Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-23, 11:30
  #25
Medlem
M0wes avatar
Mario 3 och Zelda I all ära; fantastiska spel men slänger min röst på megaman II och III vilka är toppen av plattformspel och slår tillochmed mario 3. Spelet som jag personligen har haft mest glädje av är dock kirbys adventure och zelda II adventure of link, fantastiska spel!
Citera
2013-08-23, 21:01
  #26
Medlem
Ducktales är ju en stor favorit!
Även Super Mario 3, och Adventures of Lolo!
Citera
2013-09-07, 10:10
  #27
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Kommer nog få en del skit för det här, men jag tyckte fastnade aldrig för Zelda 1 eller 2. Dock spelade jag inte dessa förrän typ 2005, men jag har ju kört andra retro-spel som jag verkligen älskade. Nu till saken iallafall.

1. Super Mario Bros. 3 - Behöver nog ingen närmare förklaring. Ett av de bästa spelen genom tiderna enligt mig.
2. Megaman 2 - Det bästa av alla Megaman-spel, även om det kanske var en aning för lätt ibland. Och så MUSIKEN!
3. Castlevania - Nostalgi mest.
Citera
2013-09-08, 19:45
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Kommer nog få en del skit för det här, men jag tyckte fastnade aldrig för Zelda 1 eller 2. Dock spelade jag inte dessa förrän typ 2005, men jag har ju kört andra retro-spel som jag verkligen älskade. Nu till saken iallafall.

1. Super Mario Bros. 3 - Behöver nog ingen närmare förklaring. Ett av de bästa spelen genom tiderna enligt mig.
2. Megaman 2 - Det bästa av alla Megaman-spel, även om det kanske var en aning för lätt ibland. Och så MUSIKEN!
3. Castlevania - Nostalgi mest.

Det har du helt rätt i! Behövs ingen närmare förklaring till varför man alltid väljer Mario 3 till Nintendo 8 bitars! Ett av de bästa Mario spelen efter Super Mario World och Mario 64!

http://www.youtube.com/watch?v=Bui42EAErUU
Citera
2013-09-11, 11:32
  #29
Medlem
Demandos avatar
Castlevania III: Dracula's Curse! Helt klart.
Musiken i spelet var helt fantastiskt, och älskar alla olika miljöer som du är i. Sen är gameplayet lika bra som de två tidigare, men bossarna och allt sånt gjorde att jag fastna för de mer än de andra.
Brydde mig faktiskt inte så mycket om att man kunde spela andra karaktärer i spelet, jag ville använda piskan
__________________
Senast redigerad av Demando 2013-09-11 kl. 11:36.
Citera
2013-09-11, 18:23
  #30
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demando
Castlevania III: Dracula's Curse! Helt klart.
Musiken i spelet var helt fantastiskt, och älskar alla olika miljöer som du är i. Sen är gameplayet lika bra som de två tidigare, men bossarna och allt sånt gjorde att jag fastna för de mer än de andra.
Brydde mig faktiskt inte så mycket om att man kunde spela andra karaktärer i spelet, jag ville använda piskan

är det värt att köpa 3an?

1an är okej men jag gillar 2an mest!
Citera
2013-09-12, 01:16
  #31
Medlem
Demandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
är det värt att köpa 3an?

1an är okej men jag gillar 2an mest!

Skulle inte ge mer än 300-400 för de. Men om du gillar de två tidigare så är det ett bra köp! Det har inte de jobbiga dag och natt systemet som tvåan har, vilket jag uppskattar enormt. Men kolla lite klipp på youtube så ser du att det är som de två tidigare fast lite nya finesser.
Citera
2013-09-14, 00:14
  #32
Medlem
Pattsons avatar
Svårt att välja ett, men dessa är mina favoriter i denna ordning:

1. Mike tyson´s Punch Out. Många barndomsminnen från Punch Out. Har dock aldrig lyckats spöa Tyson.
2. Super Mario Bros 3. En fantastisk, tidlös klassiker.
3. Mega Man 2. Älskar bossarna i detta spel.
Citera
2013-09-15, 10:03
  #33
Medlem
stronkguys avatar
CONTRA CONTRA COOOONNNTTTTRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ok!!!!!!
Citera
2013-09-28, 02:48
  #34
Medlem
Super Mario Bros.

Föredrar det framför dom andra Super Mario Bros-spelen eftersom det är så enkelt och lättillgängligt. Perfekt kontroll och inget annat i fokus mer än plattformande.
Citera
2013-09-28, 21:04
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnemats
Super Mario Bros.

Föredrar det framför dom andra Super Mario Bros-spelen eftersom det är så enkelt och lättillgängligt. Perfekt kontroll och inget annat i fokus mer än plattformande.

Det har du faktiskt helt rätt i! Det är Super Mario Bros som jag själv har spelat mest på Nintendo 8 bitars när jag var riktigt liten. Spelet kom liksom ut 1985 då man föddes typ. Det är faktiskt ett väldigt enkelt och bra spel, så jag håller helt med om att det är det bäst spelet. Sedan tycker jag att Zelda, Metroid, Megaman samt Turtles kommer tätt intill... Och vi får inte glömma Mario 3...
Citera
2013-09-29, 13:10
  #36
Medlem
Randomshunos avatar
Super Mario 3 och Zelda ligger helt klart i top, även megaman får en plats. Svårt att välja vilket som är det absolut bästa. Men för att svara nåt så får jag nog säga Super Mario 3, helt fantastiskt spel rakt genom, tröttnar aldrig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback