kvinnor?
varför skulle dom inte ha det
Citera
2014-01-11, 00:54
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Din människosyn är alltså att sex mellan två individer är frikopplat från känslor och mer kan likställas med en handelsvara, eller kanske mer träffande: ett toalettbesök där man tömmer och går, och det gäller både dig själv och andra?

Du har alltså inga problem med att sälja dig ca 5 ggr per dag till feta, oattraktiva kvinnor som älskar att leka med strapons, alternativt spänna upp ditt stjärthål för välbeställda herrar på en pissoar då och då för några tusingar?

Jag bara undrar följande:
1. Hur skulle du få upp kuken utan kemiska hjälpmedel?
2. Hur spännande skulle sex vara efter ca ett år i branschen tror du?
3. Hur skulle din syn på människor vara efter ett år i branschen?
4. Hur skulle ditt stjärthål må?

Men det är klart... det är ju "bara" sex, och de som köper sex av dig skulle du självklart ha den största respekt för. De gör dig ju en tjänst, eller hur?!
din människosyn verkar ju vara väldigt illa ,du verkar tycka att alla feta oatraktiva människor är äckliga.inga människor är äckliga om dom är hela och rena
Citera
2014-01-11, 02:25
  #223
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
En mans värde mäts i första hand inte i vare sig pengar, kukstorlek eller fysisk styrka utan i hur pass empatisk och socialt kompetent han är. Det är de två sistnämnda faktorerna han behöver jobba på istället för att tycka synd om sig själv och ta denna självömkan som intäkt för att det är ok att betala trasiga/fattiga/vilsna tjejer för att göra någonting med honom som han gillar men inte dem.

Självklart utgår jag ifrån männen på Flashback. Det är ju det som är styrkan med detta forum, inte sant? Att det är ärligt, helt pk-befriat snack. Sanningen från dem det berör helt enkelt. Ett tvärsnitt av sexköparen i Sverige med andra ord. Kan nog inte få en bättre urvalsgrupp skulle jag tro.

Menar du på allvar att män som köper sex har en jämställd syn på kvinnor?
Nej, varken mäns eller kvinnors värden mäts i första hand i hur empatiska eller socialt kompetenta de är. Vare sig det gäller attraktivitet, eller då man exempelvis söker kompetent personal i näringslivet. Naturligtvis tycker också jag att det jättebra om man besitter sådana kvalitéer, men att de skulle vara en garanti för framgång stämmer inte.

Jag ser dock inte något fel i att människor arbetar med att bli mer socialt kompetenta, förmågan att känna empati tror jag dock inte man kan "arbeta" fram. Här utgör du ju själv ett utmärkt exempel som inte kan se lidandet som finns hos många ensamma män som anser att deras enda utväg till närhet är att köpa sex.

Nej, flashback och speciellt den här delen av forumet ger inte en rättvis bild av den sexköpande mannen, eller för den delen prostituerade. Det finns för mycket prestige i båda lägren, både hos de som är för och de som är mot prostitution. Du, precis som dina motståndare kan inte eller vägrar inse att ni har fel på en hel del punkter fastän det kan gälla rätt så självklara saker som de flesta med sunt bondförnuft kan se eller förstå inte stämmer. Debatten hämmas av åsikter som är starkt ideologiskt eller politiskt färgade, eller av sexköpare som troligtvis känner någon form av skuld och därigenom vill visa att prostitution är helt ofarligt och naturligt. Verkligheten är varken så svart eller vit som du eller dom vill ha den till.

Jag är för jämställdhet, men troligtvis har vi olika åsikter om vad som är jämställdhet. Jo, jag kan tänka mig att det finns rätt många sexköpare som har en jämställd syn på kvinnor, precis som jag kan se att det finns många som inte har det. Varför skulle inte en sexköpare kunna ha en jämställd syn på kvinnor? Motfrågan blir ju i sådana fall har prostituerade en jämställd syn på män?
Citera
2014-01-11, 10:59
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
din människosyn verkar ju vara väldigt illa ,du verkar tycka att alla feta oatraktiva människor är äckliga.inga människor är äckliga om dom är hela och rena

Jag tycker att varje människa får se ut precis som de vill, men därmed inte sagt att jag skulle vilja ha sex med varenda människa. Så är det för de allra flesta, skulle jag tro.

Personligen så väljer jag att ha sex med individer jag finner attraktiva, och i första hand är det attraktivt med en personlighet. Det är knappast personligheter som en sexsäljare kommer i kontakt med, eller blir vald för. Eller vad tror du? Det är det som är det "speciella" med sexsäljaryrket - du kan i de allra flesta fall inte välja dina kunder. Alltså skulle du behöva ha sex med både en och annan kvinna du inte fann attraktiv, vare sig personlighetsmässigt eller fysiskt. Men det verkar inte som att en del av er har något problem med att själva låta er penetreras av oattraktiva, oempatiska människor som bara ser er som hål/kukar?

Jag undrar om det skulle förhålla sig på det viset för er i verkligheten eller om det bara har att göra med er oförmåga att empatiskt sätta er in i den situationen. Dvs ett försvar för att ni själva inte vill konfronteras med att ni är de där oattraktiva männen i horornas ögon...?
Citera
2014-01-11, 14:28
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Jag tycker att varje människa får se ut precis som de vill, men därmed inte sagt att jag skulle vilja ha sex med varenda människa. Så är det för de allra flesta, skulle jag tro.

Personligen så väljer jag att ha sex med individer jag finner attraktiva, och i första hand är det attraktivt med en personlighet. Det är knappast personligheter som en sexsäljare kommer i kontakt med, eller blir vald för. Eller vad tror du? Det är det som är det "speciella" med sexsäljaryrket - du kan i de allra flesta fall inte välja dina kunder. Alltså skulle du behöva ha sex med både en och annan kvinna du inte fann attraktiv, vare sig personlighetsmässigt eller fysiskt. Men det verkar inte som att en del av er har något problem med att själva låta er penetreras av oattraktiva, oempatiska människor som bara ser er som hål/kukar?

Jag undrar om det skulle förhålla sig på det viset för er i verkligheten eller om det bara har att göra med er oförmåga att empatiskt sätta er in i den situationen. Dvs ett försvar för att ni själva inte vill konfronteras med att ni är de där oattraktiva männen i horornas ögon...?
om vi tar dom svenska tjejerna så väljer dom ut en kundkrets som dom tycker om
Citera
2014-01-11, 14:50
  #226
Medlem
Det finns ingen svart eller vit sida när det gäller "sexköp".

Även i en "normal" relation så måste du ha pengar för att locka till dig en kvinna.

Du är alltid "sexköpare" även när du raggar på ett normalt sätt eftersom kvinnor dras till män med pengar och framgång.

Prostitution är bara mera rakt på sak.
Citera
2014-01-11, 16:58
  #227
Medlem
08.annas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Jag tycker att varje människa får se ut precis som de vill, men därmed inte sagt att jag skulle vilja ha sex med varenda människa. Så är det för de allra flesta, skulle jag tro.

Personligen så väljer jag att ha sex med individer jag finner attraktiva, och i första hand är det attraktivt med en personlighet. Det är knappast personligheter som en sexsäljare kommer i kontakt med, eller blir vald för. Eller vad tror du? Det är det som är det "speciella" med sexsäljaryrket - du kan i de allra flesta fall inte välja dina kunder. Alltså skulle du behöva ha sex med både en och annan kvinna du inte fann attraktiv, vare sig personlighetsmässigt eller fysiskt. Men det verkar inte som att en del av er har något problem med att själva låta er penetreras av oattraktiva, oempatiska människor som bara ser er som hål/kukar?

Jag undrar om det skulle förhålla sig på det viset för er i verkligheten eller om det bara har att göra med er oförmåga att empatiskt sätta er in i den situationen. Dvs ett försvar för att ni själva inte vill konfronteras med att ni är de där oattraktiva männen i horornas ögon...?


Bara en liten fråga; varför sätter du likhetstecken mellan oattraktiv och oempatisk? Går det inte att finna en människa ( i det här fallet män) som är mindre attraktiva men sympatiska och vänliga enligt dig?

Jag vill också påpeka att de män som jag väljer att träffa har i telefon uppträtt på ett sådant sätt som jag finner tillmötesgående och sympatiskt. Att de sedan när jag träffar dem kanske inte är de män jag skulle vända mig om efter på krogen har mindre betydelse. Jag har inte sex med ett utseende.
Huvudsaken är att jag känner mig trygg och bekväm. Samt hör o häpna Surmumlan, jag har faktiskt fått mycket bra sex med många av dessa män. Du förstår att den sexuella färdigheten (konsten att ta hand om en kvinna) sitter inte heller i utseendet.

Givetvis finns det män som är annorlunda, både som sexkund och som "normal, attraktiv och sympatisk man"
Citera
2014-01-11, 23:46
  #228
Medlem
[quote=08.anna|46994167]Bara en liten fråga; varför sätter du likhetstecken mellan oattraktiv och oempatisk? Går det inte att finna en människa ( i det här fallet män) som är mindre attraktiva men sympatiska och vänliga enligt dig?

Jag vill också påpeka att de män som jag väljer att träffa har i telefon uppträtt på ett sådant sätt som jag finner tillmötesgående och sympatiskt. Att de sedan när jag träffar dem kanske inte är de män jag skulle vända mig om efter på krogen har mindre betydelse. Jag har inte sex med ett utseende.
Huvudsaken är att jag känner mig trygg och bekväm. Samt hör o häpna Surmumlan, jag har faktiskt fått mycket bra sex med många av dessa män. Du förstår att den sexuella färdigheten (konsten att ta hand om en kvinna) sitter inte heller i utseendet.

Givetvis finns det män som är annorlunda, både som sexkund och som "normal, attraktiv och sympatisk man"[/QUO
det går inte förklara för surmumlan hennes syn på sex är kvar på 1800 talet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback