Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 10:56
  #5413
Medlem
Hade tänk kanske fira nyår där i år? Nån som gjort det. Vilken tid måste man vara där. Har hört de släpper in kl 2 innan för där man står och sen kan man ej gå ut utan får stå där tills det är över sen. Ingen toa eller nått. Så stå från kl 14. och ännu tidigare om man köat för att komma först in när de släpper in kl 2.
Citera
2017-10-31, 00:29
  #5414
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Hade tänk kanske fira nyår där i år? Nån som gjort det. Vilken tid måste man vara där. Har hört de släpper in kl 2 innan för där man står och sen kan man ej gå ut utan får stå där tills det är över sen. Ingen toa eller nått. Så stå från kl 14. och ännu tidigare om man köat för att komma först in när de släpper in kl 2.

Misstänker att du syftar på Times Squre!?

Jag har varit i NY på nyår, dock undvek jag då avsiktligt den platsen den dagen. Det är stökigt och fullpackat där i vanliga fall, tänk då hur det är på nyår.

Nåja...

Om du inte redan bokat hotell finns det ju en hel del hotell i direkt anslutning vilket ju borde lösa ditt dilemma. Bla DoubleTree Suites by Hilton Hotel New York City - Times Square. Då är du ca 20 meter ifrån "läktaren". Bott där själv, absolut inget lyxhotell men helt ok och som sagt närmare än så kommer du inte. Misstänker iofs att det kan vara fullbokad men om så inte är fallet försök att få fönster i rätt riktning och högt upp.
__________________
Senast redigerad av S.Kandal 2017-10-31 kl. 00:39.
Citera
2018-08-09, 14:21
  #5415
Medlem
Sobofieds avatar
Jag åker till New York med flickvännen i två veckor och har gjort långa listor på allt vi ska göra. Vad har jag glömt? Vad är ert favoritställe/sak att göra?

Vi har stor budget.
Citera
2018-08-09, 14:34
  #5416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag åker till New York med flickvännen i två veckor och har gjort långa listor på allt vi ska göra. Vad har jag glömt? Vad är ert favoritställe/sak att göra?

Vi har stor budget.

Ta seglarbåten nere vid Chelsea Piers, 2 timmar lång. Sök på "Schooner Adirondack".
Broadwayföreställningar är ett måste.
Metropolitan museum of art, mycket stort och det finns en takterass där man kan avnjuta en drink med trevlig vy.
Cykeltur i Central Park.
(Helikoptertur över New York) - Gjorde det inte själv, kostar runt 2000 kronor och enbart 15 minuter men nämner det ändå.

Själv var jag inte intresserad av att gå upp i diverse byggnader och typiska turistattraktioner, så nämner inte dessa.
Citera
2018-08-11, 05:19
  #5417
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag åker till New York med flickvännen i två veckor och har gjort långa listor på allt vi ska göra. Vad har jag glömt? Vad är ert favoritställe/sak att göra?

Vi har stor budget.


Antar att le bain står någonstans på er lista, i så fall gå dit på eftermiddagen istället för kvällen. Mycket trevligare stämning, Manhattan by night kan man se på så många andra ställen.
Citera
2018-08-12, 13:59
  #5418
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag åker till New York med flickvännen i två veckor och har gjort långa listor på allt vi ska göra. Vad har jag glömt? Vad är ert favoritställe/sak att göra?

Vi har stor budget.

Ta några drinkar på 230 & Fifth.
Citera
2018-08-12, 15:48
  #5419
Medlem
Sobofieds avatar
Tack för tipsen. Vi har lyckats tajma syndaflodsregnet, men förhoppningsvis blir det någon lucka för segling och rooftops..
Citera
2018-08-13, 20:20
  #5420
Medlem
Troubleholders avatar
Tjena! Åk till Liberty State Park och gå längs promenaden som finns. Ta tex NJ Path train till union square och sedan Uber till Flag Plaza och gå på promenaden där på kvällen. Kan garantera er den finaste utsikten av Manhattan, Brooklyn bridge och frihetsgudinnan därifrån. Sök på Google!
Citera
2018-08-13, 20:21
  #5421
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Tack för tipsen. Vi har lyckats tajma syndaflodsregnet, men förhoppningsvis blir det någon lucka för segling och rooftops..

Övre kommentaren menad till dig förstås.
Citera
2018-09-18, 20:38
  #5422
Medlem
Pwmans avatar
Tja flash!

Ska till NY för första gången i mars, har läst att vädret är ungefär som i Sverige den tiden på året.
Gillar att planera inför resor, läser här av er att man ska planera i god tid så att man slipper lägga tid på det när man väl är där! Kan tillägga att jag ska vara där i 1 vecka, och kommer bo på lower east side.

Så har gott om tid att söka bra käk och sånt men min fundering är..

* Finns det någon pub/bar som man absolut måste besöka? Gärna nå jazzkrog eller liknande, nånstans man bara kan sitta och suga in atmosfären?

* Sen tänkte jag kolla om det finns nån av er som har nå koll på vilka kyrkor man ska besöka? hade varit coolt att se en riktigt fin synagoga!

* även om ni har något som sticker ut över det vanliga, nåt museum som är bättre än andra?

många frågor har man men när man väl ska skriva så kommer man inte på nåt! men om nån vet nåt om det jag har nämnt ovanför vore det tacksamt för svar!

Tack på förhand!
Citera
2018-09-19, 04:56
  #5423
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pwman
* Sen tänkte jag kolla om det finns nån av er som har nå koll på vilka kyrkor man ska besöka? hade varit coolt att se en riktigt fin synagoga!
Central Synagogue vid Lexington Ave ska vara väldigt vacker inuti - finns säkert en massa fler - men kolla med varje synagoga när dem har öppet för allmänhet. Det är inte som en kristen kyrka som man bara kan stappla in i hur som helst vilken tid på dygnet.

Får jag fråga vilket hotell du ska bo på Lower Eastside? Du kan PMa mig om du inte vill skriva här. Funderar själv på att åka till NY igen nästa år och vill gärna bo nere vid Lower Eastside men har svårt att hitta något medelhotell som inte är skyffen eller väldigt dyra hotell.
Citera
2018-09-20, 00:43
  #5424
Medlem
semiproffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pwman
Tja flash!

Ska till NY för första gången i mars, har läst att vädret är ungefär som i Sverige den tiden på året.
Gillar att planera inför resor, läser här av er att man ska planera i god tid så att man slipper lägga tid på det när man väl är där! Kan tillägga att jag ska vara där i 1 vecka, och kommer bo på lower east side.

Så har gott om tid att söka bra käk och sånt men min fundering är..

* Finns det någon pub/bar som man absolut måste besöka? Gärna nå jazzkrog eller liknande, nånstans man bara kan sitta och suga in atmosfären?

* även om ni har något som sticker ut över det vanliga, nåt museum som är bättre än andra?

Tack på förhand!

Första gången jag var i NY var för ca 10+ år sedan och jag var strax över 20 år och då kanske jag inte gillade samma saker som du vill göra nu när du är där första gången. Det jag gjorde då kanske inte ens finns kvar .

* Jag tyckte det var coolt att glida in på speakeasies första gången jag var där men det kanske inte är en grej längre. Gå på en rooftop bar hör ju till.

* Om du vill göra något utöver det vanliga tycker du ska gå på "Sleep no more" om dom fortfarande kör det. Det är typ teater så du måste gilla den grejen. Är säkert 6 år sedan jag var på det så googla om det fortfarande är bra. Om du vill gå på det så googla inte exakt vad det är eftersom jag tror det sabbar upplevelsen...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f221146

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback