Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-21, 18:42
  #1
Medlem
Lolishs avatar
Jag och min vän satt igår och diskuterade kring detta med vad man kan få för påföljder om poliser råkar se oss utomhus när vi är påtända...
Efter en del googling och kikande här på fb så blev vi ändå inte klokare.
Alltså om vi bestämmer oss för att ta en promenad utan att ha något weed på oss, vi är bara höga. Vad kan då hända? Kan polisen tvinga oss att pissa? Böter? Körkortet?
Jag menar vi GÅR ju bara utomhus, kör inte bil... vi har redan rökt och har absolut ingenting på oss.

Sure, man kan la stanna hemma och chilla i soffan efter man har rökt men gillar ju att utmana ödet liiite... man kan ju alltid hoppas att de flesta tror att vi bara är två blåsta brudar Dock så syntes det väldigt väl på polaren sist vi var i affären och köpte munchies... och då blev jag ju rätt nervös!
Citera
2013-08-21, 18:45
  #2
Medlem
Ringa narkotikabrott. Böter är den troligaste påföljden, men pricken i registret är ju inte så jäkla kul. Kan ställa till med problem för lång tid.
Citera
2013-08-21, 18:48
  #3
Medlem
gör inget dumt så är det ingen fara.
så länge ni inte drar till er uppmärksamhet.
och skulle nån fråga så säg bara att ni dygnat/dygnar eller nåt
Citera
2013-08-21, 18:49
  #4
Medlem
Lolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Ringa narkotikabrott. Böter är den troligaste påföljden, men pricken i registret är ju inte så jäkla kul. Kan ställa till med problem för lång tid.



Okej Då är det nog ingen bra idé att ta någon kvällspromenad när man är påtänd helt enkelt...
Men kan man inte neka till blodprov/pisseprov då? Eller gör det saken bara värre?
Grejen är den att jag har ingenting i mitt brottsregister, är en hyfsat skötsam person i allmänhet.. har inga skulder eller dylikt.. så jag vill ju inte ha ett prick i mitt register för narkotikabrott. Vore ju lite patetiskt
Citera
2013-08-21, 18:51
  #5
Medlem
Lolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtremwhatup
gör inget dumt så är det ingen fara.
så länge ni inte drar till er uppmärksamhet.
och skulle nån fråga så säg bara att ni dygnat/dygnar eller nåt


Jag sa till polaren att säga att vi druckit mycket whisky om någon frågar men inte så lätt att finna de rätta orden när man är hög alltså! Misstänker dock stark att dom trodde vi skulle snatta eller nåt när vi var i affären eftersom att vi viskade och stod och glodde in i hyllorna med nötter och kex för att få bort uppmärksamheten - verkar som att det hade motsatt effekt
Citera
2013-08-21, 18:54
  #6
Medlem
avestas avatar
Ursäkta om jag lånar tråden lite.
Men jag har en följdfråga till detta.

Vad händer om man röker på i ett lagligt land och blir intagen på pissprov när man kommer hem?
Teoretiskt sett så har man ju inte gjort nått olagligt eftersom det var lagligt där man va, eller måste man vänta i det landet till man är ren innan man åker hem?
Citera
2013-08-21, 18:56
  #7
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avesta
Ursäkta om jag lånar tråden lite.
Men jag har en följdfråga till detta.

Vad händer om man röker på i ett lagligt land och blir intagen på pissprov när man kommer hem?
Teoretiskt sett så har man ju inte gjort nått olagligt eftersom det var lagligt där man va, eller måste man vänta i det landet till man är ren innan man åker hem?
Man får ej ha THC i blodet i Sverige, kan straffas.


Detta är svaret jag har läst på Flashback när andra frågat samma fråga.
Citera
2013-08-21, 18:56
  #8
Medlem
whiteblacks avatar
Har aldrig problem att röra mig i det offentliga rummet när jag har intagit cannabis.
Vart o fixat bankärenden o massa skit bäng utan att någon har börjat kolla snett på mig.

Är bara o chilla personen du möter vet inte hur du är i normalt tillstånd och därför svårt att avgöra om någon är bäng om personen i fråga inte nojjar upp sig själv.
Citera
2013-08-21, 19:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolish
Okej Då är det nog ingen bra idé att ta någon kvällspromenad när man är påtänd helt enkelt...
Men kan man inte neka till blodprov/pisseprov då? Eller gör det saken bara värre?
Grejen är den att jag har ingenting i mitt brottsregister, är en hyfsat skötsam person i allmänhet.. har inga skulder eller dylikt.. så jag vill ju inte ha ett prick i mitt register för narkotikabrott. Vore ju lite patetiskt
https://www.flashback.org/t2058840
Citera
2013-08-21, 19:22
  #10
Medlem
Lolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
https://www.flashback.org/t2058840


Tack! det är ju en hel djungel här att gå igenom alla ämnen
Citera
2013-08-22, 14:54
  #11
Medlem
Citat

Citat:
Ursprungligen postat av avesta
Ursäkta om jag lånar tråden lite.
Men jag har en följdfråga till detta.

Vad händer om man röker på i ett lagligt land och blir intagen på pissprov när man kommer hem?
Teoretiskt sett så har man ju inte gjort nått olagligt eftersom det var lagligt där man va, eller måste man vänta i det landet till man är ren innan man åker hem?


Om du röker "dödsdrogen" i tex Amsterdam och får sedan lämna piss i Sverige så kan du säga att du vart i Amsterdam, då får du visa upp en flygbiljett eller på nått sätt visa att du har vart där. Eftersom du röker där så är det Hollands lagar som gäller.

Ber om ursäkt för formuleringen om du inte förstår, är skit bäng...
__________________
Senast redigerad av zaiken 2013-08-22 kl. 14:55. Anledning: Formuleringen blev fel.
Citera
2013-08-22, 15:39
  #12
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolish
Okej Då är det nog ingen bra idé att ta någon kvällspromenad när man är påtänd helt enkelt...
Men kan man inte neka till blodprov/pisseprov då? Eller gör det saken bara värre?
Grejen är den att jag har ingenting i mitt brottsregister, är en hyfsat skötsam person i allmänhet.. har inga skulder eller dylikt.. så jag vill ju inte ha ett prick i mitt register för narkotikabrott. Vore ju lite patetiskt


Jag går alltid ut med hunden på kvällarna o tar alltid en spliff då. Så det tar väll bort mycket av dom onda ögonen man får av folk på sena kvällar! Men ah, ta med dig cleareyes eller nässpray så föärsvinner det blodsprängda röda ögonen. Kan du sen kontrollera dig om du ser att någon går förbi eller snuten så finns det ingen anledning för dom att ens testa dig. Dom kollar ögonen först, och har du vanliga ögon som du får av Cleareyes så kommer dom inte testa dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback