Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-27, 18:10
  #1
Medlem
elbrujos avatar
Jag har sedan sex månader tillbaka upptäckt det utmärkta svenska dödsmetalbandet Tribulation tack vare Close-Ups specialnummer om svensk dödsmetal i vintras.

Deras senaste skiva The formulas of death, särskilt spår 2 och 3, är en så fin kombination av svensk kängpunk och dödsmetal att en gammal hårdrockare/punkare som jag bara kan njuta. Det är fin fin allsång (läs: man har tagit alldeles för många öl och gapar med polarna) och skön rå känsla på allt.

Det här fina bandet har jag dessvärre aldrig sett i egen hög person. Men som de låter på skiva så misstänker jag att det är kross live och totalt röj framför scenen. Vad anser ni andra om detta fina band, har någon sett dem live? I övrigt så anser jag att de bör spela live mera (helst i Göteborg, där jag bor, så jag kan se dem).
Citera
2014-04-06, 01:54
  #2
Medlem
Breachs avatar
Satans fin musik,..
Detta kickar äs med råhet!
Citera
2014-04-06, 11:20
  #3
Avstängd
chiptraxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breach
Satans fin musik,..
Detta kickar äs med råhet!
Har inte hört men på beskrivningen låter det smaskens, är det boss hm2 för hela slanten?
Citera
2015-02-07, 18:45
  #4
Medlem
Ny skiva på g, lär bli dyngbra.
Singeln beställd med☺
Citera
2018-01-27, 22:38
  #5
Medlem
Nya skivan är stört bra, snurrar vinylen om och om igen. Sveriges bästa hårdrocksband just nu. Helt underbar stämning de har skapat på de senaste två plattorna, även om Formulas också är jävligt bra. Musiken är som en blandning mellan Watain och Ghost.
__________________
Senast redigerad av bizzon 2018-01-27 kl. 22:45.
Citera
2018-01-29, 18:10
  #6
Medlem
Läthers avatar
Har nu lyssnat igenom nya skivan 1 gång. Inte lika bra som förra, men den är en av mina favoritskivor. Letar efter info om låten Come, Become, To Be (men hittar inget) på bonus 12" i boxen. Är det en överbliven låt från inspelningarna av skivan?

Blev helt tagen av konserten på SRF -16, en av de bättre jag såg det året.
Citera
2018-01-29, 18:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läther
Har nu lyssnat igenom nya skivan 1 gång. Inte lika bra som förra, men den är en av mina favoritskivor. Letar efter info om låten Come, Become, To Be (men hittar inget) på bonus 12" i boxen. Är det en överbliven låt från inspelningarna av skivan?

Blev helt tagen av konserten på SRF -16, en av de bättre jag såg det året.

Jag är osäker på om den är lika bra som Children eller inte, lite för tidigt för att säga.
Jag skulle tippa att den blev över, den ligger ju sist på Down Below på Spotify.
Citera
2018-07-13, 18:19
  #8
Medlem
Läthers avatar
Köpte nyss biljett till spelningen 8 december i Stockholm. Har man något att se fram emot i höst
Citera
2020-01-23, 06:48
  #9
Medlem
frantiks avatar
Har lyssnat av och till lite slarvigt på dom och några få låtar. Men nu har plöjt dom två senaste plattorna från pärm till pärm. Den här musiken är verkligen helt magisk. Den har så många unika svängningar för sin genre. Små härliga licks, intressanta val av trumkomp, intressant uppbyggnader. Riktigt snygga melodier.
Har som alltid lite svårt för den här typen av sång, men ju mer jag lyssnar desto mer passar den precis exakt till den här musiken.
Det är sån musik man vill kunna skapa.
Citera
2020-12-04, 14:29
  #10
Medlem
frantiks avatar
Det är ju själva fan att Jonathan lämnar bandet innan jag har sett dom live. Av liveklipp på youtube att döma hade han en jävla speciell scennärvaro som jag såg fram emot att få uppleva.

https://www.instagram.com/p/CIYHKJ3C...=1m5dyj95r3uvg
Citera
2023-04-26, 01:14
  #11
Medlem
Rebali179s avatar
Deras nya EP Hamartia https://open.spotify.com/album/57vmt...RVi1FR4LiqZuIg
verkar ha kommit som ett livstecken från bandet.
Dock fick vi en live skiva 2019 & även ett nytt album som släpptes 2021
Citera
2024-03-05, 10:12
  #12
Medlem
Rebali179s avatar
Hamartia är grammisnominerad
Årets hårdrock
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback