Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-25, 23:17
  #1
Medlem
Ja vi kan väl dra igång direkt.

För några månader sedan mötte jag en fin tjej när jag var ute och festade med några vänner. På klubben kysstes vi och jag fick i vanlig ordning hennes nummer. Vi sms:ade med varandra och efter någon vecka sågs vi på en promenad för första gången. Gillade sällskapet och vi beslöt oss för att träffas på ytterligare en promenad några dagar senare. Jag började märka att hon blev mer och mer lik den drömtjej jag alltid föreställt mig. Härlig personlighet, liknande intressen, samma politiska åsikter och väl medveten om den riktning hon valt på sina studier.

Tredje gången vi sågs, skulle vi ses hos henne och kolla på en film. Man var uppspelt och glad under dagen och såg fram emot träffen på kvällen. Allting gick bra och vi kysstes i soffan under filmen och när filmen var slut, ville hon att jag skulle sova över hos henne.

Nu plötsligt från ingenstans började jag bli lite nervös. Känslan var att jag hade så mycket att förlora om inte natten gick som man ville. Vi la oss ner och började kyssas, jag smekte henne mellan benen och hon gjorde samma för mig. Vi kom däremot inte längre och jag fick den där gnagande känslan av att hon kände att det inte blev som hon hade hoppats.

I ett dåligt försök att komma vidare sa jag att jag hade kondomen i fickan och undrade om jag skulle gå och hämta den. Till min stora besvikelse sa hon nej och allt jag fick fram var om hon använde sig av p-piller och därför ville ha sex direkt. Svaret blev ju självklart nej och man sjönk som en tung jävla sten i sängen. Hon lär garanterat ha uppfattat hur besviken jag blev.

Natten gick och på morgonen smekte jag henne i håret och hon verkade lite gladare igen. Vi skiljdes åt och jag väntade några dagar med att höra av mig igen. Nackdelen var att jag skulle upp till min hemstad och jobba under sommaren, medan hon skulle bo kvar i staden vi studerar i.

Jag hörde som sagt av mig runt två dagar senare och sa att jag hade haft trevligt och att jag gärna ville möta upp henne igen, om det kom upp ett bra tillfälle under sommaren. Väntade några dagar, men fick inget svar. Jag skrev till henne på facebook och såg att hon hade läst mitt meddelande, men fick inget svar då heller. Kände mig så sjukt sviken att jag inte fick något svar, men fick samtidigt panik att jag aldrig skulle få möta denna fantastiska tjej igen.

Några dagar senare skrev jag något i stil med att: "här var det svårt att få svar, ..." och äntligen svarade hon mig igen. På frågan om hon ville ses igen, svarade hon lite undvikande, men att det var en möjlighet när jag skulle komma ner igen.

Just då var jag bara så glad av att alla möjligheter plötsligt hade öppnat sig igen och några dagar senare skickade jag ett glatt sms om hon inte ville komma upp till mig en sväng, eller om jag kunde komma ner till henne om det passade. Återigen tyst, men när jag en dag efter jobbet försökte ringa henne i ett sista försök, skrev hon istället på facebook att det inte passade sig då.

Jag kände mig ledsen såklart och frågade hur mina chanser såg ut när jag kom ner efter sommaren. Hon sa att det nog tyvärr endast skulle bli som vänner och min värld föll ju ihop såklart. Då visade jag mig bara lite besviken, men att det självklart var okej om hon kände så.

Någon dag senare när jag var på jobbet kom allting bara över mig och världen blev bara helt tom. Jag skrev till henne om hur jag kände och en av de mest pinsamma utläggningarna om varför det hade gått som det gått och att jag så gärna ville träffa henne igen och typ bönade om att få träffa henne en gång till. Hon var jävligt snäll och förstod hur jag kände och att hon skulle fundera på det, men att hon inte trodde att hon skulle kunna få några känslor för mig.

Det sjuka här är att jag hade ungefär samma konversation med henne flera dagar i rad, men hon insåg väl hur jobbigt det är att bli utsatt för obesvarade känslor så hon ville försöka ge lite stöd. Jag skrev till slut en av mina få vettiga meningar där jag hoppades få möta henne igen och prata lite som vänner. Hon gick med på det och vi bestämde oss för att ses när jag flyttade tillbaka igen.

När jag väl kommer tillbaka väntar jag någon dag med att kontakta henne så att hon inte ska känna sig så jävla pressad av mig hela tiden. Men en dag frågar jag om hon kan ses senare under kvällen. Hon svarar att hon tyvärr inte kan då, men att vi absolut får ses någon annan dag.

Nästa dag kommer jag på den briljanta idén att fråga om hon inte vill följa med på ett evenemang som är i närheten, hon svarar inte, men jag skickar någon leende bild på mig själv och visar hur glad jag blir om hon kommer. Hon svarar med ett skratt att det skulle vara trevligt, men att hon inte kan då heller. I min jävla känslodimma tolkar jag det däremot som att hon egentligen velat komma och att det var en trevlig idé av mig.

Hon någon dag senare på en planerad utbildningsresa och jag skriver hur hon har det på vägen då jag är bekant med området och verkar visa lite uppskattning, vilket min jävla hjärna tolkar som att hon kanske ändå är intresserad av mig igen. När jag sedan försöker styra in samtalet på känslor igen, blir hon kall och slutar svara. Efter lite ordbajsande från min sida ger hon till slut upp och säger att det som hänt beror på att hon har känslor för någon annan och att hon helst inte vill prata med mig om mina känslor.

Det är inte slut här utan jag maler på om hur jag känner och om hur fin hon är och vill ge ett bra avslut på det hela. När jag äntligen gett ett "vettigt" avslut med ännu en bild och hon lägger en fin kommentar, lyckas jag hålla mig två dagar innan jag skriver att hon får höra av sig om hon är sugen på att ses under ett one night stand.

One night stand inlägget är ganska många rader det med och nu plötsligt får hon nog och tar bort mig som vän på facebook (rätt förståeligt efter mina bravader). Jag blir ångerfull och skriver på som vanligt och efter ett tag blockerar hon mig också efter några försök att få mig att sluta skriva. Nu sitter jag här med den största ångesten i mitt liv med ett nyligen skickat sms om att jag är ledsen och att hon gärna får lägga till mig igen.



Det här är bland det sjukaste jag har varit med om. Förut har jag aldrig förlorat kontrollen över mina känslor, men det här var helt absurt. Har någon varit med om något liknande? På vägen har jag även sagt upp kontakten med en annan tjej jag mött, på grund av mina känslor för den här tjejen. Hon var också sjukt trevlig och med henne gick det hela vägen några veckor innan jag träffade den nya tjejen som jag berättar om i texten.

Men vad var det seriöst som hände, man har såklart varit upp och ner i känslor förut, men det här var som sagt helt absurt. Dock ska det sägas att jag oftast inte får starka känslor utan det var flera år sedan jag verkligen kände mig uppslukad av en tjej och som tur var gillade hon även mig.

Jag är mellan 20-25 och har i allmänhet rätt lätt för att få tjejer, så det är inte det som spökar. Kan emellertid ofta känna att jag haft sex för att man förväntas ha det och inte riktigt njutit av tjejerna jag haft det med. Jag har nog alltid varit mer för att ha sex med tjejer man verkligen gillar, men det är ju en viss press när man är ute med vänner och därför blir det att man går hem med någon då och då.

Skönt att skriva av sig men fan vilken ångest. Vad fan ska jag göra, försöka be henne om ursäkt för 1 000:e gången?
__________________
Senast redigerad av VicksBlue 2013-08-25 kl. 23:21.
Citera
2013-08-25, 23:22
  #2
Medlem
Tjockstarks avatar
Nej du ska verkligen inte göra ett skit mer. Skriv aldrig till henne igen!


Du verkar fan läskig.
Citera
2013-08-25, 23:25
  #3
Medlem
seriously?s avatar
Dina chanser förbättras inte om du hör av dig igen. Du är alldeles för needy (och creepy).
Låt det gå någon månad, då kan du ÖVERVÄGA att höra av dig igen. Men helt ärligt, du har bränt alla broar.

Ta en sekund och tänk igenom hur du inte ska göra med nästa tjej.
Citera
2013-08-25, 23:28
  #4
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Nej du ska verkligen inte göra ett skit mer. Skriv aldrig till henne igen!


Du verkar fan läskig.

Det var ditt inlägg som fick mig att plöja genom texten för att se om det var så hemskt :P

Till ts, hon verkar inte intresserad och med tanke på hur du hanterat det ska du nog lämna henne ifred. Det börjar faktiskt bli lite läskigt när du berättar sådana saker gång på gång och inte verkar fatta vinken.
Citera
2013-08-25, 23:28
  #5
Medlem
Låt tjejen vara.
Citera
2013-08-25, 23:28
  #6
Medlem
nej nej nej!! mannen mannen,,

du blev helt enkelt kär i henne, och skulle struntat i kondomen från första början och bara knullat henne direkt, hadde du gjort det så skulle du haft en chans men du failade,

och sen skulle du inte blivit en jävla klängapa alla hatar sånt när nån e för på,

jag vet presis hur du känner dig och har själv gjort exakt samma sak och det händer alla.


men nu ska du bara sluta att höra av dig helt och backa en jävla massa steg,

låt hennne höra av sig om hon är intresserad,

och OM hon hör av sig så får du fan va svårfångad,
Citera
2013-08-25, 23:33
  #7
Medlem
Geirahods avatar
Jag önskar verkligen att jag kunde säga att du har minsta lilla chans hos den här tjejen, men som det redan sagts innan har du bränt alla broar. Du skulle kanske haft en chans om du backat lite andra eller tredje gången du uttryckt dina känslor, men eftersom du fortsatte skriva även efter hon tagit bort dig skulle jag tippa på att du skrämt henne rejält och att hon nu tror att hon har fått någon jävla stalker på halsen.

Ledsen... :-/
Citera
2013-08-25, 23:36
  #8
Medlem
oryxocrakes avatar
det är kört koncentrera dig på att glömma henne.
Citera
2013-08-25, 23:38
  #9
Medlem
Mm jag lyckades nog fan bli kär i henne, tänkte långt ifrån rationellt. Vilken tankeställare det här gav en, hade faktiskt ingen aning om att känslorna kunde spela ut en så jävla mycket. Jag är däremot rätt oskuldsfull som person och omtyckt i kompiskretsen så sticker inte ut någonstans vanligtvis.
Citera
2013-08-25, 23:41
  #10
Medlem
Herre gud. Du har projicerat alldeles för mycket känslor och saker som hon är som bara är fantasi. Att visa att hon är hela din värld redan efter nästan första dejten är extremt mycket att ta i. En tjej gillar inte när en kille är en magnet som vägrar släppa och blir som en bäbis på andra dejten.

Kanske är det terapi som du behöver. Kanske lära känna dig själv lite så att du blir lite lugnare och kan ta det lite lugnare i livet. Ja man kan bli kär. Sådär kan man inte göra bara. Det skulle aldrig fungera. Tjejer blir rädda för en sådan kille som du har beskrivit dig själv. Se till att känna dig tryggare med dig själv.
Citera
2013-08-25, 23:42
  #11
Medlem
Hör aldrig någonsin av dig till henne igen. Aldrig. För både din och tjejens skull. Det spårade ur för länge sedan från din sida. Sluta nu innan hon polisanmäler dig eller liknande. Hitta en re-bounce, knulla, glöm och kom över. Inget mer du kan göra.
Citera
2013-08-25, 23:43
  #12
Medlem
Snyggs avatar
Nja, nu tycker jag ni är lite hårda mot TS. Är inget större fel på hans beteende i och med att hon med jämna mellanrum svarar att det vore trevligt etc. Har man inte staken att säga sanningen direkt utan drar ut på det är det väl klart att TS fortsätter hoppas. Men som tröst till TS verkar hon imo inte vara så mycket att hänga i granen trots allt, då det enligt mig är helt otroligt omoget att blockera någon på facebook och ignorera en person. Bättre att hon vänligt men bestämt avvisar dig. Du blev helt enkelt lite blixtförälskad och het på gröten vilket är naturligt. Men tiden går, ångesten och förälskelsen släpper, och livet rullar på som tidigare. Du glömmer det och går vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback