Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-23, 19:12
  #5353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Kanske det, men i en tråd om NYC känns In-N-Out inte särskilt relevant. Hur Shake Shack står sig mot Five Guys har jag ingen aning om då jag aldrig åt där.
Kunde inte sagt det bättre själv.

Förstår tyvärr inte hypen kring Shake Shack , tycker inte det är något speciellt
Citera
2017-01-23, 19:24
  #5354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Kunde inte sagt det bättre själv.

Förstår tyvärr inte hypen kring Shake Shack , tycker inte det är något speciellt

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Kanske det, men i en tråd om NYC känns In-N-Out inte särskilt relevant. Hur Shake Shack står sig mot Five Guys har jag ingen aning om då jag aldrig åt där.


Nej Shake shack kändes som och gå och äta på sibylla ungefär. däremot gillade jag five guys, åt dock i miami och inte NYC. Goda burgare bra priser och där vi åt hade de dryckesautomat med 50 olika sorter i samma maskin, hade de inte cola sorten så fanns den inte.
Citera
2017-01-23, 21:07
  #5355
Medlem
Tack för tipsen! Skriver ner dem inför resan. Några pizzaställen ni rekommenderar också?
Citera
2017-01-27, 10:40
  #5356
Medlem
Big Bosss avatar
Då var sommarens USA resa bokad. Blir 4 nätter i Boston, 1 natt i Bridgeport och 7 nätter i New York.
Citera
2017-04-12, 19:12
  #5357
Medlem
Tjenare. Ska åka till New York nu till veckan och är ruggigt sugen på att gå på hockey nu när slutspelet dragit igång. Problemet är att ena matchen är på tisdag vilket är dagen vi landar och den andra är på lördagen men då det är game 6 är det inte säkert att det blir av samt att vi har andra planer. Så min fråga handlar om tisdagens match. Om vi landar kl 15 lokal tid på Newark flygplats och matchen är kl 19 i MSG är det möjligt att ta sig dit inom det tidsspannet? Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta i säkerhetskontroller och med transport och liknande? Känns inte så roligt att köpa biljetter för hundratals dollar om det finns risk för att inte hinna dit ...
Tacksam för hjälp!
Citera
2017-04-12, 19:33
  #5358
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aberget
Tjenare. Ska åka till New York nu till veckan och är ruggigt sugen på att gå på hockey nu när slutspelet dragit igång. Problemet är att ena matchen är på tisdag vilket är dagen vi landar och den andra är på lördagen men då det är game 6 är det inte säkert att det blir av samt att vi har andra planer. Så min fråga handlar om tisdagens match. Om vi landar kl 15 lokal tid på Newark flygplats och matchen är kl 19 i MSG är det möjligt att ta sig dit inom det tidsspannet? Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta i säkerhetskontroller och med transport och liknande? Känns inte så roligt att köpa biljetter för hundratals dollar om det finns risk för att inte hinna dit ...
Tacksam för hjälp!

Ytterst tveksamt att du ens ska kunna köpa biljetter till de matcherna så här nära inpå. Jag har haft problem med det tidigare.

Finns ju alltid ticket scalpers (privat sålda biljetter, vet ej hur lagligt det är) utanför MSG dock.
Citera
2017-05-02, 13:37
  #5359
Medlem
Rejss avatar
Ska till NY i slutet av maj och ska vara där en vecka. En av dagarna vill vi äta på något unikt ställe, gärna högt upp eller något liknande. Vi har hittat tips på ställen med bra mat men vill även ha något unikt. Likt The View högt uppe i Marriott Hotell, men vi kommer nog bara ta en drink där, folk verkar ha lite delade meningar om maten och verkar vara buffé (vi vill ha vanlig meny).

Någon som testat på något eller har idé?
Citera
2017-05-10, 06:49
  #5360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rejs
Ska till NY i slutet av maj och ska vara där en vecka. En av dagarna vill vi äta på något unikt ställe, gärna högt upp eller något liknande. Vi har hittat tips på ställen med bra mat men vill även ha något unikt. Likt The View högt uppe i Marriott Hotell, men vi kommer nog bara ta en drink där, folk verkar ha lite delade meningar om maten och verkar vara buffé (vi vill ha vanlig meny).

Någon som testat på något eller har idé?

One World Observatory har käk, vet dock inte hur bra det är. Fast utsikt finns och högt upp är det!

https://oneworldobservatory.com/restaurant/
Citera
2017-05-10, 13:32
  #5361
Medlem
handbagnr8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rejs
Ska till NY i slutet av maj och ska vara där en vecka. En av dagarna vill vi äta på något unikt ställe, gärna högt upp eller något liknande. Vi har hittat tips på ställen med bra mat men vill även ha något unikt. Likt The View högt uppe i Marriott Hotell, men vi kommer nog bara ta en drink där, folk verkar ha lite delade meningar om maten och verkar vara buffé (vi vill ha vanlig meny).

Någon som testat på något eller har idé?


The Wythe Hotel har en takbar med väldigt fin utsikt in mot Manhattan. Det ligger i Williamsburg, Brooklyn så det är inte på Manhattan men en otrolig utsikt av Manhattan. Sen så ligger det väldigt nära Brooklyn Brewery så om ni har intresse av att besöka det så kan man lätt kombinera de två.
Citera
2017-06-11, 15:38
  #5362
Medlem
Tja! Landar i Newark och funderar på hur det fungerar med tågtransport in till Penn Station(Manhattan).
Går det tåg direkt utanför flygplatsen eller är det buss till Newark tågstation som gäller?

Mvh en första gångsresande til NY
Citera
2017-06-11, 16:05
  #5363
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxepz
Tja! Landar i Newark och funderar på hur det fungerar med tågtransport in till Penn Station(Manhattan).
Går det tåg direkt utanför flygplatsen eller är det buss till Newark tågstation som gäller?

Mvh en första gångsresande til NY

https://www.panynj.gov/airports/ewr-to-from.html
Citera
2017-07-17, 07:35
  #5364
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Idag är det mindre än två månader kvar tills jag uppfyller barndomsdrömmen och besöker New York. Har New York Pass bokat också, så det blir fullt upp hela den veckan. Högsta prioriteringarna är att åka upp i diverse skyskrapor, sightseeing med Circle Line Cruise, Frihetsgudinnan och att promenera i utvalda delar av staden. Men med tanke på hur mycket New York Pass har att erbjuda så lär jag knappt ha en ledig stund.
Udda stämning kommer det vara dessutom då jag sammanträffande nog befinner mig i staden den 11:e september. Det får bli att koppla av någonstans och titta på Tribute In Light den kvällen!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f221146

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback