• 1
  • 2
2005-06-23, 00:47
Medlem
Chribils avatar
Ursäkta rubriken men kom inte på någon bättre.
Vet heller inte om det är rätt forum men fanns ingen lämpligare plats.
Åter till saken. Hörde på radio idag , där de frågade en snubbe om hur han ställde sig till att drogor skulle vara förbjudet (tror jag det va). Han sa att han tyckte att (få se om jag minns rätt nu var ju ett par timmar sedan) "om drogor ska vara olagligt varför kan inte alkohol vara det också för det är precis lika farligt". Då tänkte jag, är det verkligen så? Själv så vet jag väldigt lite om drogor men jag har hört att i vissa fall kan alkohol och även tobak vara farligare än lätt narkotika.

Vad ställer ni er till frågan. Borde narkotika har samma vilkor som alkoholen/nikotinet eller är det farligare?
Varför är det förbjudet från första början?

Många frågor, hoppas jag får höra era svar.

/Chribil
Citera
2005-06-23, 01:03
Medlem
TomiXs avatar
Jag anser att varje individ själv skall få bestämma vad han eller hon vill berusa sig med. Jag kommer bli flammad av de som ogillar narkotika nu, men men det får man ta.
Citera
2005-06-23, 01:05
Medlem
Chribils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Jag anser att varje individ själv skall få bestämma vad han eller hon vill berusa sig med. Jag kommer bli flammad av de som ogillar narkotika nu, men men det får man ta.

Om jag inte har sagt vad jag själv tycker angånde denna frågan så gör jag det nu.
Jag håller med dig till punkt och prickar faktist. Därför blir det så simpelt att bara göra en Quote här
Citera
2005-06-23, 01:23
Medlem
Unbalanceds avatar
Alkohol är ju en drog också, även fast många inte vill se det som det,
och har ganska många biverkningar, om den är farligare än vissa andra
droger beror på hur man ser på biverkningarna men jag tycker att det finns
narkotika med mindre biverkningar .

Jag tycker som TomiX skrev, var människa ska kunna bestämma över vad
man stoppar i sig .
Droger behöver inte legaliseras till den grad att det ploppar upp narkotikastånd
på drottningatan .
Men man ska få ha narkotika i blodet och möjligtvis få ha en liten mängd
som är ämmad för sig själv ELLER att polis konfiskerar drogerna man har
på sig men det blir INGA andra påföljder .
Ungefär som dom kan göra om man dricker alkohol på platser där det är
alkohol förbud, dom tar burken och häller ut .
Citera
2005-06-23, 01:26
Medlem
Chribils avatar
Självklart är Alkohol en drog men det har ju blivit en vana nu att en vanlig svenssonfamilj med 29 ungar (överdrift men det har inget med grejen att göra) ser alkohol som någonting giftigt, utan något mer som är gott till fredagsmyset eller något annat.

Tycker annars att du resonera bra Unbalanced
Citera
2005-06-23, 01:33
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Låter härligt o så, men det är lätt att folk far illa med det och missbrukar, och sånt kostar en jävla massa pengar, det är antagligen dne största anldeningen (och den allmänna folkhälsan förstås, tänk om svensson sköt heoin på lördagkvällarna istället för ölen han drack, kanske blir ltie farligt i längden).

Men när det gäller mindre eller icke beroendeframkallande narkotika(cannabis, mdma, Lsd, Svamp,) så borde dom nästan vara lagliga eller som unbalanced säger, tillåtna men under kontroll.
Citera
2005-06-23, 01:36
Medlem
Unbalanceds avatar
Om en person skjöt Heroin på lördagkvällen, och nu enbart på lördagskvällen
så skulle det vara ganska skonsamt .
Men jag ser din poäng..
Citera
2005-06-23, 01:37
Bannlyst
I slutändan står vi endast under en sorts lagar - och det är Herren Guds lagar.

1 Mos 1:28 Och Gud välsignade dem. Gud sade till dem:" Var fruktsamma och föröka er, och uppfyll jorden och lägg den under er. Och råd över fiskarna i havet och över fåglarna under himmelen och över alla djur som rör sig på jorden."

Alkohol är en befruktningsdrog, så med andra ord tillåter Herren att den kan förtäras, om än dock i rimliga mängder.

Vad gäller alla andra droger och berusningsmedel och sex i underhållningssyfte är det strikt förbjudet, och bryter man de lagarna kan man inte räkna med att få sin biljett till paradiset efter döden.
Citera
2005-06-23, 01:43
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
I slutändan står vi endast under en sorts lagar - och det är Herren Guds lagar.

1 Mos 1:28 Och Gud välsignade dem. Gud sade till dem:" Var fruktsamma och föröka er, och uppfyll jorden och lägg den under er. Och råd över fiskarna i havet och över fåglarna under himmelen och över alla djur som rör sig på jorden."

Alkohol är en befruktningsdrog, så med andra ord tillåter Herren att den kan förtäras, om än dock i rimliga mängder.

Vad gäller alla andra droger och berusningsmedel och sex i underhållningssyfte är det strikt förbjudet, och bryter man de lagarna kan man inte räkna med att få sin biljett till paradiset efter döden.

Varför räkna med en biljett till paradiset när man är död ?
Bättre att leva i paradiset här och nu
Citera
2005-06-23, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Terumo
Varför räkna med en biljett till paradiset när man är död ?
Bättre att leva i paradiset här och nu

Man ska vara tacksam åt Herren Gud för hur vi har det här så belönas man med att få leva i evighetens paradis efter döden. Mark my words, and walk my way, mitt barn.
Citera
2005-06-23, 01:57
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
Man ska vara tacksam åt Herren Gud för hur vi har det här så belönas man med att få leva i evighetens paradis efter döden. Mark my words, and walk my way, mitt barn.

Finns det obegränsat med droger i evighetens paradis ?
Citera
2005-06-23, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Terumo
Finns det obegränsat med droger i evighetens paradis ?

Där behövs inga droger, min son.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in