Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-20, 13:19
Bannlyst
kan någon, flashback skribent, journalist, politiker visa mig ett enda fall där detta faktiskt har inträffat? ge statistik, eller nånting.... jag som vit svensk vill inte framställas som nån galning
Citera
2013-08-20, 13:25
Medlem
LostGenerals avatar
Det skulle inte förvåna mig det minsta om allting bara är bluff och båg. Desperationen i media har blibvit så akut att de måste fabricera nyheter för att kunna driva sin multikultiagenda. Fyfan vad patetiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Ali ringer in till Radio 1 och säger sig vara vittne till händelsen. Enligt Ali rör det sig om en hustrumisshandel.

https://www.youtube.com/watch?featur...&v=tHwW3nksmKg

Disclaimer: Jag lyssnar inte på Radio 1. Fick länken från Twitter.

All cred till Ali. Om det bara fanns fler som vågade ställa sig upp mot det vidriga mediapacket.
Citera
2013-08-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
kan någon, flashback skribent, journalist, politiker visa mig ett enda fall där detta faktiskt har inträffat? ge statistik, eller nånting.... jag som vit svensk vill inte framställas som nån galning

Här är ett fall
http://www.skanskan.se/article/20121...t-de-bar-sloja

varför skulle du framställas som en galning?
(Galningarna är undantag oavsett om du är vit svensk eller har annan färg på huden.)
Citera
2013-08-20, 13:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Så en händelse som inte ens är under polisutredning får rubriker i media. Påminner om den där mjölkhistorien.
Citera
2013-08-20, 13:45
Medlem
carass avatar
Händelsen i Farsta (uppdiktad eller sann) påminner om en liknande händelse som inträffade i Paris förorter för några månader sedan, en gravid kvinna i 20-årsåldern som bär på hijab blir misshandlad av för henne okända vita män.
http://www.ciibroadcasting.com/2013/...s-miscarriage/
Citera
2013-08-20, 13:52
Medlem
ArneIIIs avatar
Ni som påstår att Ali talar för bra svenska talar i nattmössan. Man hör klart och tydligt att Ali är invandrare som talar flytande svenska med aningen MENA-brytning och blattig satsmelodi.
Citera
2013-08-20, 14:05
Är som sagt också starkt kritisk till att man gör en så stor mediagrej över ren ryktesspridning, som kommer ifrån tvivelaktika "aktivister" som sällan backar upp sina stories med seriösa belägg och fakta. Som har blivit kritiserade av mer nyanserade muslimer, andra invandrare och även poliser som försökt nyansera bilden lite. I samband med REVA-aktioner, upplopp och när "fredliga" demonstranter fick "spö" av gaypolisen i Pride-paraden.

Utöver det har samma ryktesspridarna kallat polisen för "stinkande gorillor", sagt tveksamma saker om terrorister ala Bin Laden. Osv.

Men snälla, Sluta hänvisa till exempelvis den där Ali. Åtminstone i samband med att det förmedlas som en trovärdig källa/bevis. "Ali berättar här vad som verkligen hände, han bekräftat att allt bara var en lögn, men de vill ej se denna SANNING" har jag sett många säga här och där.

Då gör ni exakt samma fel/misstag som de ni kritiserar, bygger sanningar på extremt lösa grunder. Ali är minst lika usel källa i nuläget som den andra sidan har. Hela storyn borde läggas ned från båda sidor, om man inte kan hitta mer belägg än såhär åt något håll, är ju som att diskutera ett hypotetiskt och påhittat fall där nästan ingen har någon aning om vad som hänt.

Tänk om båda sidor lade allt detta engagemang på bekräftade händelser, som man kan backa upp, då kanske något också skulle kunna förändras. Jag vet att "muslim-vänster-feminist-aktivist"-sidan startade allt detta. Men när andra sidan väljer att bemöta det på samma sjukt låga nivå blir "debatten" bara helt meningslös.

Men visst, fortsätt denna "agendasanningsleken" om det nu ger något. Själv hoppas jag på lite vettigare belägg får mer fokus för att slå hål på denna historia.
Citera
2013-08-20, 14:12
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
http://www.dn.se/kultur-noje/kroniko...-slojuppropet/

Mona Masri (den gamla lögnerskan från Sydsvenskan) tycker att vi fått ett eget Treyvor Martin-fall. Är hon medvetet dubbel-ironisk månntro?

Hon har ju i sak rätt. Uppblåsta mediadrev med rundhänt hantering av fakta verkar det som

Hon kanske istället borde göra avbön för sin gamla "plagg som väcker agg" artikel, istället för att fortsätta på det inrutade spåret?

http://www.sydsvenskan.se/kultur--no...om-vacker-agg/

Uppenbarligen fanns det ingen anledning att gripa Zimmerman och inte heller var den muslimska kvinnan mördad av någon rasist, utan av sin egen man (Förvisso ännu inte fälld.).
Citera
2013-08-20, 14:16
Medlem
-Wasteland-s avatar
Den judiska tabloiden GP publicerar idag en ledare där man överhuvudtaget inte nämner slöjincidenten. Istället verkar man försöka skadekontrollera dom senaste dagarnas hysteriskt urspårade spektakel. Att judemedierna är förljugna är inget nytt men den här gången gick det nog lite väl fort även för dom.

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.19...la-om-fortryck
Citera
2013-08-20, 14:20
Medlem
EugeneHutzs avatar
Med tanke på att hela kampanjen nu redan dagen efter saknas helt från aftonbladets första sida så kan den du inte varit varit så populär hos läsarna. Alltså inte generat dom klick man hoppats på för att sälja annonser.
Citera
2013-08-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enupp
Det finns 17054 män som har förnamnet Ali. Av dessa har 9520 namnet Ali som tilltalsnamn.

Passar han inte in i din rasistiska världsbild där alla invandrare pratar som pajasblattar?

Vad är då tönten "Sebbe Staxx", blatte?
Jag har bott i Farsta i 26 år och har även arbetat i Fagersjö och kan därför med säkerhet berätta att de personer med invandrarbakgrund som bor där inte hör till kategorin som talar felfri svenska. På "Ali" hörs inte tillstymmelse till brytning nångång, därför tror jag att det är en Sverigedemokrat som vill misstänkliggöra offret.

Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
du kan ju svara på:
Vilka pkmedia hon ringde. (hur kan en kvinna som inte finns ringa PKmedia?)
Hur du hörde hon låg kvar på sjukan.
Vilka är hennes tusen kusiner?
Ska jag hitta källor och belägg för hans desillusionerade fantasier?!
Citera
2013-08-20, 14:45
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
Med tanke på att hela kampanjen nu redan dagen efter saknas helt från aftonbladets första sida så kan den du inte varit varit så populär hos läsarna. Alltså inte generat dom klick man hoppats på för att sälja annonser.
Det har jag svårt att tro. Tror inte själva upproret har fått så offantligt stort stöd, men nog lär det ha gett många klick. Gamla artiklar om slöjor har exempelvis åkt i toppen på Newsmill för att folk förmodligen söker så mycket på detta just nu, nog har det varit omtalat...

Kanske har de tagit förnuftet till fånga och insett att det finns för många tveksamheter för att köra vidare i nuläget, visst vi snackar om AB, men de kanske vill rädda skinnet litegrann ändå. Utifall det avslöjas till hundra att det är en fejkstory. Tror de flesta medier, plus vissa politiker, verkligen köpte storyn rakt av. Det gick ju jävligt snabbt innan de bestämde sig för det. så här tror jag ej på medvetna överdrifter eller dylikt. (Från deras sida)

Tror mer att de faktiskt är så pass dumnaiva så fort "rätt" sida kommer med en "sanning". Men det är ju nog så illa att politiker chansar på Hijabkampanjen och att händelsen ägt rum, utan att vara mer källkritiska än så. Fattar inte hur man kan ta en sådan risk faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in