Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-01-14, 14:29
  #49
Medlem
Kn Kroks avatar
Intressant att detta outas innan den nya kulturchefen ens börjat. Vad kan ha föranlett detta?
Citera
2020-01-14, 14:32
  #50
Medlem
Jag antar att de planerar någon sorts "fri roll" för Martin Aagård på AB, i stil med den Åsa Linderborg fick (men mindre framträdande). Men vad ska han tillföra om han inte får köra sin gamla vanliga ohederliga, spekulerande, skamlöst subjektiva roll? Det är väl ingen i AB:s åldrande läsekrets som vill läsa krönikor eller reportage av honom. Kommunisten Aagård har ju till och med försvarat hardcoreislamisten Abo Raad i spalterna, så han har knappast något bra utgångsläge för en annan roll.
Citera
2020-05-06, 16:51
  #51
Medlem
Martin Aagård minns och sörjer Yaya Hassan och andra svarta(?!) poeter. https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...ter-vi-behover

"Den tävling som nu pågår om vem som älskade Yahya Hassan mest är inte löjlig. Tvärtom är den ganska vacker. Det är ett öde han förtjänar. Vreden över hans bortgång måste riktas någonstans, och i ett samhälle som inte erbjuder något skydd åt sina svagaste riktar vi den istället mot varann. Det är lättare att hata någon idiots vantolkning av Yahya Hassans poesi istället för det samhälle som apterat falluckorna för dem som fötts på fel sida stan."

Martin Aagård fyller verkligen alla kriterier för journalister i allmänhet och kulturjournalister i synnerhet.
Marxist (finare ord för kommunist).
Inflyttad (från Gävle).
Bor på Södermalm.
Identitetspolitisk.
Har spelat i ett feministiskt band.
Vegan (en ren gissning).

Finns det någon människa i Sverige som läser Aagårds krönikor oironiskt? Vore kul att träffa den personen i så fall. Att de är underhållande läsning går inte att komma ifrån om man läser dem med glimten i ögat.
__________________
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-05-06 kl. 16:54.
Citera
2020-06-17, 17:58
  #52
Medlem
Dofternas avatar
Aagård visar sig vara släkt med Ivar Arpi:
"Hej. Vi har matchat på Familytree. Vi är ”third to fifth cousins”.

– Hahaha. Är vi bryllingar då, eller? Tänk vilka nya samarbeten det kommer att leda till!

Tillhör vi samma folkgrupp?

– Det är som i Kurdistan. Släkter splittras. Vissa kämpar för kurdisk frihet, medan andra kämpar för IS, men vi är ändå kusiner.

Men vilken etnicitet har vi?

– När jag en gång skrev om samiska rättigheter blev flera samiska förbund arga på mig. Sen visade det sig att min Y-kromosom var samma som den samiska genom mitt finlandssvenska påbrå. Så mitt i den konflikten hade vi ändå något gemensamt. Men vilken folkgrupp vi tillhör… allt är så oerhört blandat. Pappas sida var svenskspråkiga finländare. Annars vet jag bara att vi är en blandning mellan jägare och samlare och jordbrukare.

Har du släkt i Uppland? Sjöberg, Persson? Några såna namn?

– På pappas sida är det mycket Uppland. Mammas sida kommer från Sörmland och Gnesta. Det är inte jättemycket spridning.

Nä, de flesta av oss är ju ganska inavlade.

– Hm.

Kommer du vara snällare mot mig på Twitter nu?

– Det kommer jag. ”Vad säger du om min kusin”, typ."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...akten-ar-varst
__________________
Senast redigerad av Dofterna 2020-06-17 kl. 18:03.
Citera
2022-05-23, 01:49
  #53
Medlem
BoHanssons avatar
Åh, en egen tråd om Martin Aa! Han fortfarande inte twittrat sen den där festen.
Citera
2022-05-23, 02:08
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Martin Aagård är gift med Natalia Kazmierska. De bor VITT, på Södermalm. Såklart!

http://tinypic.com/view.php?pic=i1y16p&s=8#.VH8FQMkenMo
Det kan man vara avundsjuk på...
Citera
2022-05-23, 09:33
  #55
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler

Martin Aagård fyller verkligen alla kriterier för journalister i allmänhet och kulturjournalister i synnerhet.
Marxist (finare ord för kommunist).
Inflyttad (från Gävle).
Bor på Södermalm.
Identitetspolitisk.
.

Det där är rätt kul. Finns han ens som individ. Som någon med tex en egen åsikt om något.
Citera
2022-05-25, 13:27
  #56
Avstängd
Black-butts-matters avatar
Förbundet där personen ifråga härjade blev mycket mindre mobbar-aktigt när han och hans två närmaste kamrater slutade. Det var fruktansvärt som de höll på. Samtidigt var han en väldigt ängslig figur. Det finns en grå massa av vanliga killar som inte jobbar på Aftonbladet, som blivit utsatta för deras upptåg. De har inga twitter-megafoner.
Citera
2023-10-23, 09:52
  #57
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag antar att de planerar någon sorts "fri roll" för Martin Aagård på AB, i stil med den Åsa Linderborg fick (men mindre framträdande). Men vad ska han tillföra om han inte får köra sin gamla vanliga ohederliga, spekulerande, skamlöst subjektiva roll? Det är väl ingen i AB:s åldrande läsekrets som vill läsa krönikor eller reportage av honom. Kommunisten Aagård har ju till och med försvarat hardcoreislamisten Abo Raad i spalterna, så han har knappast något bra utgångsläge för en annan roll.

Tänk att vara så usel att inte ens Aftonbladets kulturdel vill veta av en. Nu har han väl blivit kulturredaktör för Dagens ETC eller något åt det hållet istället? ETC är ju en av de få tidningar som faktiskt har en ännu sämre kulturdel än Aftonbladet, så det fanns nog ingen annanstans att ta vägen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback