2013-08-26, 00:24
Medlem
Sheephunters avatar
Är nyligen inflyttad i en hyresrätt i stadsdelen Majorna i Göteborg. Otroligt vackert med mysiga innegårdar och grym arkitektur. Men vad fan är det med alla alkisar? Jag bor förvisso en minut, kanske mindre, från det lokala systemet men det är ju löjligt hur många alkiskärringar och fyllegubbar som bor i de näraliggande husen. Ska tilläggas att alla hittills varit supertrevliga och uppfört sig precis som jag tänkt mig att en full Göteborgare ska göra, men det känns underligt att jag är den enda som ibland är nykter.*Vart har jag kommit egentligen? Har innan fått för mig att jag hittat ett område som är pittoresk och mysigt och inte mer alkistätt än en avgiftningsklinik.
Citera
2013-08-26, 01:01
Medlem
Mellanbarnets avatar
Varenda infödd Göteborgare vet att Majorna är värsta pundarstället nr 1, så grattis till din nya lya
Ingen av mina polare som är från Götet skulle aldrig någonsin sätta sin fot i detta tjackhoreträsk.
Att folk utsocknes "tror" att Majorna är ett bra ställe övergår mitt förstånd.

Vill du ha ett trevligt område att bo i kan jag rekommendera Eriksberg eller Torslanda.
Citera
2013-08-26, 01:08
Medlem
adventualthorizons avatar
Tycker du ska ta och lugna ner dig, för du är ny i deras kvarter. Förövrigt är det inga göteborgare som tycker dem är stötande eller dylikt. Du kanske är efterbliven för alla vet vad Majorna är för något, vad hade du förväntat dig?
Citera
2013-08-26, 02:27
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbarnet
Varenda infödd Göteborgare vet att Majorna är värsta pundarstället nr 1, så grattis till din nya lya
Ingen av mina polare som är från Götet skulle aldrig någonsin sätta sin fot i detta tjackhoreträsk.

Vill du ha ett trevligt område att bo i kan jag rekommendera Eriksberg eller Torslanda.
Skrattade högt..
Bara för att man inte vill bo i Majorna så ska man inte gå och bli bonde. Lugna dig.
Citera
2013-08-26, 02:33
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbarnet

... och varenda Göteborgare vet att Eriksberg och Torslanda ligger på Hisingen. BIIIIIG NOOOO!!!

Det finns fina områden i Majorna, men det har alltid dragit till sig lite pundarfolk.
Citera
2013-08-26, 07:57
Medlem
kostymnisses avatar
Jag kan enkelt räkna ut exakt var du bor med tanke på din beskrivning. Majorna är som det är, det är av någon underlig anledning uppskrivet av folk från andra ställen.
Min erfarenhet är att det snarare är Kungsladugård som är bättre än Majorna så att säga även om det är angränsade områden (och enligt en del i snacket samma).

Majorna är lite som kalaset, vi som bor i staden vet att det är skit, men folk utifrån, främst grannkommuner tycker att det är så otroligt...
Citera
2013-08-26, 08:00
Medlem
Majorna= Hipsters, pundare, studenter, alkoholister. Blattarna kommer med tiden.

Majorna är Sveriges största kommunistiska valkrets. I Majorna är det KPML(r) och VP som gäller.

Eriksberg/Torslanda hahahaha Då kontrar jag med Linné/stenstaden
Citera
2013-08-26, 08:10
Medlem
Nejdå, Majorna är nice. Majalkisarna gör f.ö. inte en fluga förnär, utan är enbart fulla. När du inte ser dina hjältar runt Bolaget vid Jaegerdorff, hittar du troligtvis dem på stjärnkrogar som Silverkällan och Västerhus.

Lycka till!
Citera
2013-08-26, 08:34
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
... och varenda Göteborgare vet att Eriksberg och Torslanda ligger på Hisingen. BIIIIIG NOOOO!!!

Det finns fina områden i Majorna, men det har alltid dragit till sig lite pundarfolk.
Hahaha...du är kvar i slutet på åttiotalet va? Det är lääängesen Hisingen var Big no. Majorna har alltid varit det dock bland oss infödda...lite pundarfolk?? Det är har alltid varit mer pundarfolk och vänsterkräk där än nån annanstans i stan.
Citera
2013-08-26, 08:49
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Trivs bra i Majorna.
Skitsnack att "alla infödda" vet att det är skit, när någon hör att man bor i Majorna så blir det nästan alltid "ååh nice" eller "ååh Majorna är ju så mysigt"

Men visst finns det en hel del alkisar och pundare men de stör mig inte.
Torslanda är landsbygd och Eriksberg är dött och ser för jävligt ut, men vill man bo svindyrt i en ful betonglåda istället för att bo på rätt sida broarna i relativt billiga vackra landshövdingehus så kan man ju göra det.
Citera
2013-08-26, 09:11
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Trivs bra i Majorna.
Skitsnack att "alla infödda" vet att det är skit, när någon hör att man bor i Majorna så blir det nästan alltid "ååh nice" eller "ååh Majorna är ju så mysigt"

Men visst finns det en hel del alkisar och pundare men de stör mig inte.
Torslanda är landsbygd och Eriksberg är dött och ser för jävligt ut, men vill man bo svindyrt i en ful betonglåda istället för att bo på rätt sida broarna i relativt billiga vackra landshövdingehus så kan man ju göra det.
Inavelsbönder som flyttar in till Göteborg, blir helt lyriska för att dem fått lägenhet i Biskåp eller Bergsjön, tänk dig silken orgasm dem får av Majorna.

Majorna utan alkisar är inte Majorna.
Citera
2013-08-26, 09:29
Medlem
Sheephunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Tycker du ska ta och lugna ner dig, för du är ny i deras kvarter. Förövrigt är det inga göteborgare som tycker dem är stötande eller dylikt. Du kanske är efterbliven för alla vet vad Majorna är för något, vad hade du förväntat dig?
Du uppfattade mig som uppjagad? Är det jag som ska lugna ner mig, eller är det de som inte ska vara fulla innan lunch? Det är självfallet min medborgerliga plikt att ifrågasätta sådant patraskbeteende, det är ju jag, med en del andra skattebetalare, som finansierar deras maratonlånga fyllesessioner. Skrev ju till och med att det är trevliga, de enda människorna som jag hittills har pratat så mycket att jag fått ett namn på är alkisar. Har träffat en Kjell, som är fantastiskt trevlig. Avböjde vänligt hans förfrågan om att få avnjuta en Smålands Extra stark, eller vad Smålands elefantöl nu kallas, på balkongen i hans etta.

Jag vill tillägga att jag trivs väldigt bra här ändå. Lägenheten är förhållandevis fin, och jag har fått den genom kontakter, så kunde inte direkt välja och vraka. Bra mycket bättre och finare här en min hemstadshåla.

Men varför finns det så många här? Är det varslade varvsarbetare och sjöman, eller vad har hänt med dem? Känns helt ärligt som att ingen över 40 är nykter, och jag vägrar att tro att alla har hamnat här av en slump.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in