Citat:
Ursprungligen postat av
KK94
Hejsan!
Jag har som intention att börja plugga i Karlstad efter sommaren och är lite nyfiken om gymutbudet. Finns det några bra? Någon du rekommenderar?
När jag startade tråden skulle jag precis börja plugga i Karlstad jag med, och valet föll till slut på Livskraft.
Om man är en riktig gymråtta som Dreas till exempel (inte menat som en förolämpning) så ska man inte välja Livskraft. Tränar man bara för att hålla igång så funkar det i och med ett ganska brett utbud.
Jag valde Livskraft till slut för att det var nära till där jag bor och så kunde man dra och träna direkt när sista föreläsningen slutade. Det är nästan uteslutande studenter som tränar där i och med närheten till skolan. Ett par saker som kan vara värt att nämna är:
- Bara kvinnlig personal, PT's inkluderat om det är aktuellt.
- Halvtaskiga öppettider beroende på hur sent du vill träna (omklädningsrummet stänger 20.00, gymmet 22.00).
- Musiken är enbart generisk radiopop, har hört en rocklåt och en hiphoplåt på nio månader. Egen musik rekommenderas.
- Kostar en del, minst 349:- i månaden.
- Motionsutbudet är sådär (tre löpband, tre cyklar och kanske fem crosstrainers). Dessa blir upptagna väldigt snabbt av tjejer + de äldre som tränar där.
Ett stort plus för jacuzzi i omklädningsrummen dock, den är obligatorisk efter varje pass! Att 70% av de som tränar på Livskraft är tjejer i åldern 16-25 gör inte saken sämre
Mitt råd är att göra det jag inte gjorde, nämligen att pröva de olika gymmen. Har en polare som tränade på KAK innan han flyttade och han älskade det, har även ett par som tränar på S.A.T.S i stan för att de bor där.
Jag är väldigt lat också så därför gillar jag att Livskraft är fyra minuters promenad bort bara.