Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-02-11, 21:54
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gendarmeri
Jadu, det gick bra fram tills för ett halvår sen typ, då hade jag ca sammanlagt 15% avkastning på en blandning mellan fonder och lite aktier. Nu är det samma belopp fast åt andra hållet dessvärre.
Vad säger ni, bara att sitta lugnt i båten? Kommer dock inte investera mer pengar nu i alla fall.

Sitt lugnt eller helst köp mer, om du har vettigt innehav.
Citera
2016-02-12, 02:53
  #50
Medlem
Gendarmeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKnut
Sitt lugnt eller helst köp mer, om du har vettigt innehav.

Överväldigande nordisk indexfondportfölj med svensk majoritet spicat med tillväxtländer och global fond. Vad säger herrn om det?
Citera
2016-02-12, 04:14
  #51
Medlem
Jag hade med fortsatt pumpa in, ge inte upp nu för fan kan gå åt helvete för dig
Citera
2016-02-12, 04:20
  #52
Medlem
Det är ju liksom nu du har chans o köpa billigt sp du får skön hävstång sen när det tillslut går upp igen
Citera
2016-02-12, 07:05
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gendarmeri
Överväldigande nordisk indexfondportfölj med svensk majoritet spicat med tillväxtländer och global fond. Vad säger herrn om det?

Jag själv fortsätter investera, i samma takt som innan eller högre. är du långsiktig och inte tror att jorden går under denna gången heller hade jag inte tvekat att köra på. Var bara beredd på att det kan gå ner mer..
Citera
2016-02-12, 15:46
  #54
Medlem
Gendarmeris avatar
Okej tack, ja det stämmer långsiktighet är vad som krävs. Dock är jag sjukt pessimistisk angående Sveriges framtid, och utifall detta kommer återspegla svenska marknaden på sikt? Vad säger ni om detta?
Citera
2016-02-15, 00:11
  #55
Medlem
Känns som att du vill hålla på med nåt åt det här hållet http://www.investopedia.com/terms/c/carry-trade.asp-0

finns flera guider om ämnet. Läs om det så mycket du kan. Lär dig korrekt riskhantering så ska det nog gå bra . Att låna för att investera kan absolut vara ett sätt att tjäna pengar på.
Citera
2016-02-15, 05:35
  #56
Medlem
rakarnas avatar
även jag har investerat regelbundet hela vägen ner å planerar å fortsätta tills botten. funderar även på att öka mina regelbundna investeringar nu när de har sjunkit mycket. frågan är ju bara när vi når botten. Dock vet man ju inte de fören det är historia å då kan man ju inte investera mer
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback