Citat:
Ursprungligen postat av
adventualthorizon
Tycker du ska ta och lugna ner dig, för du är ny i deras kvarter. Förövrigt är det inga göteborgare som tycker dem är stötande eller dylikt. Du kanske är efterbliven för alla vet vad Majorna är för något, vad hade du förväntat dig?
Du uppfattade mig som uppjagad? Är det jag som ska lugna ner mig, eller är det de som inte ska vara fulla innan lunch? Det är självfallet min medborgerliga plikt att ifrågasätta sådant patraskbeteende, det är ju jag, med en del andra skattebetalare, som finansierar deras maratonlånga fyllesessioner. Skrev ju till och med att det är trevliga, de enda människorna som jag hittills har pratat så mycket att jag fått ett namn på är alkisar. Har träffat en Kjell, som är fantastiskt trevlig. Avböjde vänligt hans förfrågan om att få avnjuta en Smålands Extra stark, eller vad Smålands elefantöl nu kallas, på balkongen i hans etta.
Jag vill tillägga att jag trivs väldigt bra här ändå. Lägenheten är förhållandevis fin, och jag har fått den genom kontakter, så kunde inte direkt välja och vraka. Bra mycket bättre och finare här en min hemstadshåla.
Men varför finns det så många här? Är det varslade varvsarbetare och sjöman, eller vad har hänt med dem? Känns helt ärligt som att ingen över 40 är nykter, och jag vägrar att tro att alla har hamnat här av en slump.