Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-19, 17:59
  #1
Medlem
God dag, jag köpt en mercedes ifrån Tyskland nämligen där det ingick en bluetooth bilstereo, jag hade en i min tidigare bil och då gick det enkelt att koppla upp telefonen till den och sedan spela upp musik där.
Men på denna så har jag endast alternativet på min Galaxy S2 "Call Audio", medans på min gamla stereo har jag både "Call audio" och "Media audio"

Jag antar att stereon inte är kompatibel med detta, men när jag googlar runt så hittar jag ingenting som bekräftar teorin.
Citera
2013-08-19, 18:49
  #2
Medlem
Eftersom du inte berättat vad för bilstereo det gäller är det svårt att svara exakt, men gällande generellt om Bluetooth är att man använder sig eller implementerar olika profiler vilka båda enheterna måste ha stöd för, annars fungerar det inte.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

Din förra stereo hade förmodligen stöd för bland annat A2DP, medan den nuvarande stereon endast har stöd för HFP eller liknande. Så du har förmodligen rätt i din teori.
Citera
2013-08-19, 19:10
  #3
Medlem
http://www.denver-electronics.com/denver-cad-391/

En Denver Cad-391.
Så det finns ingenting jag kan göra för att kunna spela upp musik via den här stereon mer eller mindre?
Citera
2013-08-19, 19:26
  #4
Medlem
Tänker om det finns något "kalas" sätt att fixa detta på, ett mindre ortodox så att säga
Citera
2013-08-19, 20:05
  #5
Medlem
Det var en något speciell stereo eftersom det är ett löstagbart headset och jag gissar att BT-funktionen är bunden till detta headset och denna stödjer med största sannolikhet bara samtal.

Verkar inte ens som att bilstereon har någon aux-ingång vilket gör att enda valet blir en fm-sändare, med ofta medelmåttiga resultat.
Citera
2013-08-19, 20:14
  #6
Medlem
Så det innebär att jag måste köpa en ny stereo? :/
Citera
2013-08-19, 21:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigurdjr
Så det innebär att jag måste köpa en ny stereo? :/
Om du själv kan bekräfta att den inte har någon linjeingång (den har en utgång, men det spelar ju ingen roll i det här fallet) så är alternativen fm-sändare eller att köpa en ny stereo ja.

Edit;
Har läst manualen och där framgår inget, vad jag kan se, om att den skulle ha någon ingång.
Citera
2013-08-19, 23:40
  #8
Medlem
stjäärttt, aja tack för upplysningen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback