Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-03, 17:35
  #1
Medlem
Mitt ps3 drabbades av vad som ser ut som YLOD igår och när jag nämnde det för en klasskompis så sa han att jag var den tredje på en vecka som han kände som hade drabbats av det. Jag hade aldrig tidigare hört talats om det.

Eftersom det för en tid sen dök upp en systemuppdatering samtidigt som ps4 släpps om drygt 2 månader blir man ju misstänksam? Är det Sony som ligger bakom detta?
Citera
2013-09-03, 20:16
  #2
Medlem
DiagnosABs avatar
Det där har pågått i åratal, de flesta jag känner som skaffade PS3a tidigt (en jävla massa folk) har fått köpa ny pgav detta. Inklusive jag.

Man kan göra en quick fix genom att värma eländet om man tex vill ha ut en skiva eller behöver tanka ner info från mackapären. Men det funkar inte alltid och funkar sällan länge. Har dock en del bekanta som säger sig ha gjort det gång på gång och genom detta förlängt livslängden med kanske ett halvår.

Min höll sig vid liv i typ 20 minuter, vilket var allt jag behövde för att kopiera vad jag sparat i den. Men sen blev den en massa strul när PSN låg nere i flera veckor, i uppstarten så behövde man ha profilen kopplad till en äkta email om man inte använde den maskin som man skapat profilen på. Och jag hade några extraprofiler med fejkmejladresser...

Men som sagt. Inget nytt och inget konstigt. Bara att leva med.
Citera
2013-09-23, 11:38
  #3
Avstängd
king_nilssons avatar
det hände mig nu min kära gammla 60 gigare, efter nästan 7 år av trogen tjänst. i alla fall, kan jag göra på detta viset?

1. köpa ett nytt playstion 3 Super slim 500gig
2. byta ut 60gig HDD från den gamla konsolen, stoppa in i den nya.
3. göra en backup till en FAT36 formaterad usb HDD
4. byta tillbaka HDD.
5. ladda in backupen.

eller skulle det krocka i och med att det sitter annan hårdvara eller nått i super slim? är det samma typ av HDD?
Citera
2013-09-23, 12:22
  #4
Medlem
noremlacs avatar
Hände min phat 60gb för ca ett halvår sedan, har kört på slim efter det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback