2013-08-30, 20:25
Medlem
Frugans hotmail-konto var hijackat (enligt microsoft) och efter att ha fått tillgång igen så ser jag att det är en bunt meddelanden som inte blivit skickade, failures.
Är det någon som har någon aning om vad som hänt? Inget liknande har hänt på något annat konto.
Hon använder inte MSN (Skype). Har läst mail via Iphone och hemdatorerna, som jag också använder.
Mailen, eller de försök till utskick, var samtliga till folk i adressboken.

Frågan är väl egentligen om jag har fått något olämpligt i någon dator hemma, om så är fallet, hur kommer det sig att inget annat är påverkat?
Citera
2013-08-30, 23:37
Medlem
TorrentLovers avatar
Ditt konto har väl antagligen använts för att skicka spam.
Citera
2013-08-31, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Ditt konto har väl antagligen använts för att skicka spam.

Säkert så. Men hur går sånt till? Hur får herr spam-skickare tillgång till kontot? Hon har inte använt MSN/Skype eller någon annan klient för det kontot, endast använt via safari/firefox.

Om det är får krångligt för att förklara för en idiot så säg det så nöjer vi oss med det =)
Citera
2013-08-31, 17:00
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodgkins
Säkert så. Men hur går sånt till? Hur får herr spam-skickare tillgång till kontot? Hon har inte använt MSN/Skype eller någon annan klient för det kontot, endast använt via safari/firefox.

Om det är får krångligt för att förklara för en idiot så säg det så nöjer vi oss med det =)
Kanske har datorn infekterats? Eller så gissade h*n sig till lösenordet, helt enkelt? Inte helt ovanligt att de söker upp olika sidor och försöker hitta ett speciellt ord som kan vara lösenordet.
Citera
2013-09-02, 18:25
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodgkins
Frugans hotmail-konto var hijackat (enligt microsoft) och efter att ha fått tillgång igen så ser jag att det är en bunt meddelanden som inte blivit skickade, failures.
Är det någon som har någon aning om vad som hänt? Inget liknande har hänt på något annat konto.
Hon använder inte MSN (Skype). Har läst mail via Iphone och hemdatorerna, som jag också använder.
Mailen, eller de försök till utskick, var samtliga till folk i adressboken.

Frågan är väl egentligen om jag har fått något olämpligt i någon dator hemma, om så är fallet, hur kommer det sig att inget annat är påverkat?

Inte blivit skickade. Är det bounces du menar eller är det skit som ligger i utkorgen för att BLI skickade?

Bounces behöver nämligen inte ens ha sitt ursprung från ditt konto.
Citera
2013-09-03, 20:10
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: allmänt --> IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem