2005-06-24, 23:37
Medlem
Jag har länge använt Handelsbankens internettjänst men då jag bytte till Linux fick jag reda på att de använde windows proxy . Finns det någon bank idag som stödjer Firefox oavsett OS?
Citera
2005-06-24, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre_mw
Jag har länge använt Handelsbankens internettjänst men då jag bytte till Linux fick jag reda på att de använde windows proxy . Finns det någon bank idag som stödjer Firefox oavsett OS?

En möjlighet är ju helt klart CrossoverOffice + IE. Fast ifall det funkar vet jag inte. www.codeweavers.com är iaf adress till Crossover.
Lycka till.
Citera
2005-06-24, 23:57
Medlem
snuttes avatar
Föreningssparbanken. Kräver ingen form av mjukvara i din dator. Bytte bank av det skälet.
Citera
2005-06-25, 00:23
Medlem
x12s avatar
Rekommenderar föreningssparbanken. Deras site funkar från alla OS, alla webläsare, med enda krav att SSL fungerar och att du har din dosa med dig.
Du kan göra ditt bankärende om så du sitter på ett internetcafé i sudan, kommunbiblioteket i umeå eller om det råkar vara via din hemmadator med CD-bootad linux.
Citera
2005-06-25, 09:25
Medlem
Tack för hjälpen, det får bli ett byte till Föreningssparbanken.

Skickade ett mail till Handelsbankens support också och det verkar inte som de ska anpassa sig till andra OS inom en snar framtid.
Citera
2005-06-25, 15:03
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre_mw
Tack för hjälpen, det får bli ett byte till Föreningssparbanken.

Skickade ett mail till Handelsbankens support också och det verkar inte som de ska anpassa sig till andra OS inom en snar framtid.

Då är det inget att snacka om. Vill man inte anpassa sig efter kundernas krav får man skylla sig själv.
Citera
2005-06-25, 16:31
Medlem
Nordea fungerar också med linux
Citera
2005-06-25, 21:54
Medlem
Samt SEB.
Citera
2005-06-25, 22:56
Medlem
Ptja, det har ju redan sagts... men FSB funkar som sagt väldigt bra. Rekomenderas.
Citera
2009-07-15, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av esmond
Nordea fungerar också med linux

Nordea funkar INTE med linux nuförtiden. Kan inte ens komma in på sajten från min eeepc 900.

edit:
om de inte har tillfälliga problem.

Skulle nån vilja prova att gå in på www.nordea.se från windows och se om det går?
Senast redigerad av ghjkiuyt 2009-07-15 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in