Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-28, 11:57
  #1
Moderator
Semesters avatar
Greger Hagelin verkar vara en kille med väldigt mycket självförtroende. Nog har han skäl för det. Som duktig skateboardåkare blir man ju populär i ungdomen och som framgångsrik affärsman blir man uppmärksammad som vuxen. Men hur är han som person?

De intervjuer jag sett med honom får mig att känna att han nog inte är någon jag vill umgås med. Han påminner lite om Stenbeck, båda är ju stora kaxiga svenska affärsmän som spenderat ett antal år i USA. Jag tänker att Hagelin precis som Stenbeck är en extrem tävlingsmänniska som tänker mycket business. Någon som vet hur det är att jobba under Hagelin?
Citera
2013-08-28, 12:26
  #2
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Greger Hagelin verkar vara en kille med väldigt mycket självförtroende. Nog har han skäl för det. Som duktig skateboardåkare blir man ju populär i ungdomen och som framgångsrik affärsman blir man uppmärksammad som vuxen. Men hur är han som person?

De intervjuer jag sett med honom får mig att känna att han nog inte är någon jag vill umgås med. Han påminner lite om Stenbeck, båda är ju stora kaxiga svenska affärsmän som spenderat ett antal år i USA. Jag tänker att Hagelin precis som Stenbeck är en extrem tävlingsmänniska som tänker mycket business. Någon som vet hur det är att jobba under Hagelin?

Greger är en enormt trevlig man, genuint intresserad och tar sig alltid tid att säga hej till hög som låg.
All heder åt honom!
Citera
2013-08-28, 13:24
  #3
Medlem
Snabb-grabbs avatar
Se dokumentären "Hooked for Life" så får du veta lite historia om honom :) inget "skvaller" dock :)
Citera
2013-08-28, 19:41
  #4
Medlem
Han startade väl G-spot också? WeSC hette för övrigt bara WE när det startades.
Citera
2013-08-29, 12:16
  #5
Medlem
keysters avatar
Han e skyldig mig en hög med pengar/kläder efter att jag gjort honom en enorm tjänst. Man e alltid bästa polare när man har nåt att erbjuda honom men när han hade fått det han ville ha så var man inte längre på "bästa kompis listan".

OBS: Det var inget sexuellt
Citera
2013-08-29, 13:29
  #6
Medlem
Douche-chills avatar
Typisk grosshandlar-personlighet. Spritfet, girig och en riktig surfitta.
Citera
2013-08-29, 13:48
  #7
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gvibrations
Han startade väl G-spot också? WeSC hette för övrigt bara WE när det startades.
G-spot känns ju kultigt av rent sentimentala skäl, men WESC-konceptet havererade ju något ofantligt när man, i marknadssyfte, började sponsra alla dom här "rapparna" med tischor, samt började sälja fula musik-hörlurar till ockerpriser. Är väl bara barn som köper deras produkter nuförtiden.
Citera
2017-08-18, 23:21
  #8
Medlem
LibBells avatar
Jag köpte min första snowboard från Greger. Det här var innan G-spot och hans företag hette då BAM (Backside AirMail). Jag bodde inte i Stockholm där butiken låg, men de erbjöd en enklare form av postorder med skate- och snowboardprylar. Fick hem en katalog liknande en dagstidning i mindre format (därav "mail" i backside airmail, linande "mail" som i engelsspråkiga dagstidningar). Det här var när snowboard var väldigt nytt och det inte fanns så många återförsäljare, måste varit typ 91/92 eller nått.

Jag kommer ihåg att ja diskuterade mkt med Greger på telefon om vad som skulle vara rätt bräda för mig. Träffade honom oxå i butiken i något garageliknande lokal i Sthlm (kan då varit Gspot och inte BAM).

Hur som helst så upplevde jag Greger som en mycket trevlig person som verkligen brann för skate- och snowboardscenen och hade ett stort kundfokus som gjorde att man som "grön" i kulturen kände sig välkommen och omhändertagen.

Hur han blev sen vet jag inte, men mina kontakter med Greger på den tiden var väldigt positiva 😀
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback