Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-19, 18:28
  #1
Medlem
Jag försöker minska på mina tekniska prylar och söker nu efter en laserskrivare som har scanner, finns det för hemmabruk, dvs inte megastor sak?
Jag vill absolut ha laser då jag inte skriver ut så ofta men vill ha möjligheten till det, bilder skriver jag aldrig ut, jag vill också ha möjligheten att scanna papper.
Och den ska gärna vara trådlös också.

Har någon sett något sådant?
__________________
Senast redigerad av Dekad 2013-08-19 kl. 18:29. Anledning: La till text
Citera
2013-08-19, 18:36
  #2
Medlem
FISKISCHs avatar
HP har rätt bra utbud till bra priser om du kollar på deras LaserJet serie

Edit: Länkarna från HPs sida blev helt mysko.. men finns många bra skrivare där för priser mellan 1300-2600kr.
LaserJet är för "Småföretag/hemmakontor".
Du ska ha en Multifunktionsskrivare.

3-6 ner i listan har vad du behöver tror jag.

OfficeJet = För det lilla kontoret. Bläckstråleskrivare. Ofta multifunktion.
DeskJet = För hemmet. Bläckstråleskrivare.
LaserJet = Kontorsskrivare. Laserskrivare för det lilla och stora kontoret.
ENVY = "Designskrivare". Lite, Smidig, Snygg, Portabel. Bläckstråle.
Photosmart = Photoskrivare med hög kvalité. För hemmabruk.
__________________
Senast redigerad av FISKISCH 2013-08-19 kl. 18:54.
Citera
2013-08-19, 18:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
HP har rätt bra utbud till bra priser om du kollar på deras LaserJet serie

Edit: Länkarna från HPs sida blev helt mysko.. men finns många bra skrivare där för priser mellan 1300-2600kr.
LaserJet är för "Småföretag/hemmakontor".
Du ska ha en Multifunktionsskrivare.

3-6 ner i listan har vad du behöver tror jag.

Tack för tipsen, kollade och de är ju så förbenat stora, men de kanske behöver vara det. Men jag hittade en "HP LaserJet Pro M1212nf multifunktionsskrivare" verkar ha den spec. som jag vill ha. Ska kolla upp den i reallife.
Citera
2013-08-19, 18:55
  #4
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekad
Tack för tipsen, kollade och de är ju så förbenat stora, men de kanske behöver vara det. Men jag hittade en "HP LaserJet Pro M1212nf multifunktionsskrivare" verkar ha den spec. som jag vill ha. Ska kolla upp den i reallife.


Det blir ofta lite större när man pratar laserskrivare. Speciellt om den ska ha färg också. Och scanner dessutom. En tonerkassett är rätt stor vilket gör att skrivaren blir större den också. Sen tycker jag iofs att bilderna är rätt missvisande. IRL är den inte så farligt stor.

Den du har kollat ut verkar bra. Jag tror inte att LaserJet serien har wifi (inte poppulärt på företag) men där emot så kan dom ha HPs ePrint eller Apples AirPrint funktion vilket gör det smidigt att skriva ut direkt från iPhonen. HP ePrint innebär att skrivaren får en epostadress som du sedan kan maila till för att skriva ut.
__________________
Senast redigerad av FISKISCH 2013-08-19 kl. 19:02.
Citera
2013-08-19, 19:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Det blir ofta lite större när man pratar laserskrivare. Speciellt om den ska ha färg också. Och scanner dessutom. En tonerkassett är rätt stor vilket gör att skrivaren blir större den också. Sen tycker jag iofs att bilderna är rätt missvisande. IRL är den inte så farligt stor.

Den du har kollat ut verkar bra. Jag tror inte att LaserJet serien har wifi (inte poppulärt på företag) men där emot så kan dom ha HPs ePrint eller Apples AirPrint funktion vilket gör det smidigt att skriva ut direkt från iPhonen. HP ePrint innebär att skrivaren får en epostadress som du sedan kan maila till för att skriva ut.

ePrint verkar ju smidigt, Har inge IPhone så där går jag bet. Ska kolla runt lite mera vad som finns. Tack för hjälpen.
Citera
2013-08-19, 20:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
... Jag tror inte att LaserJet serien har wifi (inte poppulärt på företag)..

Det är superlätt att uttyda nätverksfunktioner ur HP:s produktnamn: ett "w" betyder att skrivaren har trådlöst nätverk och ett "n" betyder att den har trådat nätverk. Jag har t.ex. en LaserJet p1102w här hemma, och den har wifi. På jobbet tuggar en LaserJet p1606dn, och den har en ethernetport på baksidan. Mycket smidigt med inbyggd skrivarserver, så det rekommenderas!
Citera
2013-08-19, 20:47
  #7
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greendayfan
Det är superlätt att uttyda nätverksfunktioner ur HP:s produktnamn: ett "w" betyder att skrivaren har trådlöst nätverk och ett "n" betyder att den har trådat nätverk. Jag har t.ex. en LaserJet p1102w här hemma, och den har wifi. På jobbet tuggar en LaserJet p1606dn, och den har en ethernetport på baksidan. Mycket smidigt med inbyggd skrivarserver, så det rekommenderas!


Ja precis så är det.. har vetat det men måste glömt,... tack för påminnelsen!
Citera
2013-08-19, 20:50
  #8
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekad
ePrint verkar ju smidigt, Har inge IPhone så där går jag bet. Ska kolla runt lite mera vad som finns. Tack för hjälpen.


AirPrint ska fungera med Android också efter vad jag läst. Windows Phone vet jag dock inte..
Citera
2013-08-20, 02:42
  #9
Medlem
Jag har en Samsung CLX-3185FW som jag är helnöjd med.

http://www.samsung.com/se/consumer/c...CLX-3185FW/SEE

Färglaser, scanner, arkmatare, trådlös, fax och kopiering förstås.
Väger bara 15 kilo och kostade härom året inte mycket mer än 3 000 vad jag minns.

HP kommer jag aldrig att köpa igen.
Jag hade tidigare en halvproffsig HP färgslaser som var helt ok och som inte hade gjort särskilt många kopior. HP sket i att uppdatera mjukvaran till Windows Vista och Windows 7 så jag kunde inte använda den fullt ut. Tung som fan var den också. Skänkte bort den till en lokal idrottsförening.
__________________
Senast redigerad av Lo 2013-08-20 kl. 02:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback