Citat:
Det är det jag också tänker, vad hjälper det mig? Jag har haft medecin mot mina depressioner tidigare och haft flera kuratorer/psykologer inget som hjälpte direkt.. sen mådde jag rätt bra i ett år.. sen hamnade jag i denna skiten igen du vet... Det handlar inte om kronofogden.. jag bor i ett kollektiv med 5 andra där en är ansvarig för att hyran ska in, jag har inte betalat honom och kan inte heler. Kan man inte betala åker man ut.. vilket jag gör imorgon bitti. Jo jag har förädrar men skammen är för stor, jag dör helre än låter mina anhöriga reda ut min skit.
Ni kanske har rätt allihop, att det inte finns någon diret hjälp att få förutom att ta tag i det själv. Ha försökt det mycket, det vill sig inte.. allting känns overkligt och som att allt bara händer utan att jag styr det...
Jag ska dricka upp min flaska, sen får jag väl ta eett beslut om det är värt att försöka eller om man ska strunta i det hela och tacka för sig
Ni kanske har rätt allihop, att det inte finns någon diret hjälp att få förutom att ta tag i det själv. Ha försökt det mycket, det vill sig inte.. allting känns overkligt och som att allt bara händer utan att jag styr det...
Jag ska dricka upp min flaska, sen får jag väl ta eett beslut om det är värt att försöka eller om man ska strunta i det hela och tacka för sig
Mediciner från staten är värre än vanliga droger, inget jag skulle satsa mina kort på!
Förstår att det är lite skamligt att be sina föräldrar om hjälp, men vet du vad? Det hade dom flesta gjort.. Och de flesta föräldrar hjälper till, även om de tycker att det är ens egna fel. Det är det dom finns till för bland annat, att hjälpa en här i livet! Jag är runt 30 och får hjälp närhelst jag vill av mina föräldrar.. Jag löser det mesta på egen hand men ibland måste man be om hjälp av sina nära.. Jag får även hjälpa mina föräldrar med saker ibland så det är inte bara åt ena hållet.. Jag tror att även du skulle göra så..
Får jag fråga hur din kost ser ut? Många tror inte det men mycket av hur man beter sig beror på kosten och hur man lever sig liv i övrigt (fysisk aktivitet osv)