Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-13, 15:42
  #301
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Stämmer ovanstående verkligen? Rinkeby har du rätt i men i andra områden då?
Kollar jag lite snabbt på valresultat 2014 och fokuserar på t.ex. Botkyrka så ser man följande:

Botkyrka Norra (Valdeltagande 68%) 50% röstade på Socialdemokraterna. SD fick 7% (förvånande hög siffra men du har nog rätt i att det bor en del SD:are där också som inte gillar vad de ser). Vissa invandrare är trots allt jävligt rasistiska och nationalistiska av sig.

Börjar man fokusera på distrikt så ser man att valdeltagandet börjar sunka ned till 60% (hittade en i Botkyrka som lyckades smälla in 51%) kontra rikets 85%. Många lata väljare eller folk som skiter i det hela med andra ord.

Vad behövdes för att komma in i riksdagen? Cirka 250 000 röster, inte sant? Tyvärr ser jag inte det som ett alltför avlägset scenario att ett islamistiskt/muslimskt parti kan komma in i riksdagen inom en snar framtid.
Fast du har nog rätt i sak att Sverigedemokratenra inte skulle åka ut även om man lyckades höja valdeltagandet i slumområden... åtminstone inte ännu.

Åk dit och titta då om du inte tro mig. Rinkeby är en typisk genomgångsstadsdel, dit kommer de sist anlända och de får hjälp att omedelbart ställa sig i bostadsbolagets interna kö för att flytta vidare. Just nu övervägande andelen är Somalier men det finns några som biter sig kvar år efter år.

Tensta är något större mer blandad kurder, araber, iranier givetvis även afrikaner. Automatiskt blir mer problem. Ju större blandkultur ju mer skit helt enkelt. De får säkert rösta i kommunvalet men inte i riksdagsvalet.

Alla invandrare står i bostadskön för att flytta till Kista, Akalla, Hässelby, Farsta, Skärholmen etc. Därför har dessa stadsdelar snart också en majoritet mångkultur.

Och därför finns det alltid lediga lägenheter i genomgångsstadsdelarna. Ingen vit etnisk svensk flyttar dit.
Citera
2015-02-05, 23:55
  #302
Medlem
Anusiktets avatar
Rätt liten.

Antingen växer SD och får genomslag för sin politik eller så övertas den av dom andra partierna varefter SD försvinner.

Då har SD ändå vunnit eftersom det viktigaste för dom var att förändra massinvandringen till en europeisk/dansk/finsk nivå. Inte att bli politikerbroilers.
Citera
2020-09-02, 18:19
  #303
Medlem
Odovacers avatar
När folk kommer med bergsäkra påstående om hur det kommer gå i framtiden som går helt på tvärsen med fakta så är det alltid roligt att bumpa när man har facit i hand. Dessa påstående gjordes 2013-2015:

Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
SD åker nog ut i nästa val Folk som röstar på SD borde inte få ha rösträtt!

Citat:
Ursprungligen postat av malevichh
2018 lär de vara ute eller ligga på gränsen. Men nu får de nog runt 10.

Citat:
Ursprungligen postat av DansandeVindur
Jag tror nog mindre kommer att rösta på SD framöver nästa val efter 2014. Då har mer och mer folk insett vilket misslyckande parti SD är. Dessutom tror jag SD kommer att bli mer och mer PK. Känns som SD är en liten dryg unge som försöker passa in och inte vågar vara sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Stickan90
Sd är som Piratpartiet.
När Ipred kom ville alla vara piratpartister och suga PPsnopp. Nu när ekonomin har vänt och folk får jobb och inser att invandrare är deras minsta problem just nu för att dom måste jobba 8-4 varje dag så kommer folk skitar i SD

Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
ser i framtiden min mamma är spåtant sd åkte ut 2014

Citat:
Ursprungligen postat av cometmain
ganska stor chans att de åker ner några procent. De kommer knappt klara 4 spärren eftersom alltfler inser att partiet är bakåtvänt

Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
SD är en bubbla som kommer spricka innan valdagen.
Rösterna går till S & V som får supermajoritet och kan skriva om grundlagen och förbjuda borgerliga barnhatande partier!
SIFO är en fejkundersökning!

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
I år kommer det att gå sämre än vad SD förväntar sig, ca 6% i riksdagen. Om ytterligare en mandatperiod är de ute.
Citera
2020-09-02, 18:30
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
När folk kommer med bergsäkra påstående om hur det kommer gå i framtiden som går helt på tvärsen med fakta så är det alltid roligt att bumpa när man har facit i hand. Dessa påstående gjordes 2013-2015:

Lika roligt är det att gå tillbaka till förra valet och prognoser inför detta. Jimmies prognos var att sd skulle få 25%. Det är rimligt sa han i en aktuelltintervju. I en flashbackomröstning gissade de i medeltal på att sd skulle få 29%. Man skall nog se det snarare sommförhoppningar efter det att METRO hade typ 27% för sd i undersökningar med tveksamt vetenskapligt stöd. Min sd kompis älskade METRO. Nu har han lugnat ner sig.
Dessutom var det hur många som helst som förutsatt att kd skulle åka ur. Nu påstår de att l och mp skall åka ur nästa gång. Till dessa säger jag att de planerar valtekniskt samarbete ! Då ser de sura ut !
Att sia är svårt, speciellt om framtiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback