Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-31, 14:16
Medlem
Hej.

Frågan är som Topic.

Just nu har jag ca: 26000 Bilder i datorn. Och dessa går tydligen inte att flytta rakt över till en extern hårddisk. Varav 1/3 är dubbletter och tripletter av samma bilder. Varför vet jag inte...

Jag har bara 128gig ssd monterat och har egentligen inte behov för mer. (Om man bortser från problemet med bilderna.)

Så, min egentliga fråga är. Hur får jag över bilderna på en ekstern? Och hur blir jag kvitt alla dubbletter och förhindrar att det inte kommer till att ske fler gånger? Är ruskigt irriterande...

Väl mött.
Citera
2013-08-31, 15:24
Medlem
Du får förklara bättre...
Varför går de inte att flytta över till extern disk? (Felmedelande? Fel format på disken?)
Vart har du kopior?(Finder? iPhoto?
Använder du bildströmmen?
Citera
2013-08-31, 15:33
Medlem
Xindaks avatar
Låter som du använder iPhoto för att föra över dina bilder från telefonen och inte har ställt programmet på att rensa bilderna i telefonen efter import. Om du gör det så slipper du att iPhoto importerar samma bilder varje gång du gör en import.

Om du vill ha bilderna i både telefon och dator så ställer du detta i iTunes som ju även är synkprogram mellan telefon och dator.
Citera
2013-08-31, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xindak
Låter som du använder iPhoto för att föra över dina bilder från telefonen och inte har ställt programmet på att rensa bilderna i telefonen efter import. Om du gör det så slipper du att iPhoto importerar samma bilder varje gång du gör en import.

Om du vill ha bilderna i både telefon och dator så ställer du detta i iTunes som ju även är synkprogram mellan telefon och dator.

Du slog huvudet på spiken.

Var i iTunes ställer jag in det? och försvinner kopiorna då? Jag vill gärna ha kvar alla bilderna i telefonen därför har jag inte ställt in det i iPhoto.

Får inget felmeddelande överhuvudtaget när jag ska dra filerna över till den externa, bara en rund ring med ett streck igenom.
Citera
2013-08-31, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Du får förklara bättre...
Varför går de inte att flytta över till extern disk? (Felmedelande? Fel format på disken?)
Vart har du kopior?(Finder? iPhoto?
Använder du bildströmmen?

Kopiorna ligger i Finder. Bildströmmen använder jag. Och för över bilderna från tlf till datorn genom iPhoto.

Varför det inte går att flytta filerna vet jag inte, får bara en cirkel med ett streck igenom när jag drar filen bort mot fliken ''extern''.

Citera
2013-09-01, 11:54
Medlem
Xindaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmie2k
Du slog huvudet på spiken.

Var i iTunes ställer jag in det? och försvinner kopiorna då? Jag vill gärna ha kvar alla bilderna i telefonen därför har jag inte ställt in det i iPhoto.

Får inget felmeddelande överhuvudtaget när jag ska dra filerna över till den externa, bara en rund ring med ett streck igenom.

Har inte möjlighet att koppla in telefonen och kolla nu men när du har telefonen inkopplad så syns den i vänsterkolumnen i iTunes, klicka där och välj sedan fliken med bilder.

De dubletter du redan fått får de rensa bort manuellt i iPhoto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in