Igår slank min HTC One ner i toaletten efter har pinkat
, och den var fortfarande igång efter jag fick upp den. Snabbt tryckte jag in power-knappen och valde 'stäng av' , vilket den tyvärr inte gör utan startar om istället. Jag prövar flera gånger med samma resultat.
Förtvivlat inser jag att unibody-designen omöjligör det att få bort batteriet så jag prövar istället om att alla funktioner är okay. Allt fungerar, förutom imma bakom lins-rutan, tills den börjar starta om sporadiskt samt att vibratorn är igång på ca lägsta fart. Försöker få den att stänga av sig, utan resultat utan är nu i en 'starta om loop'. Bara första HTC-bilden sen omstart, omstart.
Jag köper ris och lägger den i en påse två timmar från olyckan dvs kl 21. Klockan 01 så prövar jag att få den att sluta starta, får den komma i 'recovery mode' ett par ggr, tillsut så slutar den starta om. Men den är istället 'död'm inget händer när man håller inne startknappen. Laddadioden lyser inte när man pluggar i laddaren. Den är i skrivande stund i rispåsen i en varm miljö. Kameralins-rutan har vattendroppar innanför fortfarande, ingen förbättring där.
Skulle bara telefonen vart snäll å stänkt av sig då kunde jag låtit den torka i lugn och ro, men allt gick åt helvete eftersom de inte får att få ur batteriet.
Hoppas kunna få lite tips, ringa The Phone House och fråga om reparation känns rimligt men det är säkert för sent. Jag är rädd att den är korssluten någpnstans...
Superklantig är man ibland, synd att den kan kosta 5-6 tusen som en ny kostar.
, och den var fortfarande igång efter jag fick upp den. Snabbt tryckte jag in power-knappen och valde 'stäng av' , vilket den tyvärr inte gör utan startar om istället. Jag prövar flera gånger med samma resultat.Förtvivlat inser jag att unibody-designen omöjligör det att få bort batteriet så jag prövar istället om att alla funktioner är okay. Allt fungerar, förutom imma bakom lins-rutan, tills den börjar starta om sporadiskt samt att vibratorn är igång på ca lägsta fart. Försöker få den att stänga av sig, utan resultat utan är nu i en 'starta om loop'. Bara första HTC-bilden sen omstart, omstart.
Jag köper ris och lägger den i en påse två timmar från olyckan dvs kl 21. Klockan 01 så prövar jag att få den att sluta starta, får den komma i 'recovery mode' ett par ggr, tillsut så slutar den starta om. Men den är istället 'död'm inget händer när man håller inne startknappen. Laddadioden lyser inte när man pluggar i laddaren. Den är i skrivande stund i rispåsen i en varm miljö. Kameralins-rutan har vattendroppar innanför fortfarande, ingen förbättring där.
Skulle bara telefonen vart snäll å stänkt av sig då kunde jag låtit den torka i lugn och ro, men allt gick åt helvete eftersom de inte får att få ur batteriet.
Hoppas kunna få lite tips, ringa The Phone House och fråga om reparation känns rimligt men det är säkert för sent. Jag är rädd att den är korssluten någpnstans...
Superklantig är man ibland, synd att den kan kosta 5-6 tusen som en ny kostar.