Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-04-07, 22:30
  #25
Medlem
Chiropandras avatar
Töj inte för snabbt. Hellre ta ett steg fram och två steg bak om det gör ont eller om du känner att det inte kommer sluta något bra. Håll oss uppdaterade!
Citera
2014-04-08, 23:00
  #26
Medlem
Boot-Camps avatar
Nu är jag uppe i 5mm, satte i den 4 dagar tillbaks.
Stressar inte alls med att töja nu tycker jag, Ingen expert MEN känner att jag har mer koll på läget nu hur det läks och när jag kan töja en storlek (än vad jag hade när jag tog pa:n).

Har iaf fått hem piercing Nr 6mm och den ser mycket trevligt ut att få klä på :-), uppdaterar mer om det när stunden är kommen!

Köpte låsringstång-kit på biltema och den funkar skitbra att använda vid byte.

Kan även tillägga att efter jag töjt smörjer jag ollonet med babyolja flertal ggr varje dag iaf i en vecka..
Det är ju oftast torrt i urinröret och piercingen sitter där den sitter (spänd) efter töjning och vill man snurra piercing något eller om den få stå ut med stryk under gång så är det ett plus att använda oljan! Mitt lilla tips!
__________________
Senast redigerad av Boot-Camp 2014-04-08 kl. 23:31.
Citera
2014-06-10, 23:25
  #27
Medlem
Boot-Camps avatar
Ett tag sen man uppdaterade infon här (för de intresserade)


I förrgår 8/6 töjde jag upp till 6 mm och nu har jag nått mitt mål och är sjukt nöjd..

Jag har haft lite komplikationer som jag vill dela med mig.

Jag töjde ju upp till 5 mm och jag körde med en circular barbell med kula och problemet blev att ringen snurrade lätt till så att hålet och kulan kom i kläm och hålet drog ihop sig och jag fick ta låsringstången och öppna ringen för att få bort kulan och ut med piercingen och gå tillbaka till 4 mm... Hoppas ni förstår!

Men jag gjorde som så att jag köpte bananabell istället med kula på båda ändarna och fick absolut inte detta problem...

Så nu sitter jag här med en bananabell med 6mm stav och 10mm kulor och är jävligt nöjd.


Någon mer som haft liknande problem?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback