Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-27, 18:27
  #1
Medlem
midnightbeasts avatar
Tjena jag har skaffat mig en ny dator ! i7 920 , 2x 560ti 2gb och 4 gig ram men det känns som datorn underpresterar i spel etc kan inte köra wow på ultra på stabila 60 fps ! vad kan problemet vara ?!
Citera
2013-08-27, 18:43
  #2
Medlem
tensectoruns avatar
jag fattar hur din dator inte kan köra wow på ultra. wow är ju det fulaste spelet någonsin eller så kan det vara möjlig att din dator använder sig av det integrerade grafikkortet istället för att använder sig av dina två gtx 560ti
Citera
2013-08-27, 18:50
  #3
Medlem
midnightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tensectorun
jag fattar hur din dator inte kan köra wow på ultra. wow är ju det fulaste spelet någonsin eller så kan det vara möjlig att din dator använder sig av det integrerade grafikkortet istället för att använder sig av dina två gtx 560ti
Hur vet jag det ? Det står att 560 ti kort är inkopplat !
Citera
2013-08-27, 19:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tensectorun
jag fattar hur din dator inte kan köra wow på ultra. wow är ju det fulaste spelet någonsin eller så kan det vara möjlig att din dator använder sig av det integrerade grafikkortet istället för att använder sig av dina två gtx 560ti

Wow är skitgannmmalt och väldigt dåligt optimerat, den använder bara 2 kärnor. Därav måste TS antingen överklocka en del, eller skaffa ny processor.
Citera
2013-08-27, 19:06
  #5
Medlem
Det är lite snålt med 4G ram, typ minimum. Skulle kunna vara värt att uppgradera det till 8 GB.

Sen kan du testa med ett annat spel, som sagt tidigare i tråden är wow ett gammalt program som kanske inte utnyttjar de två grafikkorten korrekt.

Har du senaste drivrutinerna till grafikkorten?
Citera
2013-08-27, 19:07
  #6
Medlem
tensectoruns avatar
bara för att de är inkopplade betyder inte att dator kommer använda sig av dem. Du får kolla i din dators bios om det. Där kan du också stänga av ditt integrerade grafikkortet ifall det inte löser sig på nåt annat sätt.
Citera
2013-08-27, 19:11
  #7
Medlem
tensectoruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Det är lite snålt med 4G ram, typ minimum. Skulle kunna vara värt att uppgradera det till 8 GB.

Sen kan du testa med ett annat spel, som sagt tidigare i tråden är wow ett gammalt program som kanske inte utnyttjar de två grafikkorten korrekt.

Har du senaste drivrutinerna till grafikkorten?
4gb duger till wow, de flesta spel använder inte ens mer än 3 gb. Skyrim till exempel kan inte använda mer än cirka 3 gb. Om du kör planetside då måste du har minst 6 gb
Citera
2013-10-03, 16:09
  #8
Medlem
midnightbeasts avatar
va fan har börjat fps droppa på lol ? hmm vad kan felet vara ?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback