Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 11:03
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ristolainen
https://kimmoa.se/ han skrev ett avskedsbrev igår och var arg (bad alla dra åt helvete) för att sidan hade för få visningar och lägger ned den, synd för det var verkligen en bra samlingssida. Länken visar nu bara tyska promenader.

Han föll på sitt eget grepp precis som MSM=Censur. Även om det inte framgick så censurerade han vissa och då funkar det inte längre att kalla sig oberoende.
Citera
2017-06-26, 15:02
  #26
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Han föll på sitt eget grepp precis som MSM=Censur. Även om det inte framgick så censurerade han vissa och då funkar det inte längre att kalla sig oberoende.

Vad var det han censurerade? Som jag förstod det så kunde man tipsa om bloggar och annat som man ville se på sidan.

Jag brukade börja varje dag klockan 06:00 med att gå in på RN så det är klart att det är tråkigt att han försvinner. Jag får ändra mina vanor...

Jag läste aldrig det där sista meddelandet kan någon återge det!?
Citera
2017-06-26, 17:37
  #27
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Hur mkt kostade det att driva den sidan tror ni? Kan inte vart alltför mkt.
Verkar som det går neråt för många såna sidor nu, judefront ligger nere, exponerat finns inte längre och några andra som ej minns namnet på.
Citera
2017-06-26, 22:34
  #28
Medlem
Så trist att den är borta.
Har varit inne där flera ggr per dag det senaste året.
Stor förlust.
Om du läser detta du som driver sidan. Snälla låt den leva kvar.
Citera
2017-06-26, 22:49
  #29
Medlem
flashbackdasens avatar
Grymt trist att den ligger nere. Hade ca 1000 besökare per dag. Gav en fantastisk överblick på ett enkelt sätt och tror många alternativmedier hittade information där att skriva vidare om.

Jag har hjälpt till en hel del med att uppdatera sidan så att de flesta länkar fanns där. (har lagt ned mycket jobb på detta). Så synd att han bara stängde ned allt. Har dock ett visst hopp om att den kan komma upp igen. Känns som att han är lite upp och ned beroende på vilken dag det här och hur han har vaknat till.

Står inte bakom allt på sidan men gillar att allt finns där och så får man själv läsa det man är intresserad av och sålla bort resten.
Citera
2017-06-26, 22:56
  #30
Medlem
ristolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Vad var det han censurerade? Som jag förstod det så kunde man tipsa om bloggar och annat som man ville se på sidan.

Jag brukade börja varje dag klockan 06:00 med att gå in på RN så det är klart att det är tråkigt att han försvinner. Jag får ändra mina vanor...

Jag läste aldrig det där sista meddelandet kan någon återge det!?
Det var en lång utskällning bl a för att ni/vi använde sidan för lite, han var riktigt riktigt arg när han skrev.
Jag brukade också börja dagen på RN för att se vilken senaste nyhet var, vilken som var mest poppis osv för att ha ngt att börja med på twitter och andra forum.
Om du som har RN läser här så snälla, ta upp den igen, den är kanon helt enkelt.
(Eller överlåt/sälj den till någon tex mig)
Citera
2017-06-26, 23:09
  #31
Medlem
flashbackdasens avatar
Här är sidans twitterkonto (som dock inte varit aktivt på länge).
https://twitter.com/riktiganyheter

Tror även han har mejladressen kimmoa@gmail.com

Kanske går att få svar där.
__________________
Senast redigerad av flashbackdasen 2017-06-26 kl. 23:26.
Citera
2017-06-29, 08:42
  #32
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Sidan var inte dålig utan den var bra och denna Kim kan känna sig stolt över att han har gjort något som är framgångsrikt. Sidan skulle ha haft mycket fler besökare om man bemödade sig om att ge den en användarvänlig url. För ungefär ett år sedan började sidan visas i en konstig popup som försämrade användarupplevelsen vilket antagligen minskade antalet besökare.

Det är alldeles riktigt att det är svårt att enbart bedriva politisk verksamhet på internet ensam och isolerad utan man måste organisera sig IRL med andra människor. Men internet är en mycket viktig del av politisk verksamhet nuförtiden.

Detta viktiga och framgångsrika sida borde tas över av någon annan om den som skapat inte vill hålla på med den längre.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2017-06-29 kl. 08:50.
Citera
2017-06-29, 08:46
  #33
Medlem
ristolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Vad var det han censurerade? Som jag förstod det så kunde man tipsa om bloggar och annat som man ville se på sidan.

Jag brukade börja varje dag klockan 06:00 med att gå in på RN så det är klart att det är tråkigt att han försvinner. Jag får ändra mina vanor...

Jag läste aldrig det där sista meddelandet kan någon återge det!?

.

:Mitt sista svammel och min sista vädjan.

När jag startade Riktiga Nyheter var det med en ofattbar mängd misslyckade projekt "under mitt bälte", och jag var redan då obeskrivligt utmattad mentalt. Trots detta tvingade jag mig att verkligen lägga ner hela min själ i detta projekt eftersom jag vid det laget hade insett hur livsviktigt det var att "upplysa folket". Samtidigt var jag fortfarande extremt naiv i min uppfattning av "motståndet".

Under dessa över fem år (innan RN fanns åtminstone ett år tidigare en prototyp som jag gjorde som en del av ett annat misslyckat projekt, men som förmodligen ingen utom jag använde) har jag verkligen lagt ner otroligt mycket tid, energi och själ på att med alla för mig möjliga medel försöka få ut information om det pågående folkmordet, samt att påverka källorna "i rätt riktning" på olika sätt.

Tyvärr visade det sig att både "nationella" och "Sverigevänner" alltmer visade sig ha en helt annan mentalitet och inriktning, där man aldrig eller mycket sällan talade klarspråk och var ärliga mot sig själva och varandra. Långsamt gick det upp för mig att många källor antingen drevs direkt av judar eller betalades av desamma. Resten var med ytterst få undantag förvirrade idioter som aldrig skrev/sade/gjorde något av värde, ofta med gravt missvisande rubriker.

Till slut upphörde jag helt att följa flödet annat än de rent nödvändiga kontrollerna då och då för att försäkra mig om att saker och ting fortfarande fungerade (källorna ändrade maniskt om allting hela tiden och krävde frekvent manuella fixar av olika slag). Vid det här laget kände jag fysiskt illamående av att se vad folk röstade upp, och förlorade helt respekten både för källorna och användarna.

Ett genuint tack går till han som kallade sig "Grovjobbaren", som efter en tid dök upp och ända till slutet hjälpte till mycket aktivt med att i princip administrera hela Folkmordsmedia (extrema mängder jobb bakom kulisserna med den tjänsten, särskilt med tanke på hur få som någonsin använde den) samt hittade nya källor till RN och hjälpte till med att berätta när de dog eller bytte flödesadresser utan att peka om och dylikt. Du är till stor del orsaken att jag höll ut så länge som jag gjorde, och vårt interna "ping-pongande" var ett fint samarbete som, för mig, bevisar vad arier kan åstadkomma när de hjälps åt.

Tyvärr var han ganska unik, och resten tycktes göra allt för att tiga ihjäl tjänsten, troligen för att hemska jag låg bakom den. Precis som folk överlag bekymrar sig nationella långt mer om vem som gjort något än vad som gjorts. Man förolämpade mig tusen gånger värre än jag någonsin gjorde tillbaka (åtminstone enligt mig själv), men oavsett hur det var fick det som resultat att jag alltmer tappade respekten för alla dessa människor som till slut för mig bara framstod som svamlande idioter.

De senaste dygnen har jag känt extrem sorg, starka skuldkänslor och känt mig som en riktig svikare, trots att det enligt min uppfattning är jag om någon som blivit sviken. Värt att notera är helt klart att jag inte "blivit PK" eller något sådant. Ingen hona har (tyvärr) plötsligt dykt upp i mitt liv och givit mig ett ultimatum och tvingat mig välja mellan henne eller RN, och inga judar har besökt mig med pengasäckar för att muta mig att lägga ner. Ej heller har några AFA-slödder satt en kniv mot halsen mot mig eller dylikt. Några av huvudanledningarna (som jag kommer på just nu) till att jag tvingades lägga ner är:

Jag anser att det är ett livsfarligt slöseri med tid och energi att inbilla sig att man kan förändra något genom att leka runt i judens sandlåda (Internet).
Skadliga skräpkällor styrda/skapade av fienden som bara förgiftar folks sinnen med nonsens.
Så gott som obefintlig trafik och ordspridning. (Ja, det var nog "droppen".)
Inget gehör från (nästan) någon för det man lagt ner sin själ på att försöka förmedla.
Kunde ej längre ställa mig bakom tjänstens namn, paroll eller innehåll.
Kände och känner mig psykiskt, själsligt och rent fysiskt totalt utmattad och som om jag kvävs av allt skitsnack som dessa källor pumpar ut och som folk sitter och slösar bort sin dyrbara tid på i denna sena, ödesdigra timme.
Vill inte längre på något sätt vara delaktig i ytterligare slöseri med tid och energi hos alla de som verkligen i detta nu borde rusta för samlad, väpnad kamp.
Jag försökte verkligen mitt bästa. Det kan jag verkligen ärligt säga. Tyvärr är mitt bästa fullständigt otillräckligt, och detta har jag insett på ett så djupt plan att denna nedläggning inte "bara" rör RN, utan hela mitt fortsatta bruk av Internet och att försöka "driva" något i denna hopplösa, oändliga rymd där man kan skrika sig hes utan att någon någonsin hör ett pip. Det kommer dessutom bara att bli värre och värre för alla slags "kontroversiella" sajter att fortsätta existera, och jag har all anledning att tro att RN hade trakasserats på ännu fler sätt än bara genom överbelastningsattacker, om den hade fortsatt. Speciellt om den någonsin hade vuxit, vilket uppenbarligen aldrig skedde.

Trots mina hårda ord i den sista RN-texten känner jag en verklig sorg och förtvivlan över hela situationen. Det fanns faktiskt några få personer där ute som är vettiga och verkligen ville väl. Jag tackar er som bidrog och hjälpte mig när jag behövde det som mest, även om ni förmodligen bara brydde er om att tjänsten skulle finnas kvar. Tro mig när jag säger att jag är genuint ledsen över att jag tvingades lägga ner. För det var inget riktigt val, som allt annat i livet. Det gick bara inte längre, av så många viktiga orsaker. Jag kände hur jag höll på att bli galen på riktigt, och det har inte ändrats på något sätt. Detta är verkligen en mardröm på så många olika plan.

Jag borde nu utannonsera att jag startar en radikal, fysisk kampgrupp vars enda syfte är att rädda svenskarna med våld, för att verkligen understryka att jag menar allvar, men inte fan vågar jag det. Trots att jag hatar detta "liv" är jag ändå obeskrivligt rädd för att upphöra att existera. Jag kan inte förstå hur någon klarar av att ta sitt liv, men beundrar på något sätt deras "mod".

Förmodligen kommer jag att ruttna bort i ensamhet, och snart drömma tillbaka till de "underbara" dagarna då jag kunde skriva en RN-text och några få personer kunde hålla med. Det är så det fungerar — det kan alltid bli värre, och blir det också...

Jag skulle kunna babbla på om detta hur mycket som helst, men jag orkar verkligen inte längre. Det är uppenbart att ytterst få personer kan relatera till vad jag känner, och resten ser det bara som en sjuk människas svammel.

Jag inser att detta kanske låter som en efterhandskonstruktion, men att lägga ner RN och mina "online"-ansträngningar har för mig ett starkt symboliskt värde eftersom det bevisar att jag menar allvar med påståendet att Internet är fiendens sandlåda/akvarium/lekstuga, och att det jag ägnat så stor del av mitt liv åt att försöka förstå mig på bara visade sig vara en stor bluff. Ännu en distraktion.

Ingen lär ta till sig detta mer än de lyssnat på något annat jag skrivit, men om det är något jag verkligen vill understryka så är det att svenskarna MÅSTE sluta hänga på ett elektroniskt nätverk av allt större censur när vår fysiska överlevnad står på spel. Hur sjukt det än låter, och hur orimligt osannolikt det än må vara att detta någonsin kommer att ske, måste svenskarna börja samarbeta och rent handgripligen ta tag i saker och ting.

Min vädjan går kanske allra mest ut till Nordiska motståndsrörelsen, vilka trots allt har den klart största organisationsförmågan (vilket inte säger mycket, men ändå). Jag ber er verkligen att försöka tänka om helt, trots de mycket stora riskerna, och om möjligt inta en radikalt annorlunda stil och mentalitet. Det anses troligen skrattretande patetiskt att sitta och skriva sådant, utan att själv göra något, men jag känner verkligen att det är den enda möjligheten och att detta på något sätt måste föras fram.
Citera
2017-06-29, 08:47
  #34
Medlem
ristolainens avatar
fortsättningen: Jag beklagar djupt och med största allvar min totala oförmåga till allting som spelar någon roll. Trots att jag knappt orkar sitta upp längre, och aldrig har varit modig för fem öre, bombarderas jag av extremt starka revolutionskänslor. Som om dessa känslor egentligen är ämnade för någon helt annan person, som både har styrkan, modet och förmågan att nå folk. Varför får då jag dessa? Förmodligen för att Gud är sjuk i huvudet.

Jag vill även be Hitler om förlåtelse för min förbannade oförmåga. Du var verkligen en riktig modern hjälte, och jag skäms genuint över min och allas vårt agerande, vilket framstår som ett hån mot vad ni gjorde. Inget skulle göra mig lyckligare än att plötsligt översköljas med dina förmågor, men det förblir utan tvekan en önskedröm. Bara detta sker med någon vettigt person är jag nöjd.

Om nu någon överhuvudtaget ser detta och inte redan har tagit bort alla bokmärken och länkar och glömt bort RN vill jag verkligen be dig att för en stund låtsas som om detta inte bara är förvirrat svammel från en sjuk människa, utan faktiskt ett genuint, om än desperat, försök att själv kravla mig upp ur detta träsk av total passivitet. Jag kommer förmodligen att misslyckas, men det finns inget annat val än att försöka på riktigt nu.

Förhoppningsvis ses vi på slagfältet och inte i fängelset. Vägen dit är extremt suddig, och jag har verkligen ingen aning om hur man ens ska börja med denna enorma uppgift, eller hur jag ska klara något av det som krävs när jag inte ens kan [över]leva redan nu — jag vet bara att det måste ske om svenskarna/arierna vill överleva och slippa leva som hunsade, terroriserade slavar.

Just nu känns det som att jag bara kommer att vittra bort i ett hörn och skaka av ilska och vanmakt medan ljudnivån och terrorn växer allt högre och intensivare, men även om detta är det mest sannolika scenariot även efter detta "tilltag" skulle jag inte kunnat leva med mig själv om detta projekt hade fortsatt, givet omständigheterna.

Hoppas att ni förstår och håller med, och inte ser mig som en "rasförrädare", trots att jag skrev att jag kommer att göra "vad som helst" för att slippa undan detta helvete. För jag ser det verkligen som ett helvete. Jag var och är lika förbannad som förtvivlad, blandat och omväxlande, och det gör mig ursinnig att tänka på vad vi "upplysta" personer håller på med samtidigt som vi låter det som sker så nära som precis utanför fönstret och i trapphuset pågå.

Denna text kommer att ligga kvar tills värddatorn löper ut. Därefter är det helt slut på mina Internet-projekt, och jag råder er starkt till att följa mitt exempel och tvinga er att ta tag i den verkliga världens livsavgörande problem istället för att kasta bort en enda dag till på detta trams.

Hell seger.
Citera
2017-06-29, 08:55
  #35
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Du behöver inte erövra och förändra hela världen själv utan du behöver bara bidra med så mycket du kan.

Nä man kan inte syssla med politik genom att hänga på internet hela dagen isolerad från andra människor det betyder inte att internet inte är mycket viktigt.
Citera
2017-06-29, 16:58
  #36
Medlem
Det hela med nerläggningen är mycket tråkigt. En bra tjänst har försvunnit. Hade mina förhoppningar men efter att ha läst det nya och allra sista/senaste meddelandet från honom/Kim tror jag tyvärr inte att den kommer tillbaka. Har använt tjänsten åtminstone sedan 2013 när jag såg en RN-banner på Jan Millds blogg/hemsida. Jag saknar och kommer länge att sakna Riktiga Nyheter extremt mycket.

Kommer nu förmodligen inte att besöka mer än något fåtal av bloggarna som fanns i nyhetsflödet. Precis som några tidigare har kommenterat hade jag också som vana att varje dag läsa Riktiga Nyheter. Det finns RSS men det blir inte samma sak. Kanske är det dags att skippa "skiten" helt och hållet. Det är ju inte så att man inte vet vad som händer i landet.

Lite om det som skrivits i de senaste månadernas RN-inlägg som jag minns det.
Han/Kim upplevdes som rent överjävligt förbannad och har de senaste månaderna flera gånger hotat med allt från att inte skriva några egna RN-inlägg mer till att helt stänga ner tjänsten. Skälet har alltid varit detsamma. Bristen på aktivitet från användarna. (Rösta upp/ner, kommentera, användning av nya funktioner som epostlistan och "robotbruttan", lyssning på RN-upplagda specialteman som Mein Kampf och Errol etc. Den senare avbröts efter 3-4 dagar eftersom inte "tillräckligt många" lyssnade men det fanns en månads låtar som automatiskt skulle ha lagts upp.)

Han fann ingen glädje längre över att driva tjänsten men den skulle ändå få vara kvar för de fåtalet aktiva användarnas skull. Tjänsten låg länge på ca 600 besökare per dag men åtminstone det senaste året hade den runt 900-1000. 5-10 % av användarna röstade upp/ner vilket väl får anses som "normalt"? Donationerna kom in och detta var det inget tjafs om men jag upplever det som att han var mycket frusterad över att tjänsten inte växte mer och snabbare.

Lite om det som skrevs i sista RN-inlägget som jag minns det.
Han berättade att han hade haft en ängels tålamod med oss sedan starten 2012 men att det nu var slut med detta. Det fanns en stor potential men att vi alla konstant hade spottat honom i ansiktet. Det var helt och hållet vårt fel att tjänsten skulle läggas ner. Han bad alla att dra åt helvete, inklusive de som varit aktiva och röstat, kommenterat och donerat. Och dessa som aktivt använder tjänsten hade tydligen inga vänner att sprida den till.

Han ville heller inte ha någon kontakt med oss eller få några brev med kommentarer från oss. Vi var alla jävla zombier som inte bryr oss om någonting. Alla skulle gå ner i källaren och hänga sig och detta skulle ändå vara bättre än det helvetet som väntade oss. (Folkmordet i mångkulturen.) Vi skulle tacka honom för denna uppmaningen.

Han sade också att tjänsten kanske skulle få vara kvar som spöktjänst (utan att uppdateras) så länge som donationsmålet uppnåddes. Men detta skedde alltså inte trots att summan låg på plus (140-150 %) för aktuell månad just innan nedstängningen. Han berättade också att någon form av större "omkodning" eller vad det heter nästan var färdigarbetad och skulle ha lanserats inom kort. Jag antar att det var något angående flyttning från kimmoa.se till rny.nu. (Kan ingenting om webbdesign/mjukvara.)

Om "RN" själv läser detta - ja ta ditt förnuft till fånga och sälj eller skänk tjänsten till någon som kan och vill driva den vidare. Jag ogillar starkt att du bad även de aktiva användarna att dra åt helvete men ett stort tack måste ändå ges för arbetet som har lagts ner. Någon som förresten vet var man kan lyssna på "Den ariska honroboten", webbsidan/företaget som användes?
__________________
Senast redigerad av natrev 2017-06-29 kl. 17:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback