• 2
  • 3
2013-08-24, 00:25
Medlem
curiamobiliums avatar
Du skall vara glad att du får ha dessa grejer gratis.
Alternativet är ju att du inte hade något bord etc. Bra gjort av dem. Du måste ta dig samman som de flesta skriver. Det finns ingen som svälter ihjäl i Sverige, så du behöver inte oroa dig alls för det
Och du, det där är inga klenoder.
Vad behöver du pengarna till?
Citera
2013-08-24, 00:33
Medlem
vonejehorns avatar
Jag har bra tips. Åk inte till köpenhamn mer, sluta röka, sluta kröka, sluta knarka, sluta med godis, sluta med puben.
Då gick det bra va?
Citera
2013-08-26, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curiamobilium
Vad behöver du pengarna till?
Räkningar.

Citat:
Ursprungligen postat av vonejehorn
Jag har bra tips. Åk inte till köpenhamn mer, sluta röka, sluta kröka, sluta knarka, sluta med godis, sluta med puben.
Då gick det bra va?

Någon har visst stalkat mig på Flashback. Åka till Köpenhamn är verkligen inte aktuellt, jag knarkar inte för tillfället, har gått ut på krogen två gånger i år, köper jag alkohol är det det allra billigaste från Systemet. Godis blir det litegrann, cigaretter likaså. Kanske lägger 500 :- på såna "nöjen" i månaden.
Citera
2013-08-26, 03:49
Medlem
B´stards avatar
Du kan visst bo i bostadsrätt och få soc, har varit uppe i nåt rättsfall rätt nyligen - dessutom finns det en känd användare på forumet, Rockdoll, som har bostadsrätt och lever på soc.

Sen så är du bara minoritetsägare i lägenheten du bor i, du kan inte sälja den själv. Det är bara å förklara för soc att det är en juridisk detalj för att få bo där föreningen och att du i själva verket bör ses som hyresgäst i dina morföräldrars bostadsrätt.
Citera
2013-08-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Du kan visst bo i bostadsrätt och få soc, har varit uppe i nåt rättsfall rätt nyligen - dessutom finns det en känd användare på forumet, Rockdoll, som har bostadsrätt och lever på soc.

Sen så är du bara minoritetsägare i lägenheten du bor i, du kan inte sälja den själv. Det är bara å förklara för soc att det är en juridisk detalj för att få bo där föreningen och att du i själva verket bör ses som hyresgäst i dina morföräldrars bostadsrätt.

Tack, för ett relevant svar! Jag har förstått det som att det inte funkar så och att de är stenhårda på det, men definitivt värt att kolla upp. Tack!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in