2013-09-20, 15:14
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Återigen en ickesanning som du för fram som en sanning.
Visst händer det att muslimska kvinnor blir trakasserade precis som det händer att rödhåriga, korta, långa, smålänningar och ingenjörer blir trackade. Det är dock ett väldigt litet samhällsproblem vilket med pinsam tydlighet framkom i samband med försök att samla ihop dylika historier.

Hur många fall av hatbrott har vi och hur många är på grund av religion och hur många är kvinnor?
Jag tror att dom kvinnor som får utstå spottloskor och kränkande kommentarer upplever problemet lite större än dig...
Citera
2013-09-20, 15:16
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, det var alldeles säkert hennes poäng.

Du svarade inte på frågan:
Var det bra eller dåligt av Annie Lööf att lansera just detta specifika fall -- där hon liksom alla andra inte vet vad som hänt -- som en sanning för att få fram sin poäng om de trakasserade slöjbärande kvinnorna i samhället?

Som sagt jag vet inte vad hon sagt men det har ju hänt. Saken är som sagt polisanmäld och skadorna dokumenterade. Jag tror inte att hon bygger sitt tal utifrån Flashback.
Citera
2013-09-20, 15:17
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Kan vi inte göra en sådan där tankelek som jag är så förtjust i.....

Anta att en ung svensk man, medlem i svenskarnas parti ringer till polisen och säger att han blivit misshandlad av en "svartskalle". Denne ska ha skrikit tillmälen av typen "ta den din rasistiska sälle!", slitit tag i den olyckssalige rasisten och dängt hans rakade huvud i en bil för att sedan fly platsen. Polisen anländer och konstaterar lakoniskt att här verkar det inte ha hänt så mycket varefter dom lämnar det hela därhän. Först när det utbryter ramaskri Avpixlat och Realisten gör man en utredning. Denna visar ingenting särskilt, DNA säkrat från platsen till BO och ingen annan. En vecka senare ringer samma SvP:are igen och har tydligen ånyo råkat i klorna på "svartskallar". Denna gång ett helt gäng som tydligen gått loss på honom ordentligt och orsakat ett så kallat skrubbis. Inte heller nu kan mista spår av gärningsmännen säkras. Både Avpixlat och Realisten börjar nu dra sina publicistiska öron åt sig och upphör tämligen omedelbart att överhuvudtaget nämna det hela.

Så nu Bullen frågar jag dig. Hur värderar du detta fall? Är sverigepartistens berättelse så trovärdig att den är att betrakta som en sanning?
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2013-09-20 kl. 15:22.
Citera
2013-09-20, 15:18
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Misstänkte att du inte skulle förstå.

Jo, du resonerar utifrån den bisarra idén att påståenden som lirar med din världsbild per automatik har högre sanningsvärde än andra påståenden.

Vi tar ett exempel.

En kvinna i hijab säger sig bli misshandlad av en vit rasistisk man. Trots attingenting utöver kvinnans egen utsago på minsta vis pekar mot att detta är sant, snarast pekar flera omständigheter i diametralt motsatt riktning, så har du redan från början bestämt att så är fallet för att det stämmer med hur du ser på världen. Du VILL att det ska vara sant och då ÄR det sant.

Du saknar alltså helt kapacitet till kritiskt tänkande. Förstår du nu?

Vilka är omständigheterna? Var kvinnan på annan plats, bar hon inte slöja?
Vilka omständigheter pekar på att det inte hänt? Det är högintressant för polisen gissar jag.
Citera
2013-09-20, 15:20
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Hur många fall av hatbrott har vi och hur många är på grund av religion och hur många är kvinnor?
Jag tror att dom kvinnor som får utstå spottloskor och kränkande kommentarer upplever problemet lite större än dig...
Lite större än DU heter det...

Jag vet inte? Vet du? Siffror? Källor? Hur kan det komma sig att endast en handfull av dessa horder av nedspottade kvinnor dök upp när det skulle manifesteras? Hur kan det komma sig att en höll en skylt med texten "en man gick in i mig" om övergreppspanoramat är så fasansfullt som du beskriver?
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2013-09-20 kl. 15:23.
Citera
2013-09-20, 15:21
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Vilka är omständigheterna? Var kvinnan på annan plats, bar hon inte slöja?
Vilka omständigheter pekar på att det inte hänt? Det är högintressant för polisen gissar jag.
Läs tråden
Citera
2013-09-20, 15:23
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Kan vi inte göra en sådan där tankelek som jag är så förtjust i.....

Anta att en ung svensk man, medlem i svenskarnas parti ringer till polisen och säger att han blivit misshandlad av en "svartskalle". Denne ska ha skrikit tillmälen av typen "ta den din rasistiska sälle!", slitit tag i deg olyckssalige rasisten och dängt hans rakade huvud i en bil för att sedan fly platsen. Polisen anländer och konstaterar lakoniskt att här verkar det inte ha hänt så mycket varefter dom lämnar det hela därhän. Först när det utbryter ramaskri Avpixlat och Realisten gör man en utredning. Denna visar ingenting särskilt, DNA säkrat från platsen till BO och ingen annan. En vecka senare ringer samma SvP:are igen och har tydligen ånyo råkat i klorna på "svartskallar". Denna gång ett helt gäng som tydligen gått loss på honom ordentligt och orsakat ett så kallat skrubbis. Inte heller nu kan mista spår av gärningsmännen säkras. Både Avpixlat och Realisten börjar nu dra sina publicistiska öron åt sig och upphör tämligen omedelbart att överhuvudtaget nämna det hela.

Så nu Bullen frågar jag dig. Hur värderar du detta fall? Är sverigepartistens berättelse så trovärdig att den är att betrakta som en sanning?

Ja eftersom den olycksalige rasisten uppenbart inte gjort någon anmälan så är det väl att betrakta som inte särskilt allvarligt. Det betyder ju givetvis inte att det inte hänt.
Kan det kanske vara mannen med hakkorset i pannan som är i farten igen?
Citera
2013-09-20, 15:25
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ja eftersom den olycksalige rasisten uppenbart inte gjort någon anmälan så är det väl att betrakta som inte särskilt allvarligt. Det betyder ju givetvis inte att det inte hänt.
Kan det kanske vara mannen med hakkorset i pannan som är i farten igen?
Jo. I tankeexpremimentet gör han en anmälan.

Istället för att jönsa med petitesser, förhala och glida undan som en fisk kan du väl bara svara på frågan. Är historien så trovärdig att den är att betrakta som en sanning?

Edit

Ett enkelt ja eller nej duger utmärkt
Citera
2013-09-20, 15:28
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Lite större än DU heter det...

Är du lika okunnig i alla frågor?

Citat:
Jag vet inte? Vet du? Siffror? Källor? Hur kan det komma sig att endast en handfull av dessa horder av nedspottade kvinnor dök upp när det skulle manifesteras? Hur kan det komma sig att en höll en skylt med texten "en man gick in i mig" om övergreppspanoramat är så fasansfullt som du beskriver?

Ja du påstår ju att det inte förekommer eller att det är en handfull, ett ickeproblem. Så hur många är det?
Citera
2013-09-20, 15:31
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:

Hedersvåld är ett fenomen som vi har importerat ifrån muslimska länder och är idag ett mycket stort problem i Sverige och resten av världen:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/ti...blem-i-Sverige
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/po...ige_267561.svd

Jag anser personligen att ett mord är mycket värre än att bli spottat på, men va vet jag. I Bullensvärld så är det eventuellt likvärdiga.

Vidare så är det nästan tragikomiskt att Islams förespråkare hävdar att diskussionen om hedersomord är rasistisk (även mer tragisk att även floskelmaskinen Ullenhag förstår detta men inte islamisterna)

http://www.newsmill.se/artikel/2012/...t-mot-muslimer
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...ld_8367526.svd
Citera
2013-09-20, 15:31
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Jo. I tankeexpremimentet gör han en anmälan.

Istället för att jönsa med petitesser, förhala och glida undan som en fisk kan du väl bara svara på frågan. Är historien så trovärdig att den är att betrakta som en sanning?

Edit

Ett enkelt ja eller nej duger utmärkt

Ja givetvis om man uppger sig blivit misshandlad, polisanmäler det hela och som sedan utreds så självklart. Vad skulle skilja sig?
Citera
2013-09-20, 15:33
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OedipusRex
Hedersvåld är ett fenomen som vi har importerat ifrån muslimska länder och är idag ett mycket stort problem i Sverige och resten av världen:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/ti...blem-i-Sverige
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/po...ige_267561.svd

Jag anser personligen att ett mord är mycket värre än att bli spottat på, men va vet jag. I Bullensvärld så är det eventuellt likvärdiga.

Vidare så är det nästan tragikomiskt att Islams förespråkare hävdar att diskussionen om hedersomord är rasistisk (även mer tragisk att även floskelmaskinen Ullenhag förstår detta men inte islamisterna)

http://www.newsmill.se/artikel/2012/...t-mot-muslimer
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...ld_8367526.svd

Hur förklarar du allt hedersvåld och hedersmord som sker mot kvinnor, utfört av svenska män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in