2013-08-20, 05:06
Medlem
Hur mycket jag än försöker så kan jag inte somna! Detta är nog 20:de dagen i rad som jag fortfarande är uppe nu. Har haft det såhär jätte länge. Det är omöjligt att somna. Känner mig konstig i kroppen och alla tankar far omkring i huvudet.

Jag är supertrött men kan ändå inte somna. Varför? Det är så jobbigt.

Någon som har tips på vad jag ska göra? Börjar bli trött på detta eländet nu.
Lider av stress/ångest.
Citera
2013-08-20, 05:14
Medlem
NewBodhums avatar
Gå till läkaren och få utskrivet sömnmedicin eller benso.
Citera
2013-08-20, 05:55
Medlem
BarbaBeaus avatar
Har samma problem. Skitjobbigt! Tog en Imovane innan läggdags, vid 22-tiden, men detta hjälpte ju uppenbarligen inte...
Jag kommer in sömnlösa perioder då och då. Innan han Imovane hjälpt bra, men nu den den här perioden, ca en vecka, har de inte alls hjälpt
Citera
2013-08-20, 09:57
Medlem
DiagnosABs avatar
Utifrån tidigare trådar så har du ångest/stressproblem. Det verkar även som om ditt liv är minst sagt trassligt. Hypokondri verkar mycket troligt då du oroar dig för precis allt kroppsligt. Dock säger du att du varit hos läkare och de anser att du är helt frisk.

I så fall är det bara att söka psykologhjälp. Inget att be för. Det här kommer bara att bli värre och det kommer att sluta med att du blir fånge i ditt eget hem.

Jag gissar att det bara är ångest och panikattacker, mest orsakade av din oro för olika saker som orsakar sömnproblemen. Om du har anlag för bipolära problem kan detta vara en manisk episod men det är mindre troligt. Dock behöver du helt klart psykoterapi. Har sett fall som ditt där i princip alla kroppsliga symptom försvunnit efter sådan.
Citera
2013-08-28, 15:18
Medlem
Zoms avatar
Rubrik förtydligad.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem