• 1
  • 2
2013-08-24, 16:21
Bannlyst
Ni säger benzodiapiner så säger jag nej. Jag vet att det lindrar men vill inte droga. Alkoholen vill jag egentligen inte dricka men dricker för bli av med yrseln, men det kan bli problem att vara full på föreläsningar (även om inte andra märker). Svårt att förstå om man sitter påverkad.

Hissen får det bli, även om aningen pinsamt.
Självklart kommer någon fråga varför jag tar hissen.

Därimot funderar jag på en fickplunta.
Citera
2013-08-24, 16:41
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
Eller så går du till vårdcentralen och fixa antabus istället. Det kommer vara skönt att bli av med denna miserabla existens fyllt med missbruk och psykiskt ohälsa.
Citera
2013-08-24, 20:39
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ni säger benzodiapiner så säger jag nej. Jag vet att det lindrar men vill inte droga. Alkoholen vill jag egentligen inte dricka men dricker för bli av med yrseln, men det kan bli problem att vara full på föreläsningar (även om inte andra märker). Svårt att förstå om man sitter påverkad.

Hissen får det bli, även om aningen pinsamt.
Självklart kommer någon fråga varför jag tar hissen.

Sluta nu, ingen bryr sig om du åker hiss. Ditt problem ligger inte i att dina kursare eventuellt misstänker dig för saker utan för att du uppenbarligen inte kan hantera vardagen utan alkohol. Hur tror du att du ska klara av att studera påverkad? Du har möjligheten att ta dig samman nu. Ta chansen nu eller försumma en termin.
Citera
2013-08-24, 21:50
Medlem
MrTruckers avatar
Öhh... vars e problemet? Håller du upp några dagar släpper väl yrseln antar jag? Jag är själv alkoholist och mina värsta abstinensbesvär brukar ge sig efter max en veckas uppehåll... iaf de värsta. Lite småbesvär med sömn osv kan hålla i sig lite längre.

Är de inte bara att ge fan i att dricka? Gå till läkare, få campral mot suget och antabus så du inte kan dricka! Visst du kanske kommer ha din yrsel i början men ju längre du är nykter desto mindre besvär lär du ha.
Citera
2013-08-24, 23:04
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Upprop måndag 26/8 , studier börjar 2/9

Jag ser inga problem att jag kan lyckas med studier (om jag inte dricker)
Sista dagen på jobbet var idag.

Nu till problemet, jag är beroende av alkohol (ej social, dricker ensam)
Lägger jag av får jag abstinens...kan ni ge mig (yrsel, ångest)

Saken är den att pga min abstinens av alkohol gör mig yr så jag tycker det är jobbigt men långa rulltrappor (nedåt går bra, uppåt är värre)

Har ni tips hur man ska klara av T-Universitets-rulltrappa varje dag om man lider av yrsel?
Hur förklarar man för ens kurskamrater att man inte kan festa med dom eftersom man har svårt att sluta om man väl börjar dricka?

Lägg in dig på en avgiftningsklinik i en vecka. Det bör räcka för att bli av med de fysiska symptomen. Sedan börjar du med Antabus och ger fan i att dricka helt enkelt. Fickplunta och att plugga på fyllan låter som en extremt dålig idè.
Citera
2013-08-25, 03:45
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Jag skulle nog inte rekommendera benso till någon som är beroende av alkohol om det inte finns en väldigt bra anledning, som att man på grund av abstinensen lider av ständiga krampanfall.

Benso och alkohol har korstolerans och korsberoende. Ruset av benso är dessutom likt alkoholens på många sätt, och lockar därför en alkoholist.

+1

Var troligen beroende av alkohol innan jag ens testat första sobril.

Endast kortsiktigt om du får delirium och sånt, då är t ex diazepam mkt bra.

Pendlar så mycket personligen, egentligen vill jag bli nykter (vill ibland ta varenda drog som finns...) är så jävla svårt bara.

Själv har jag tänkt testa Yoga, det har jag 2 vänner som blivit av med problem utav, som rädslor för rulltrappor, hissar, köra bil mm. (yrselkänslor... var exakt vad dessa upplevde, nån slags lätt panikångest vad jag tror)

Gäller inte för min del men kan väl inte skada alltför mkt att testa , är totalt orädd för det mesta förutom att sluta kanske

En annan idé är psykedeliska preparat, vilket jag har erfarenhet av men var länge sen sist, måste komma in i djupet på sig själv på nåt sätt + vilja eller skaffa sig en vilja genom liknande ex.
Citera
2013-08-25, 09:14
Medlem
knackaboegmackas avatar
Tycker att du ska fixa nåt gaba-subsitut som tar bort abstinensen och du kan ta lagom länge utan att bli beroende av istället. Till ex: Baklofen, Gabapentin, Lyrica, Phenibut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in