Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-20, 21:48
  #13
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod.
Citera
2017-09-20, 22:39
  #14
Medlem
Finns en "Tekniskt Fastighetsförvaltare" i KYH, den verkar hyfsad bra ser likadant ut som Newton men igen så vet jag inte om det är exakt samma utbildning eller om den ena eller andra är bättre? Har någon erfarenheter? Den verkar vara mer inriktat åt både förvaltare och tekniskt så det är ju bra? När öppnas de nya utbildningarna är det efter jul eller senare vid höst?
__________________
Senast redigerad av WTF1337 2017-09-20 kl. 22:44.
Citera
2018-03-28, 17:42
  #15
Medlem
lyktstolpes avatar
Jag studerade Facility Manager, det är väldigt flummigt och brett där man kan samla många olika yrkesgrupper. Det finns både en mjuk del där man jobbar mer med upphandling och medarbetares och kunders nöjdhet för att få de att trivas så bra som möjligt. Största delen var inriktad på detta. Sen fanns det den hårda delen av utbildningen som jag var mer intresserad av som fastighetsförvaltare ingår. Fastighetsförvaltare förvaltar fastigheter för att optimera livslängden på fastighetens in och utsida. Det var mer detta jag var ute efter och tillsammans med tidigare yrkeserfarenhet jobbar jag idag som fastighetsförvaltare och har tre vaktmästare under mig.

YH utbildningar bygger väääääldigt mycket på eget ansvar och att vara framåtdrivande med vassa armbågar. Man måste verkligen ta för sig och inte vara rädd för att söka praktik/jobb under och efter utbildningen. Jag hade jobb när jag tog examen. Tror det är viktigt man hittar sig ett jobb direkt efter utb och smida medans järnet är varmt. Annars kommer de med högskoleutb gå före om man går utan jobb 3-4månader efter examen.
__________________
Senast redigerad av lyktstolpe 2018-03-28 kl. 17:45.
Citera
2019-06-17, 16:25
  #16
Medlem
Tempo på YH

Hej, jag har sökt in till Newton Yrkeshögskola - Fastighetsförvaltning till hösten. Är det möjligt att arbeta några gånger i månaden samtidigt som utbildningen pågår? Är det obligatoriskt att vara närvarande på föreläsningar osv?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback