Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-19, 12:59
  #1
Medlem
fetas avatar
Kära vänner, det kanske är fler än jag som så här efter semestern upptäckt att lönekontot sprungit läck. Samtidigt som man vill täta läckan och komma igång ekonomiskt igen (många bäckar små) så är det dumt att avstå omega-3.

Därför vill jag tipsa om 360 standardtabs för 119:-. Billigare än så har jag inte funnit sedan Gymvaruhuset började slacka med sin mängdrabatt.

Om någon vill beställa kan jag även ha en rabattkod på 10% sedan min senaste beställning kvar.

Ps. Finns det billigare så dela för bövelen!
Citera
2013-08-19, 13:27
  #2
Medlem
Polyklorfenols avatar
Flytande fiskolja är i regel billigare än kapslar. Omega-3-fetterna bör komma från fisk, eftersom de kortare omega-3-fetterna från vegetabilier måste omvandlas i kroppen och det är ofta dessa enzymer som kan saknas hos de som verkligen har brister.

Friggs flytande fiskolja finns ofta billigt på ICA eller Willys.
Citera
2013-08-19, 20:08
  #3
Medlem
kriminell.karamells avatar
Karamellen levererar länk! http://www.bodybuilding.com/store/now/o3.html

500 st = 18,75 USD (122 SEK). Jag är nöjd med dem.
Citera
2013-08-19, 21:40
  #4
Medlem
fetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminell.karamell
Karamellen levererar länk! http://www.bodybuilding.com/store/now/o3.html

500 st = 18,75 USD (122 SEK). Jag är nöjd med dem.

Och OM han levererar också, OM han gör. Tackar!
Citera
2013-08-20, 01:46
  #5
Medlem
kriminell.karamells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feta
Och OM han levererar också, OM han gör. Tackar!

Ingen orsak! Det är normala 1 g per kapsel, 180 EPA / 120 DHA. Sånt är också värt att titta på när man jämför.
Citera
2013-08-20, 17:18
  #6
Medlem
ungochdums avatar
jag köper endast dem med 55% DHA och EPA så slipper man få i sig så mycket fett. http://www.bulkpowders.co.uk/shop-by...-softgels.html är det billigaste jag hittat
Citera
2013-10-17, 09:18
  #7
Medlem
http://www.styrkelabbet.se/omega-3-fiskolja/

Som sagt Friggs
Citera
2013-10-17, 14:15
  #8
Medlem
Osterstromens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feta
Kära vänner, det kanske är fler än jag som så här efter semestern upptäckt att lönekontot sprungit läck. Samtidigt som man vill täta läckan och komma igång ekonomiskt igen (många bäckar små) så är det dumt att avstå omega-3.

Därför vill jag tipsa om 360 standardtabs för 119:-. Billigare än så har jag inte funnit sedan Gymvaruhuset började slacka med sin mängdrabatt.

Om någon vill beställa kan jag även ha en rabattkod på 10% sedan min senaste beställning kvar.

Ps. Finns det billigare så dela för bövelen!

fick mail om att MMsports hade stora erbjudande just nu. 2 Omega-3 burkar för 89:-
Citera
2013-10-17, 15:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
http://www.styrkelabbet.se/omega-3-fiskolja/

Som sagt Friggs

Är ju en 1 år gammal analys... stämmer den fortfarande måntro?
Oavsett vad så föredrar jag kapslar alla dagar framför flytande fiskolja, då det smakar förjävligt.

Som ovanstående skriver, är nog MM Sports erbjudande oslagbart just nu gällande kapslar.
2 st burkar Body Science Omega-3 för 88 kr.
200 kapslar ā 1000 mg @ 35 % omega-3
Citera
2013-10-17, 19:36
  #10
Medlem
Glöm inte att smaka på omega 3 oljan så att den inte är härsken. Du känner om den smakar härsket. Viktigt!!
Citera
2015-07-18, 11:11
  #11
Medlem
Hej!

Någon som är insatt på vilket omega-3 tillskott som är mest prisvärt för tillfället? Jag har använt Friggs flytande men den verkar ha slutat tillverkas (?) - hittar inte på deras hemsida eller i livsmedelsbutiker!

Slutade med fiskolja för typ 6 månader sedan och inser att jag verkligen inte tycker om lax/makrill tillräckligt för få i mig tillräckligt. Äter kanske lax en gång på 14 dagar, blir väl 1-3 burkar makrill i tomatsås per vecka.
Citera
2015-07-19, 11:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Hej!

Någon som är insatt på vilket omega-3 tillskott som är mest prisvärt för tillfället? Jag har använt Friggs flytande men den verkar ha slutat tillverkas (?) - hittar inte på deras hemsida eller i livsmedelsbutiker!

Slutade med fiskolja för typ 6 månader sedan och inser att jag verkligen inte tycker om lax/makrill tillräckligt för få i mig tillräckligt. Äter kanske lax en gång på 14 dagar, blir väl 1-3 burkar makrill i tomatsås per vecka.
Update: räknat lite på det senaste dygnet.

*Active Care's är riktigt prisvärt: 120st kapslar för 117 kr. "Behöver" äta 5 st om dagen för 2250mg EPA, 2250mg DHA. Blir 4.9 kr per dag, ~147 kr/mån. Martin Berkhan rekommenderar 2000mg EPA, 1500mg DHA.
Även prisvärt pga fast pris, bland de renaste från miljögifter, 1:1 ratio mellan EPA och DHA.


*Dock finns det just nu sommarreaerbjudande på apotekhjärtat: 54.5 kr för 90 kapslar. "Behöver" äta 7 st om dagen för 2100mg EPA, 1120mg DHA. Köpte 10 burkar, 900 kapslar för 436 kr - hittade 20% rabattkod vid köp över 500 kr (samt fri frakt)! Detta blir 3.4 kr per dag, ~102 kr/mån.

^Lär knappast finnas något billigare/mer prisvärt just nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback