Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-20, 14:52
Medlem
jimmychrists avatar
http://www.expressen.se/nyheter/krav...itieministern/

Expressen sänder direkt. Skönt att kvällspressen alltid har känsla för feeling. Inga twitterrelaterade följdfrågor till Rouzbeh heller. Undersök aldrig en bra story.
Citera
2013-08-20, 15:10
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist

Expressen sänder direkt. Skönt att kvällspressen alltid har känsla för feeling. Inga twitterrelaterade följdfrågor till Rouzbeh heller. Undersök aldrig en bra story.
Hijabisterna har träffat Beatrice Ask och överlämnat en kravlista som tydligen är underlag till en rapport (oklart om rapporten existerar eller inte). Man ska också genomföra en hijabmanifestation på torsdag, en hijabvandring på fredag och man har utlyst hijabens dag. Imorgon kommer "berättelser" om muslimska öden presenteras på nån ny hijabhemsida.

Ganska bra jobbat att få till stånd allt detta på två dagar efter den påstådda hijabmisshandeln i helgen.
Senast redigerad av -Wasteland- 2013-08-20 kl. 15:23.
Citera
2013-08-20, 15:10
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist

Bland det fjantigaste jag har sett... . fy fan . Vill gärna fråga hon hur många muslimer hon umgås med på fritiden. :lol.

ah, ursäkta igen. nu blev det kanske felpost igen... var är den länken till en reporter som babblar? Kanske borttagen, eller så var det direktsändning jag såg.
Senast redigerad av ett23fyra 2013-08-20 kl. 15:23.
Citera
2013-08-20, 15:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Imorgon kommer "berättelser" om muslimska öden presenteras på nån ny hijabhemsida.

Det är motsvarigheten till hijabfackeltåget som skulle ha skett för 10 år sen. Nu blir det inte ett hijabfackeltågsreportage på SVT Rapport med noga regisserad och redigerad hijabkränkthet. Reportaget skulle förr också innehållit krav på hijabändringar i HMF-lagstiftningen. Nu blir det max en webbhost på "www.hijabvissttjejensval.se" som kommer få färre besökare än politism.se - så den får väl leva en abbonemangsperiod då tills den ska förnyas - således irrelevant och inget någon riktig svensk behöver bry sig om.
Citera
2013-08-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Händelsen i Farsta (uppdiktad eller sann) påminner om en liknande händelse som inträffade i Paris förorter för några månader sedan, en gravid kvinna i 20-årsåldern som bär på hijab blir misshandlad av för henne okända vita män.
http://www.ciibroadcasting.com/2013/...s-miscarriage/

Påminner även om Hakkorsepidemin 59/60, undrar vad som kommer ur det här.

Citera
2013-08-20, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Frågan är därför om det hela är en banal händelse som utnyttjats och vinklats eller kanske till och med i förväg förväg planerad för att driva "kampen". Hur hanterar media i så fall det?

På samma sätt som blöjnazzarna gjorde på flashback när det kom fram att Fria Tiders nyhet om den där gruppvåldtäkten där en svensk tjej gruppvåldtagits av 5 somalier eller vad det var, var förfalskad (vet inte om tråden hamnade i papperskorgen? Jag kan inte längre hitta den) : De börjar snabbt som attan styra om fokusen till något annat.
Citera
2013-08-20, 15:42
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Jag har bott i Farsta i 26 år och har även arbetat i Fagersjö och kan därför med säkerhet berätta att de personer med invandrarbakgrund som bor där inte hör till kategorin som talar felfri svenska. På "Ali" hörs inte tillstymmelse till brytning nångång, därför tror jag att det är en Sverigedemokrat som vill misstänkliggöra offret.

Ska jag hitta källor och belägg för hans desillusionerade fantasier?!
Det bor 2846 innevånare i Fagersjö, det torde flytta in och ut en handfull personer varje månad.
Att du har full koll på "alla" invandrare i Fagersjö vilket torde uppgå till ett par tre hundra åtminstone är direkt löjeväckande!
Citera
2013-08-20, 15:44
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
På samma sätt som blöjnazzarna gjorde på flashback när det kom fram att Fria Tiders nyhet om den där gruppvåldtäkten där en svensk tjej gruppvåldtagits av 5 somalier eller vad det var, var förfalskad (vet inte om tråden hamnade i papperskorgen? Jag kan inte längre hitta den) : De börjar snabbt som attan styra om fokusen till något annat.
Den "nyheten" hamnade aldrig i media och presenterades som dagens sanning.
Du tycker inte att det finns en rätt stor skillnad?
Citera
2013-08-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så en händelse som inte ens är under polisutredning får rubriker i media. Påminner om den där mjölkhistorien.

Inte så konstigt då det delvis är samma personer som låg bakom lögnerna om Forserum som nu driver det misstänkt snabbstartade hijabuppropet. Och precis som då hakar twitterpöbeln och journalisterna på. Precis som då kommer man aldrig publicera vad som verkligen har hänt om det inte stämmer med agendan.
Citera
2013-08-20, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkfield
Ali ringer till Radio1 angående "hijabfallet"

Tankar?

Här är svaren som länken fick förra gången den postades i tråden:

https://www.flashback.org/sp44854937
"Haha låter snarare som ngn jävla sd-mupp som ringer in och ljuger för att försöka övertyga massan genom att trycka in så mycket "det är inte sant, det är inte sant" i live radio som möjligt.. För jäkla dåligt uppfölj av reportern i stunden som skulle kunna syna snubben som ringer in så jäkla enkelt"

https://www.flashback.org/sp44855057
"Jag tycker mest att han gör bort sig. Han har ingenting som styrker det hela och tycks hitta på under samtalets gång. Inte särskilt trovärdigt. "

https://www.flashback.org/sp44855293
""Ali" talar väldigt bra svenska, inte så många som heter Ali som talar så helt utan brytning. I synnerhet inte om man bor i Fagersjö.

Han säger att det inte bor några svenskar i Fagersjö vilket är skitsnack, visst i höghusen på Skrakgränd och Havsörnsvägen bor det inte så många svenskar men det är inte bara personer från muslimska länder som bor där. I låghusen på Ejdervägen och Gräsandsvägen bor det väl ungefär hälften svenskar och hälften invandrare. I nybyggena på Havsörnstorget och i villorna och radhusen bor det nästan uteslutande svenskar.

Min teori är att "Ali" är en sverigedemokrat som försöker misstänkliggöra offret i den här historien. "

https://www.flashback.org/sp44856334
"Haha Ali...suuuuuuuuure!!!"

Jag tenderar att hålla med dem.
Citera
2013-08-20, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Den "nyheten" hamnade aldrig i media och presenterades som dagens sanning.

Vad har det med saken att göra?
TS frågade hur media tänker NU, och jag påvisade att de tänker på precis samma sätt som rasisterna tänkte DÅ .. Fria Tider är ju Media för er? Så, det torde vara enkelt för er att se parallellerna här.
Citera
2013-08-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det bor 2846 innevånare i Fagersjö, det torde flytta in och ut en handfull personer varje månad.
Att du har full koll på "alla" invandrare i Fagersjö vilket torde uppgå till ett par tre hundra åtminstone är direkt löjeväckande!
Enligt ratsit bor det 2248 personer där men jag kan köpa att det är fler då personer under en viss ålder inte syns där.

Full koll har jag aldrig hävdat att jag har men att jag har bra mycket bättre koll än de flesta i den här tråden förnekar jag inte. Grejen är den att man inte direkt flyttar till Fagersjö om man inte måste utan det är det sista valet i Farstaområdet så att "Ali" som talar perfekt svenska och är ute och spelar fotboll vid halv tolv samt hävdar att det inte bör några svenskar där skulle bo där eller ens existera är inte troligt på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in