Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-01, 19:18
  #1
Medlem
Motståndsrörelsen gästar B & H:s sommarfest:https://www.nordfront.se/motstandsro...den-talare.smr

Trodde faktiskt inte att dom fanns kvar i Sverige än mindre att Motståndsrörelsen skulle ha något samröre med dom, men det kanske är ordning på folket som är med nu?
Citera
2013-09-01, 20:39
  #2
Medlem
Devilrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Motståndsrörelsen gästar B & H:s sommarfest:https://www.nordfront.se/motstandsro...den-talare.smr

Trodde faktiskt inte att dom fanns kvar i Sverige än mindre att Motståndsrörelsen skulle ha något samröre med dom, men det kanske är ordning på folket som är med nu?
Det trodde inte jag heller, min spontana tanke är att det kanske är lite nytt blod som dragit igång det, men vad vet jag.

Förstår inte riktigt poängen med att starta upp B&H igen, när SMR är Sveriges enda NS-organisation och gör ett riktigt bra jobb...
Man kanske får klarhet i det så småningom, B&H's hemsida har ju varit "under construction" rätt länge nu.
Citera
2013-09-02, 00:14
  #3
Medlem
Ingen aning om vilket klientel som numera rör sig i b&h. Personligen tycker jag b&h drar ner en så fräsch organisation som Motståndarörelsen i skinnskalleträsket. Åtminstone känns det så.

Simon är dock vettig. Skulle tro att han gick dit för att få över folk till Moståndsrörelsen. Liksom, varför hänga i b&h när det finns SMR?
Citera
2013-09-02, 03:36
  #4
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Motståndsrörelsen gästar B & H:s sommarfest:https://www.nordfront.se/motstandsro...den-talare.smr

Trodde faktiskt inte att dom fanns kvar i Sverige än mindre att Motståndsrörelsen skulle ha något samröre med dom, men det kanske är ordning på folket som är med nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Devilry
Det trodde inte jag heller, min spontana tanke är att det kanske är lite nytt blod som dragit igång det, men vad vet jag.

Förstår inte riktigt poängen med att starta upp B&H igen, när SMR är Sveriges enda NS-organisation och gör ett riktigt bra jobb...
Man kanske får klarhet i det så småningom, B&H's hemsida har ju varit "under construction" rätt länge nu.

Citat:
Ursprungligen postat av mobilkonto
Ingen aning om vilket klientel som numera rör sig i b&h. Personligen tycker jag b&h drar ner en så fräsch organisation som Motståndarörelsen i skinnskalleträsket. Åtminstone känns det så.

Simon är dock vettig. Skulle tro att han gick dit för att få över folk till Moståndsrörelsen. Liksom, varför hänga i b&h när det finns SMR?


B&H har startat upp på nytt i Sverige. Nytt folk, hårdare hållning, mycket mindre supande, mycket mer seriöst.

Inte alls samma dekadens som det var för tio år sedan. Det verkar vara bra saker på gång
Citera
2013-09-02, 08:25
  #5
Medlem
funf-krauters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
B&H har startat upp på nytt i Sverige. Nytt folk, hårdare hållning, mycket mindre supande, mycket mer seriöst.

Inte alls samma dekadens som det var för tio år sedan. Det verkar vara bra saker på gång

Ok. Skönt att det inte är som det var för tio år sedan. Undrar däremot:

Vad har B&H för målsättning och arbetsmetoder? Och vad har B&H som Motståndsrörelsen saknar?
Citera
2013-09-02, 14:05
  #6
Avstängd
Askatasunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
B&H har startat upp på nytt i Sverige. Nytt folk, hårdare hållning, mycket mindre supande, mycket mer seriöst.

Inte alls samma dekadens som det var för tio år sedan. Det verkar vara bra saker på gång

Det sa man också efter man sparkade ut typ Jäsä och dem och sedan självdog man inom något år bara.

Är även intresserad av vad B&H (kanske fel tråd, mod får fixa) har för inställning och målsättning med deras organisering? Kommer det bli skinnskalle-spelningar igen eller kommer det bli någon konkret politik?
Citera
2013-09-02, 16:58
  #7
Medlem
B & H Sverige

Tydligen så har B & H startat upp i Sverige igen bla så har Motståndsrörelsen gästat dom:https://www.nordfront.se/motstandsro...den-talare.smr

Vilka är dom? rekryterar dom eller är det ett litet slutet sällskap? Vad är deras mål/metoder?
Är det bättre ordning på dom nu än för 10år sedan? Är det uteslutande skinheads med?
Vilken falang av B & H tillhör dom?
Citera
2013-09-02, 17:14
  #8
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Tydligen så har B & H startat upp i Sverige igen bla så har Motståndsrörelsen gästat dom:https://www.nordfront.se/motstandsro...den-talare.smr

Vilka är dom? rekryterar dom eller är det ett litet slutet sällskap? Vad är deras mål/metoder?
Är det bättre ordning på dom nu än för 10år sedan? Är det uteslutande skinheads med?
Vilken falang av B & H tillhör dom?
Jag har träffat ett par av dem som fått ansvaret att förvalta B & H i Sverige (eller iaf hade ansvaret i vintras), det är trevliga gossar som vuxit upp i skinskallerörelsen och nu har mognat till vuxna män. Jag tror inte att det är en rörelse att räkna med MEN jag tror de kommer göra nytta för de ungdomar/vuxna som inte känner att de har någon självklar plats i SvP eller SMR. I bl.a Bollnäs finns ett gäng ungdomar knutna till B & H och de har gott gry i sig även om jag gärna hade sett att de såg över sina alkoholvanor, men jag antar att det hör ungdomen till att kröka till. Överlag så ger jag tummen upp även om jag helst såg att de sökte sig till redan etablerade organisationer/partier.

/Micke
Citera
2013-09-02, 17:52
  #9
Medlem
Herems avatar
För oss som inte är bevandrade inom nazistiska rörelser: vad är B&H?
Citera
2013-09-02, 17:56
  #10
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herem
För oss som inte är bevandrade inom nazistiska rörelser: vad är B&H?

Blood and Honour
Citera
2013-09-02, 18:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herem
För oss som inte är bevandrade inom nazistiska rörelser: vad är B&H?
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Blood_and_Honour
Citera
2013-09-02, 19:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jag har träffat ett par av dem som fått ansvaret att förvalta B & H i Sverige (eller iaf hade ansvaret i vintras), det är trevliga gossar som vuxit upp i skinskallerörelsen och nu har mognat till vuxna män. Jag tror inte att det är en rörelse att räkna med MEN jag tror de kommer göra nytta för de ungdomar/vuxna som inte känner att de har någon självklar plats i SvP eller SMR. I bl.a Bollnäs finns ett gäng ungdomar knutna till B & H och de har gott gry i sig även om jag gärna hade sett att de såg över sina alkoholvanor, men jag antar att det hör ungdomen till att kröka till. Överlag så ger jag tummen upp även om jag helst såg att de sökte sig till redan etablerade organisationer/partier.

/Micke

Intressant, även jag ställer mig frågan varför dom inte söker sig till dom två befintliga organisationerna, har du någon teori om varför dom väljer att starta B & H ist för att gå in i någon befintlig organisation? är det enbart för att dom är skinnskallar och därmed inte känner sig hemma i SVP eller SMR? Eller är det något annat dom saknar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback