Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-02, 21:56
  #13
Avstängd
iamqueensblvds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Räkna dina kalorier så blir du inte fet, fast du kanske går hungrig av snabbmaten. Drick vatten om du känner dig hungrig trots snabbmaten. Du kan ju kolla på super size me också!
Efter en stund blir jag det ja. Känner redan att mättheten börjar avta.

Nej, har sett den och så hardcore är jag inte. Äter olika snabbmatsrätter varje dag. Inte bara från donken.
Citera
2013-09-02, 21:58
  #14
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Oftast min tjej som lagar maten men vi håller på att flytta så köket är väldigt stökigt så det går knappt laga någon mat.


Äsch, under en flytt är allt kaos. Coola ner, om ett par veckor är allt bra igen!
Citera
2013-10-13, 04:56
  #15
Avstängd
iamqueensblvds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Äsch, under en flytt är allt kaos. Coola ner, om ett par veckor är allt bra igen!
Det har gått några veckor nu och det är fortfarande samma visa. Av någon anledning så syns det dock inte att jag bara äter snabbmat hela tiden - är det normalt? Jag verkar hålla samma figur hela tiden oavsett vad eller hur mycket jag än äter.
Citera
2013-10-13, 11:08
  #16
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Det har gått några veckor nu och det är fortfarande samma visa. Av någon anledning så syns det dock inte att jag bara äter snabbmat hela tiden - är det normalt? Jag verkar hålla samma figur hela tiden oavsett vad eller hur mycket jag än äter.

Låt mig gissa att du är ganska ung. Då kan man äta rätt mycket snabbmat utan att det märks, på ena eller andra sättet. I längden är det förstås ohållbart. Det finns bättre och sämre snabbmat. Hamburgare är rätt OK, om det är rent nötkött i dom, som på Donken. Vanlig varmkorv innehåller inte mycket kött, det är potatismjöl och annat moj. Pommes frites bör undvikas, friteringsoljan är ganska läskig.

Men vill inte din flickvän laga mat, nu när ni väl kommit i ordning efter flytten?
Citera
2013-10-13, 11:35
  #17
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Jag försöker verkligen äta av det jag har hemma men jag tycker det är skitäckligt. Och då blir det att jag köper snabbmat istället.

Om man inte kan laga mat smakar det självklart skitäckligt. Kan man det, blir det godare än vilken snabbmat som helst.
Med tiden kommer maten att smaka exakt som du vill, nyttigare och dessutom billigare.

Du slipper dessutom känna dig som en slöhög till blivande fetto.
Citera
2013-10-13, 11:56
  #18
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om man inte kan laga mat smakar det självklart skitäckligt. Kan man det, blir det godare än vilken snabbmat som helst.
Med tiden kommer maten att smaka exakt som du vill, nyttigare och dessutom billigare.

Du slipper dessutom känna dig som en slöhög till blivande fetto.

Bäst att påpeka en sak till: Det är faktiskt väldigt ROLIGT att laga mat! Det är härligt att stå vid spisen och röra ihop ingredienserna, krydda och fixa och till slut sätta en god maträtt på bordet.

Inget går heller upp emot att bjuda nära och kära på hemlagad mat och höra deras uppriktiga beröm.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback