I del 2 på filmpodden på weird science utnämns den til årets film.
Martin och Per på WS har ju inte gjort sig kända för att lyfta artypartsy-grejer så jag tror absolut den är sevärd. Verkar mycket lovande!
I del 2 på filmpodden på weird science utnämns den til årets film.
Martin och Per på WS har ju inte gjort sig kända för att lyfta artypartsy-grejer så jag tror absolut den är sevärd. Verkar mycket lovande!
Även Kinos pod från Malmö filmdagar tar upp den. Vill man veta mer om filmen är de två programmen att rekommendera.
Får ganska starka Festen-vibbar från klippen ur Kulturnytt, inget fel i det dock så länge det klarar av att bli något eget. Även intressant om de verkliga personernas reaktioner vävs in på något snyggt sätt, förhoppningsvis på ett mer intressant sätt, typ som i Kiarostamis Close-Up, än att de endast används i de fiktiva karaktärernas dialog.
Trevligt med lite ny intressant svensk film hur som helst. Denna, snart en ny Moodysson och en ny Roy Andersson inom ett år.
Åhå! Hon vann i Venedig, tänka sig! Kul att en svensk vann. Jag blir än mer intresserad av både Anna Odell men verkligen av hennes film. Bara två månader kvar nu till Sverige-premiär.
Tänk om hon går från den-där-galna-konstnären-som-simulerade-ett-självmord till att bli en erkänd regissör? Det vore något.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Trailern har inte direkt höjt mina förväntningar, snarare sänkt dem. Det kändes inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig. Iof så kanske det fungerar bättre när man ser det i sin helhet och får in en hel stämning och kontext.
Intressant DN-intervju med Anna Odell med anledning av hennes regidebut och biopremiären på "Återträffen" nästa vecka. AO är en intensiv själ of many colours, erotisk, neurotisk men förmodligen kevlarförstärkt om situationen kräver det, dvs fältmässig i alla avseenden, och som menar, citat: "att få tillhöra en grupp är det viktigaste som finns" - lätt insett om man betänker att AO beskriver sig som mobboffer i plugget. M, jo, näst efter att få spela huvudrolen i sitt eget liv, om man uppfattar livet som en teaterscen, är åtminstone tillfällig grupptillhörighet för en wanderer viktg innan man hittar rätt rollhäfte. Intressant är hon. Undrar vilka kinks hon har ..
Såg filmen igår och tycker den var fullständigt lysande. Lite von Trierskt i tematiken och stämningsuppbyggnaden, men framförallt imponerande balansgång mellan det verkliga och fiktionen. Allra bäst när galenskapen får ta över helt, både hos Anna Odells karaktär och klasskamraterna, både i delen om Träffen och om Möten. Tycker alla ska ta sig tid, en av de bästa debutfilmer jag sett.
Den här ska jag absolut se. Trailern verkade väl iofs sådär... hon verkar inte vara nån bra skådis tyvärr, men tror säkert filmen kan vara bra ändå. Fast av trailern att döma ligger den farligt nära Vinterbergs Festen (som är en av mina favoriter).
Nästan alla har skrivit om hennes utseende... jag tycker hon är stilig. Tycker ofta att psykiskt labila kvinnor är snygga.
Ska bli intressant läsa när fler har sett den. (tänker kanske inte på fb i första hand utan filmkritiker)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!