2013-08-24, 23:42
Bannlyst
Problem sammanfattning: Datorn visar inte alla mina hårddiskar.

Jag har i dagsläget tre hårddiskar installerade i min dator men vid installationen av windows 7 gick det enbart att lägga operativsysteme på den sämsta hårddisken.
Det är en WD 320gb blue med en hastighet på 5400rpm och de andra är: en ssd 840 evo 250gb som kan lokaliseras men istället för att visa 250gb visar den att hårddisken är på 220mb.
Den tredje disken är en WD blue 500gb med en hastighet på 7200rpm.
Skulle vara underbart om någon har en aning om varför problemet har uppstått och hur det skulle kunna lösas.
Citera
2013-08-24, 23:45
Bannlyst
Kan du inte ordna upp partionerna och dess ordning i Partition Magic byta bokstavsbeteckning formatera om det så behövs och sen installera ditt OS på SD´,n.

Sen får du givetvis ändra bootorder i Bios!
Citera
2013-09-01, 21:06
Medlem
har haft samma problem med en USB disk. Verkar som att det är något fel på drivrutinerna i win7. någon som har lösning på problemet?
Citera
2013-09-01, 22:27
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Paxian
har haft samma problem med en USB disk. Verkar som att det är något fel på drivrutinerna i win7. någon som har lösning på problemet?
  • Läs datorns/moderkortets manual om hur/var/vilken SATA-kanal boot/OS-disken ska vara kopplad.
  • Ha endast 1 st fysisk lagringsenhet inkopplad när OS installeras.
  • Koppla ur externa enheter osv som inte absolut behövs under OS-installationen.
  • Ha aldrig fler än 1 st aktiv partition i ditt system.

Edit:
Du har inte samma problem, du har ju en USB-enhet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in