2005-06-23, 11:09
Medlem
Polskis avatar
fick nyss ett brev från stockholms universitet, som ville intervjuva mig om va ja har för åsikter om polisens gripande av mig och vad som hände efter d, om jag blev tvingad till vård o sånna saker.

citerat från brevet:

varför frågar jag just dig om du vill bli intervjuvad?
den studie jag genomför utgör en separat delstudie inom ett större forskningsprojekt som består av registerstudie. Alla som under 2001 var mellan 15-25 år o som kom i kontakt med polisen i linköpings komun på grund av misstanke om narkotikabrott ingår i denna studie. Registerstudien utförs inte av mig, utan av andra personer som jag oxå fått din adress av.

fasen e detta för nått kan oxå tillägga att ja får 300kr om ja går med på intervjuvn

nån mer som fått nått sånt brev???

och hur har dom fått tag i dessa uppgifter, trodde sånna här små saker presgriberades efter 5år

iof va d inte bara ringa jag åkte på den gånge utan lite grövre saker oxå men=S
Citera
2005-06-23, 11:56
Medlem
Porrpojkes avatar
Gör intervjun o tjäna ihop 300 spänn som du kan lägga på mer piller/pulver...alltid bra
Citera
2005-06-23, 12:13
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Gör intervjun o tjäna ihop 300 spänn som du kan lägga på mer piller/pulver...alltid bra

skulle gjort d om ja inte va en hederlig människa nu, har inte TESTAT en drog på flera år nu, har ju en skötsam tjej o då blir d att man e skötsam själv oxå=)
Citera
2005-06-23, 12:16
Medlem
comuss avatar
Då är det bäst att du inte är med i undersökningen så dom inte får en uppfattning om att polisingripande får en positiv reaktion bland knarkare
Citera
2005-06-23, 12:35
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
skulle gjort d om ja inte va en hederlig människa nu, har inte TESTAT en drog på flera år nu, har ju en skötsam tjej o då blir d att man e skötsam själv oxå=)

Då gör du såhär, gör intervjun, var ärlig o säg att du slutat o droga o att ditt liv är bättre på alla sätt o vis...sen tar du dom 300kr o bjuder ut bruden på en middag...
Citera
2005-06-23, 13:21
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comus
Då är det bäst att du inte är med i undersökningen så dom inte får en uppfattning om att polisingripande får en positiv reaktion bland knarkare

Håller fullständigt med! Hade du fortfarande knarkat så hade du kunnat ställa upp, men nu är ju fallet inte så.

Skippa den där intervjun!
Citera
2005-06-23, 15:09
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Håller fullständigt med! Hade du fortfarande knarkat så hade du kunnat ställa upp, men nu är ju fallet inte så.

Skippa den där intervjun!

hade aldrig äns tänkt tanken att göra intervjuvn. vem vill sitta o prata me nån kärring i 2 timmar som ställer välldigt ingående frågor om hur mitt liv va för 5år sen, minns knappt va jag gjorde igår ju så hur ska ja kunna minnas va jag gjorde för 5år sen enda ja kommer ihåg va den dagen när farbror polisen tog mig o låste in mig i 2 dagar o trakasera mig varannan timme hela natten
Citera
2005-06-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
hade aldrig äns tänkt tanken att göra intervjuvn. vem vill sitta o prata me nån kärring i 2 timmar som ställer välldigt ingående frågor om hur mitt liv va för 5år sen, minns knappt va jag gjorde igår ju så hur ska ja kunna minnas va jag gjorde för 5år sen enda ja kommer ihåg va den dagen när farbror polisen tog mig o låste in mig i 2 dagar o trakasera mig varannan timme hela natten

Ha lite skoj, ljug ihop en riktig saga för dom så har du nåt att skratta åt om 5 år
Citera
2005-06-23, 17:49
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Ha lite skoj, ljug ihop en riktig saga för dom så har du nåt att skratta åt om 5 år

Nä, känner du inte för det ska du inte göra det. Det kan bli jobbigt.
Citera
2005-06-23, 17:50
Bannlyst
Klart otrevligt att sådana uppgifter går att få tag på av någon jävla student.
Citera
2005-06-23, 21:19
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomechanik69
Klart otrevligt att sådana uppgifter går att få tag på av någon jävla student.

ingen som vet när sånt där ska försvinna från registret? ja menar fasen va 5år sen ja blev dömd i en rättegång ju d borde ju vara presgriberat (osäker på stavningen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in