2013-08-28, 08:53
Medlem
Hej där! På jobbet använder vi ett program i java miljö och jag i min dumhet tyckte programmet fungerade dåligt och försökte använda en batch fil för att starta det med en annan GC.

Sagt och gjort, jag provade och det fungerade. Däremot så döpte jag om filen som startar det hela vilket gjorde att programmet genererade en ny fil med nytt namn. Jag panikade, tog bort den gamla filen och döpte om den nya rull det gamla namnet och tog sedan bort batch filen från skrivbordet.

Min fråga är nu då - kan de på IT se att jag
1. Tagit bort en fil
2. Döpt om en fil
3. Tömt papperskorgen

Har en dator med Windows XP. Notera frågan är helt sjömän, undrar alltså om det finns möjlighet att se detta om de skulle vela? I och med att allt funkar lär de ju inte kolla hursomhelst.
Citera
2013-08-28, 08:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Systemadministratören bör kunna se denna trafik.
Citera
2013-08-28, 09:09
Medlem
Om ditt datorobjekt är knytet mot en SCCM så kan man plocka ut loggar från din dator genom den, men tror inte det är så vanligt om inte något har gått riktigt käpp rätt...

Var den en verksamhetskritisk-"fil" så kan nog IT komma att titta närmare på det om de skulle bli så att de ändringar som du har gjort påverkar resten utav organisationen, men om inte så är det bara att ta det lugnt

Du kan ju alltid blåneka och säga att du höll på att labba runt bara.

Lycka till!
Citera
2013-08-28, 22:19
Medlem
Antingen genom loggar eller om det har hunnit gå en dagsbackup innan du hann radera det. IT kan se väldigt mycket. Beror på hur it strukturen ser ut på ditt företag.
Citera
2013-08-28, 23:44
Medlem
TorrentLovers avatar
Beror på. Om de regelbundet tar backuper och/eller loggar trafiken, så ja. Beroende på hur strukturen ser ut kan svaret både vara ja och nej.
Citera
2013-08-29, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rayeraugh
Min fråga är nu då - kan de på IT se att jag
1. Tagit bort en fil
2. Döpt om en fil
3. Tömt papperskorgen

Ja, de har möjligheten att se det. Frågan är om filen/systemet är såpass viktigt att dess ägare implementerat något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in