Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-01-08, 16:40
  #25
Medlem
Lolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cibb
Sen när blir man påtänd efter att rökt en holk? Varför sitter det bara massa snorungar som precis börjat röka i det här forumet? Inte konstigt att vanliga svenssons tror rökare är dumma i huvudet.


Men de va då ett jävla tjat. Skrev ju nyss ett nytt inlägg där jag förklarade mig. Och jag är ingen snorunge tyvärr. Mellan 20-30 år... så... och nej jag tror inte rökare är dumma i huvudet, åtminstone inte sen jag själv blev en.
Citera
2014-01-08, 16:42
  #26
Medlem
Lolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Eftersom det är slang/folkmun så är det svårt att ge en exakt definition. Vissa använder ordet som en synonym till "hög", oavsett substans. Men de flesta som är inbitna använder endast ordet "påtänd" när de pratar om att vara påverkad av centralstimulantia.


Eller så säger man bäng, stenad, bränd eller vafan som helst. Ni fattade ju poängen så sluta lek ordpoliser, det var ju en det som tråden handlade om!
Citera
2014-01-08, 16:45
  #27
Medlem
mangenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolish
Eller så säger man bäng, stenad, bränd eller vafan som helst. Ni fattade ju poängen så sluta lek ordpoliser, det var ju en det som tråden handlade om!
Han svarade ju bara på min fråga?
Sen bumpade du din 4 månader gamla tråd bara för att påpeka ditt ordval.
Citera
2014-01-09, 01:38
  #28
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolish
Okej Då är det nog ingen bra idé att ta någon kvällspromenad när man är påtänd helt enkelt...
Men kan man inte neka till blodprov/pisseprov då? Eller gör det saken bara värre?
Grejen är den att jag har ingenting i mitt brottsregister, är en hyfsat skötsam person i allmänhet... har inga skulder eller dylikt.. så jag vill ju inte ha ett prick i mitt register för narkotikabrott. Vore ju lite patetiskt

Sitter i samma situation som dig med rent brottsregister, har även jobb och körkort så mycket står på spel ifall jag skulle bli tagen. Jag brukar se till att inte ha något på mig och när jag vill ut på en promenad så rullar jag upp en gåsing hemma och tar med mig den ut och när man sedan har rökt klart så känns det rätt säkert, borstett från att man är bäng
Citera
2014-01-09, 11:46
  #29
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolish
Jag och min vän satt igår och diskuterade kring detta med vad man kan få för påföljder om poliser råkar se oss utomhus när vi är påtända...
Efter en del googling och kikande här på fb så blev vi ändå inte klokare.
Alltså om vi bestämmer oss för att ta en promenad utan att ha något weed på oss, vi är bara höga. Vad kan då hända? Kan polisen tvinga oss att pissa? Böter? Körkortet?
Jag menar vi GÅR ju bara utomhus, kör inte bil... vi har redan rökt och har absolut ingenting på oss.

Sure, man kan la stanna hemma och chilla i soffan efter man har rökt men gillar ju att utmana ödet liiite... man kan ju alltid hoppas att de flesta tror att vi bara är två blåsta brudar Dock så syntes det väldigt väl på polaren sist vi var i affären och köpte munchies... och då blev jag ju rätt nervös!
Om snuten i Sverige tar er ute när ni Endast är höga så blir det urinprov/blodprov - böter - samt strul med körkort (oftast).
Mer än så blir de ikke.


Hoppas du fått svar på de du undra.


/ Street
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback