2013-08-30, 22:34
Medlem
JGGs avatar
Har ett tak som är nedpendlat och reglarna är av plåt samt ett enkel lag gips. Vilken typ av skruv eller spik kan jag använda för att fästa taklister/hålkäl? Tyvärr så satte jag aldrig några träklossar i stålreglarna...

Vill inte använda mig av sättlim.
Citera
2013-08-30, 22:47
Medlem
Att du inte tänkte på det innan! Men kör plåtskruv. Om inte...vad är det för väggar? äre en träkåk och det är hålkäls lister du ska köra så är det ju bara att ta ett par långa spikar/skruvar. satt dom går igenom osben/plyfan
Senast redigerad av RostigCykelkedja 2013-08-30 kl. 22:53.
Citera
2013-08-30, 23:08
Medlem
skalman1973s avatar
Använd sättlim ( trots ditt eget önskemål ) sätt limpunkter typ varannan meter lätt att fästa lätt att reparera och lätt att dölja/spackla

Glöm spik och skruv och att det blir bra utan fästpunkter
Citera
2013-08-31, 07:44
Medlem
JGGs avatar
95% av väggarna är betong. Anledning att jag inte vill använda sättlim är att väggarna är så krokiga, måste nog använda skruv. Men det lutar mot en lösning med både sättlim och skruv. Hoppas det blir bra
Citera
2013-08-31, 09:35
Medlem
breakbabess avatar
Hyr en dyckerpistol av märket paslode som är gasdriven så kan du skjuta upp listerna.

Att skruva låter helt sjukt fult...

Bättre med en dyckertpistol då det knappt lämnar några märken heller
Citera
2013-08-31, 10:30
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakbabes
Hyr en dyckerpistol av märket paslode som är gasdriven så kan du skjuta upp listerna.

Att skruva låter helt sjukt fult...

Bättre med en dyckertpistol då det knappt lämnar några märken heller

Men hur bra kommer en dykert gå igenom plåt?
Citera
2013-09-03, 17:21
Medlem
breakbabess avatar
Den kommer att gå igenom plåten bra, man skjuter alltid fotlister med dyckertpistol, och alla väggar består ju av en utläggsskena av plåt numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in