2013-08-25, 18:26
Medlem
Tjena, dags att köpa ny dator!

Kan inte bestämma mig vilken av dessa jag ska satsa på... Behöver råd från folket här! Vad hade ni valt? Det lutar just nu åt Acer även fast jag föredrar Asus. Alla tips och råd behövs Är öppen för andra förslag också i samma prisklass, jobbar på Komplett så det är därifrån jag kommer köpa.

Acer Aspire V5-573G:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=792139#accessories

ASUS S56CB:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=774821#extra
Citera
2013-08-25, 18:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardlimit
Det lutar just nu åt Acer även fast jag föredrar Asus.

Varför?

Tycker de ser relativt jämbördiga ut, dock så har väl Asus lite bättre renommé...?

Som vanligt finns det ingen uppgift om batteritid på Asusen, bättre på Acern med 6.5 timmar.
Citera
2013-08-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Varför?

Tycker de ser relativt jämbördiga ut, dock så har väl Asus lite bättre renommé...?

Som vanligt finns det ingen uppgift om batteritid på Asusen, bättre på Acern med 6.5 timmar.

Både processorn och grafikkortet är snäppet bättre på Acer, sen vet jag iofs inte om det är någon märkbar skillnad? Men det gött med SSD på Asusen, och deras fläktsystem är guld värt. Vet inte hur Acer är på den fronten?

Batteritiden spelar ingen större roll.

Du hade valt Asus:en alltså?
Citera
2013-08-25, 19:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardlimit
Både processorn och grafikkortet är snäppet bättre på Acer, sen vet jag iofs inte om det är någon märkbar skillnad? Men det gött med SSD på Asusen, och deras fläktsystem är guld värt. Vet inte hur Acer är på den fronten?

Batteritiden spelar ingen större roll.

Du hade valt Asus:en alltså?

Beror ju lite på om du ska spela mycket på den? Då är ju Acern bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in